onsdag 18 april 2018

Det finns ”äkta” och så finns det ”låtsaskrokusar”



För det mesta försöker jag lägga upp roliga bilder här på bloggen. Men idag börjar jag med världens tråkigaste foto som dessutom troligen även visar även fulaste rondell. Nej, cirkulationsplatsen finns inte i Täby utan i grannkommunen Danderyds stadsdel Djursholm. Varför tog jag då tråkbilden?

Krokusar


Jo, det jag inte hittar i min hemkommun, vårtecken i form av krokusar alltså upptäckte jag just i den här fula rondellen. Så varsågoda! Mission accomplished;-)

Låtsaskrokusar

Några timmar senare befann jag mig på hemmaplan igen, närmare bestämt i Näsby Park, som har blivit med en ”nagelverkstad” i det lilla centrumet. Och där hittade jag några alternativa krokusar kan man väl säga;-) Ni kanske inte ser några likheter mellan mina äkta och låtsaskrokusar, men har man en konstig hjärna som jag så gör man det definitivt;-)

10 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Haha, min hjärna säger att det är sparrisar, de där krokusarna med långa naglar på!
Kul foto, men jag tycker inte de var fina, alldeles på tok för långa också. Men smaken är som baken.
Däremot dina riktiga krokusar, det glittrar vår, det! Tack för det!

PS städat balkongen och kunde njuta en timme i solen med varm filt runtom mig. Premiär! DS

Emma, Sol som sol? sa...

Händerna var ju gräsliga men jag gillar naglarna. Krokusarna är superfina. Och värre rondeller har jag definitivt sett även om "din" där ser ut som en kyrkogård.

KajsaLisa sa...

Kan man inte ställa händerna mitt i rondellen, vore rätt grymt :)

Ditte sa...

Ja, inte var rondellen så upphetsande direkt, men krokusarna var riktigt fina. Trodde man hade mer pigga rondeller i den delen av norra Storstockholm.
Dina alternativa krokusar skrattade jag gott åt. Och visst finns det likheter mellan dessa och de riktiga. De står i grupp, de strävar uppåt och är vända åt samma håll.
Sen tycker jag nog att de riktiga krokusarna hade mer rundade kronblad och var finare i formen.
Tack för ett fyndigt inlägg.

Paula sa...

Haha, vilken liknelse, du har en skruvad hjärna! Klart att jag känner Carita, men tack för tipset ändå, Jag lusläser hennes blogg för att finna foton på platser jag känner igen mig i. Tyvärr har världen förändrats de senaste femtio åren, så även i lilla Lovisa. Min mormor föddes där och hennes hela släkt hörde hemma där. Tyvärr byggde man kärnkraftverk där senare, då var jag redan vuxen, o därmed försvann mycket av småstadscharmen, tycker jag...
Apropå, händerna står jag ut med, men hade du visat upp foton på fötter då hade jag blivit galen. Jag har fotfobi, tycker fötter är äckliga. Bara så du vet

Anonym sa...

äntligen fick du se lite vårblommor!
Haha ... jag älskar din hjärna - den är lagom knäpp :) Händerna är fula, men naglarna är fina :)

nalta norrland sa...

Din rondell är då faktiskt finare ifall jag nu ska använda ett sådant ord ;-) jämfört med rondellen vi har här... gräsligt ful är den.
Ska se ifall jag tar mig så långt hemifrån... om jag har möjlighet ska jag fota rondellen så Du får se :)

Meterhögt snödjup och fortfarande kan jag icke se ut genom fönstret i tvättstugan pga snö... då känns det fint att veta att våren ändå är på G även om det är i 08a land :)

Idag ska jag förutom vara hos pappa på AVA även skjutsa min mor till Sjukstugan för träff med läkare.

Men det är sol idag :)

Steve sa...

Buu! Danderyd och Djursholm. Smått pinsamt. Det kanske blir en rondell med låtsaskrokusar när ditt inlägg fått spridning.

Christian Lehmann Gisler sa...

Jag tyckte nog att den där cirkulationsplatsen var lite charmig...... :)

Anni sa...

Tycker att de där händerna skulle sättas ut i en rondell, de skulle nog väcka viss uppmärksamhet!