lördag 2 december 2017

Lördagscitat



Foto:Funky Expressions.

Citat: En revolution är som en cykel: går den inte framåt så faller den.

Källa: Okänd.

Ja, det gjorde den. I det här fallet damcykeln i min ”favofärg” rosa – grrrrrrr;-) Kunde inte låta bli att skratta här, för sadeln liknar tröjorna som Kroatiens fotbollslandslag bär, fast då är mönstret rött.

Vilken snygg övergång till gårdagens lottning till fotbolls-VM i Ryssland nästa år eller hur!!! Kroatien är med och får bland annat möta Island.

Självklart är jag (helt) övertygad om att lottningen inte var riggad, inte för Sveriges del i alla fall. Dessvärre är jag lika säker på att den var det – för Rysslands lag. Fair Play – my ass, som Bart Simpson skulle ha sagt.

Marie i Skrifvarstugan har uppfunnit Lördagscitatet.

11 kommentarer:

Ama de casa sa...

Nu har jag inte nån större koll på hur lottningen gick, men jag tänkte faktiskt att dom där grabbarna måste vara Kroatiens lag. Flaggan ser ju rätt speciell ut den med :-) Sen har jag full koll på att rosa ÄR din favoritfärg :-D

Vi pratade med fotbollsintresserade Maggan idag (jag lyssnade inte så noga under just den där delen av samtalet), och om jag inte minns fel så är Sverige i samma grupp som Tyskland, Mexiko och, och, och... Iran? Men jag är långt ifrån säker...

Ama de casa sa...

Och ja - övergången var skitsnygg! :-D

Geddfish ♥ sa...

Ja, det var ju inte min röda cykel, som var den fallna ;)
Men jösses, så snyggt tajmat!
Faktiskt har jag noterat i vilken grupp som Sverige blev lottad i, jag nollställde ;) blir säkert bra!

Susjos sa...

Snygg övergång från den fallna cykeln och det rutiga Kroatien, hihi! Å jodå, jag är ju en av dem som bakade den 1 december..haha!!

svar: du tyckte du kände igen en av tjejerna på restaurangen vi var på, jodå, du såg nog rätt, hon brukar vara med mej i Järvsö!

Ha en trevlig kväll! ...och jag har faktiskt inte köpt några julblommor ännu! Din tror jag håller längre än fem dagar, de brukar vara svåra att ta död på!

Eva Trillian sa...

Bra citat med bra koppling till bilder :) som vanligt!

Ditte sa...

Jag såg lottningen och fnittrade lite. Och märkligt hur Ryssland kunde få det förhållandevis enkelt. Men en vet aldrig i det enkla kan det svåra ligga. För Sveriges del blir det att kavla upp ärmarna och tänka att de ska ta hem det här. Det är väl därföer de är med. Visst är det bra gjort att ha kvalificerat sig men målet måste vara det högsta. Tänker här igen på Sarah Sjöström, hon tänker vinna. Och gör det oftast. Skulle aldrig bara vara glad för att komma med till VM eller OS.
Nu är ju fotboll dock ett lagspel så visst är det skillnad. Men jag menar "tänket" i sig.

Citatet var toppen och så även den passande bilden. Och tänk i rosa...

Steve sa...

Sverige - Tyskland kl. 20.00 på Midsommardagen ska vi väl kunna stå ut med.

KajsaLisa sa...

Fotboll har jag noll koll på, men kul färg på cykeln.

Anki sa...

Bra citat och vilken perfekt övergång från rosa cykel med rutig sadel till fotboll!
Har ju ingen koll på fotboll, men ska man bli världsmästare måste man vinna över alla lag så det är väl bara att ta tjuren vid hornen!
Tack för din kommentar - jag skulle gärna ha riktiga svampar, men tyvärr är de lite för kortlivade för att bli pynt ... för vem vill ha rutten svamp på dörren :)
Ha en fin söndag!

Klimakteriehäxan sa...

Nåt lördagscitat blev det inte, men skyltsöndag! https://klimakteriehaxan.blogspot.se/2017/12/en-alldeles-akta-skyltsondag.html

Anni sa...

Ja, det blev en intressant lottning. Bäva månde tyskarna :-) :-)