torsdag 15 oktober 2015

Torsdagens ögongodis

Med det här inlägget vill jag absolut inte tända falska förhoppningar hos mina kvinnliga läsare som nog tror att jag syftar på manligt ögongodis. Mina (få) manliga följare har troligen inte någon åsikt om hur jag värderar snygga män;-) Men det roliga är faktiskt att jag tillbringat hela dagen tillsammans med 98 procent killar i åldrarna 16 till 70. Jag tillhörde de ynkliga två procenten med andra ord.

Elmässan
Idag har jag nämligen varit på Elmässan i Kista. Mig vetande är det första gången Kistamässan arrangerar denna event för elbranschen (mässan ägde rum på Stockholmsmässan tidigare år), å det var en succé kan jag säga. Ja, förutsatt att man gillar allt från lampor, kablar, cyklar, verktyg, strömbrytare, öronproppar med mera vill säga. Och det gör jag ju. Att jag sedan inte vet vad två tredjedelar av allt utställt material föreställer spelar ingen som helst roll;-)

Ett av tävlingsbidragen i kategorin "Bästa elnyhet".


Cool cykel i rätt färg med LED slinga.


Varsågoda - ett fat med kabelgodis.


En liten kabelkaka kanske:-)


Nästan ett kabelträd eller vad tycker ni!?

PS. Förvarning. Det kommer en del 2 imorgon, varken ni vill eller ej;-) DS.

18 kommentarer:

Steve sa...

Jag förstår allt mera vilken gåva det är att i alla sammanhang ha ögon för färg och form. Tänk så mycket du ser som inte vi vanliga dödliga upptäcker.
Borde inte cykeln varit limegrön?

Ama de casa sa...

En del vet verkligen hur man ska lägga en kabel på ett snyggt sätt... :-D

Husbilen-Ellen sa...

Vilket härligt inlägg! Kabelgodis var kul!! Många fina foton!! Elisabeth

Carita Liljendahl sa...

Nog blev man ju allt lite lurad :-)
Men fatt med kabelgodis ser nästan ut som riktig godis, så det får jag hålla till godo med, fastän jag aldrig äter annan lakrits än helsvart :-)

Andra året i Hjo sa...

Läckra bilder! Förstår inte vad radbandet på första bilden ska användas till, men läcker även den.

Anita Malta sa...

Wow vilket uppiggande och färgstarkt inlägg Beate !! Skulle gärna gått där på mässan och kikat men är glad att få ta del av den via dig. Kabelgodis !! Haha.. fyndigt värre, vilka fantastiska bilder du tagit !! Ser självklart fram emot del 2 vilket jag nog inte är ensam om ;-)

Comsi comsa sa...



GRUNDLURAD! =)

Men har man bra fantasi så kan man förvandla dessa kablar till vad man behagar, he he.... =)))

Olga T sa...

Ett inlägg helt i min smak! wow!

anemonen sa...

Ja darrar ....... vilken mässa och jag är så avis för här skulle jag varit. Ögongodis och hur många häftiga prylar som helst. Jag får tacka och bocka för att du visar bilder från denna mässa. Jag älskar att botanisera bland särbons grejor i snickeriet och bland kablar och skruvar och muttrar, och ibland får jag hjälpa till att skruva och det är än roligare.

Beppan sa...

Någon elmässa hade jag nog inte besökt - men nu ser jag ju hur mycket spännande som finns att fota! Massor med ögongodis.

KajsaLisa sa...

Du, jag börjar allvarligt fundera å att dra ned på rockkonserterna och köra elmässor istället. Shit vilka grymma bilder.

Anki sa...

Kul mässa det där... massor med kul att fota och många kanonbilder fick du!

Eva Trillian sa...

Gillar det här ögongodiset :) Blev glad att det inte var något annat ;)
Ser fram emot del 2!

cissi sa...

Om det nu inte var så att jag redan hittat mej en snygging hade nog elmässan varit ett ypperligt ställe att "hänga" på. Mycket män och en och annan god kaka! ;)

cat sa...

Intressanta fotomotiv! Förstår att det var mest män på just den mässan faktiskt ;-) Är inte så jätteintresserad av elsaker, fast den där cykelgrejen ser ju riktigt tjusig ut.
Första röda bilens regnr börjar på BP, så därför var den lite extra till dig :-)

Kolonilotta sa...

Det där var minsann inget dåligt ögongodis! :)
Kan tänka mig att det fanns en himla massa roligt att vila ögonen på.

Kicki sa...

Nu blev jag godissugen!!

Susanne ❤️ sa...

Vilka fantastiska Bilder !!!
Du har ju förmågan att få ngt som jag ialla fall anser ointressant att bli unikt och ngt jag verkligen vill se
Kram Sanna