torsdag 11 augusti 2016

Sagan om ringen





Ja, den ska ni få höra här. Det damp nämligen ner ett litet fint inslaget paket på hallgolvet idag. Historien bakom eller sagan om ringen är ytterligare ett exempel på hur fantastisk bloggvärlden kan vara/är.

En kommentar
För några dagar sedan kommenterade Gärdsmygen ett av mina inlägg och lade till en rad:
- Jag vill att du gör ett val: Välj mellan orange och grönt. Skriv färgen i en kommentar i min blogg!

Mitt svar
- Hahaha! Eftersom jag är minst sagt inne i en orange fas - självald (klocka, nya Ecco-skor, Freitag väska) och fått present av favo kollegan Yvonne (mini LED-lampa) så får mitt svar bli orange. Å jag är så otroligt nyfiken på varför du vill veta det;-)

Gärdsmygens svar
- Sen så får du väl vara nyfiken ngn dag till!

Inte nyfiken längre
Som ni ser ovan så behöver jag inte vara nyfiken längre. Absolut älskar ringen som inte bara passar ”hela mig” just nu utan är en perfekt komplement till mitt legohalsband också. Dessutom är det en otrolig fiffig ring, den passar nämligen alla” fingertjocklekar”, även mina korvar.

1 000 tack tjejen:-)

24 kommentarer:

nalta norrland sa...

Meen så kul, å så passande present till Dig :)
Kul med oväntade presenter.

Meta sa...

Haha det var kul att du fick den och att du gillade den med. Sånt händer inte var dag
Ha det gott
Kram Meta

Anita Malta sa...

Så jätteroligt och en riktig fullträff ! Grattis till er båda för visst är det väl så, att ge känns lika värdefullt som att få. Det är verkligen härligt med bloggvänner :-)

Olga T sa...

Såg dem i en liten butik i Åhus i tisdags. Frågade affärsinnehavaren om hon visste vem som gjort dem. Hon hade ingen aning då ringarna fanns i butiken när hon tog över den. Jag berättade för henne om våra halsband. Köpte två stycken och du fick välja färg, så jag har den gröna :))

Geddfish ♥ sa...

Oh, herregud, så snyggt och så perfekt! Och du vet, jag har ju vunnit ett lego-halsband i din en tidigare tävling, väldigt stolt över det!
*tummen upp och upp igen*
Snyggo ;)
Jag gillar också att ge - och att få. Livet.

Susjos sa...

Men sååå passande! Å jag säger som Gerd- jag har också vunnit ett legohalsband i en av dina tävlingar tidigare, så glad över det!

Å du, du är för underbar med dina fantastiska kommentarer i min blogg!! Tusen Tack!!! Ja, det var helt fantastiskt att få träffa Anita,mycket tack vare dej! Och kaffet hade jag hunnit beställa innan Anita kom, sen bjöd hon mej på en Aperol Spritz! Men vet du att jag anade att du kanske skulle nämna mitt kaffe istället för drink, haha!!! Kram fina Du!

Ditte sa...

Vilken läcker ring! Förstår att du blev jätteglad!
Och snygg färg tycker jag också.
Jag kan förstås inte undgå att se dina ringar från Efva Attlig.
Jag har liknande, men i armband och är väldigt förtjust i hennes smycken. DEt blir en del besök i hennes butik på Hornsgatan och ibland också några inköp-

KajsaLisa sa...

Jättehäftig ring och har du tänkt på att man kan bygga vidare på den :)

Mias Mix sa...

Vad roligt och vad läcker den är! Tack för alla kommentarer! Nu är vi tillbaka till civilisationen och har wifi igen. Ska försöka både hinna in på era bloggar och göra eget inlägg. Vevade faktiskt ner rutan när jag fotade björnen men jag var lite skakig... Var liksom inte beredd. Man är nog aldrig beredd på att möta björn. Kanada är ett fantastiskt land med vänliga människor och vacker natur. Ha det bra! 😃

Anki sa...

Vilken häftig ring ... såå snygg och så himla gulligt av henne! Bloggvärlden är fantastisk!

Susanne sa...

Men ååååå, vilken fin ring.

Eva Trillian sa...

:) Så himla fin! Heja bloggvärlden!

Comsi comsa sa...


Så fint, grattis till dina fina saker.

Kram ♥

Ama de casa sa...

Men vilken fin och passande present! Visst är bloggvärlden helt underbar :-)

FREEDOMtravel sa...

Fin! :) Och smart med en ring som passar alla fingrar. Peter har galet stora fingrar och kan väldigt sällan köpa ringar. När vi går in i en affär med ringar för män måste han börja med att fråga: vilka är de största storlekar du har?

Marina sa...

Va kul! Och vilken mysig ring :)

cat sa...

Oj så annorlunda och fin! Vilka snälla bloggvänner du har :-)

Steve sa...

Det var en härlig överraskning. Passar dig som "hand i handske".

Tredje året i Hjo sa...

Bra ring. En sådan skulle vi behöva också, en som passar efter alla år.

Ulla Maria sa...

Så fantastiskt rolig och värmande överraskning. Skräddarsydd present som visar på stor omtanke. Bästa sortens gåva man kan få.

LissenTo sa...

Vilken härlig överraskning och så snällt

Annette sa...

Så läcker ring, och vad kul att få en överraskning i brevlådan sådär! Ringen till höger är också otroligt fin, jag gillar Efva Attlings smycken, det är klassiskt snygga och rejäla. Jag har en ring från hennes design och Patriks vigselring är en av hennes kraftigare ringar.

Unknown sa...

Grym ring...både Gärdsmygens legobit och den i silver.
/kiki

Anni sa...

Så gulligt av Gärdsmygen!
Undrar vad sönerna säger om jag knycker deras legobitar?