söndag 11 oktober 2015

Skyltsöndag 22 - Ordningen återställd

Äntligen är ordningen återställd! "Min" herrekiperingsbutik vid Odenplan är renoverad, ombyggd och har blivit större. Enligt uppgifter öppnade den åter den 30 september. Å japp, ägaren älskar Odenplan. Här har ni bildbevisen:


En gammal goding är tillbaka alltså:-)

Ping pong

När jag såg dessa två skyltar kunde jag inte låta bli att skratta högt. En japansk och en kinesisk/vietnamesisk restaurang bredvid varandra. Å man spelar troligen inte bordtennis där;-)

Centralstationen

Centralstationen i Stockholm har gjort sig känd för att ha humor, inte minst med skyltningen i samband med alla om- och tillbyggnader de senaste åren. Å dom fortsätter på den inslagna linjen. Om ni tittar noga så ser ni även några handskrivna skyltar till höger med instruktioner vart nyanlända flyktingar kan vända sig för att få hjälp. Mottagningstälten står till höger om skylten.

Så sant, så sant

Maken hade upptäckt ett för mig nytt fikaställe vid Hötorget - Espresso House i Konserthuset. Där hittade jag den här träskylten. Kan väl säga som så att stället är definitivt värt ett besök om så bara för inredningen, som är fräck och helt suverän. Vad gäller kaffet vill jag påstå att skylten stämmer till hundra procent - tyvärr.

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den bara.
Alla som skyltar hittar ni här.

22 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Skönt att ordningen är återställd :) och tack för att du håller oss uppdaterade!

Comsi comsa sa...




Fotade exakt samma skyltar för kanske två veckor sedan, lade aldrig ut dem i bloggen. Ja, ägaren älskar Odenplan... =)

Marit Johansson sa...

Det finns verkligen mycket att fota i huvudstaden till detta tema :) Här i vår lilla by finns inte mycket som inspirerar på just skyltfronten. Men jag deltar ändå med en bild från tidigare i sommar :)

Susanne sa...

Ticket att jag såg dig knalla förbi kontoret I torsdag,

Kolonilotta sa...

Strålande att dom lyckades öppna i September.
Men det var verkligen på håret...
Gillar verkligen skylten på centralen.
Humor behövs med alla dessa ombyggnader.
Och ping pong är ju en rolig sport! :)
Plommonen åkte upp i skogen för naturlig kompostering! ;)
Ha det gott resten av kvällen.

Steve sa...

Varför är jag inte längre den klädintresserade snobb jag en gång var tänker jag när jag ser att herrekiperingen öppnat igen?
Å Claes Göran, ett himmelrike för en gammal skofreak. Du får mig att drömma mig mig tillbaka till min favoritskoaffär i Köpenhamn.
Tack för dessa påminnelser om hur läcker tillvaron kan te sig.

cissi sa...

"ClaesGöran" ser då himla trevligt ut! Min lilla skylt är utlagd, får se om jag får några tips på vad den egentligen förbjuder?!
Ha en skön söndagkväll!

Anonym sa...

Ping och Pong! Det måste de ha kommit överens om, eller hur!
Och vid Odenplan har jag bott, så även om älska kanske är att ta i, så finns Odenplan i mitt hjärta!

Annette sa...

Och jag som inte alls vet vad Claes Göran är för butik blir nyfiken på att se hur det ser ut där inne. Hur är ägaren, som satsar på att tala om att han älskar Odenplan på sin skylt..? Och som har en ridande cowboy vid fönstret. Det ser fint ut med alla blommor och kristallkronan :) Ping och Pong var ju kul!

Nu är jag med med riktigt kitschiga skyltar ;)

Benita sa...

Ping o Pong var riktigt roligt. :)

Susjos sa...

Härligt att de älskar Odenplan! Jag är nyfiken på att besöka Odenplan, som ju blivit "nybyggd"! ping-pong...haha!!! Vilken är godast?
Aj då, var espresson inte bra där- då skippar vi den! Och underbara skyltar vid centralstationen, som verkligen är en stor byggnadsplats numera!

PS. Nejdå, inte sponsrar landstinget våra skor inte...DS

anemonen sa...

Skönt när allt har återgått till det invanda. Ping pong häftigt det där och har de möjligen samarbetat här. Skylten hos herrekiperingen är suverän den. Gillar den jag med. Kanonfint skyltningar från dig. Espresson inte bra alls om den inte är god. Själv är jag lyckligt lottad och har en barista i familjen. Just de sonen och med mig hem fick jag nymalda bönor att njuta hemma.Ha en fin vecka.

Unknown sa...

Mums! Vilket smørgåsbord!
/kiki

KajsaLisa sa...

Om första bilden säger jag som han vad han nu hette utanför svenska akademin. ÄNTLIGEN! :) Ping Pongskylten känner jag igen.
Jag har faktiskt handlat i butiken som syns nere i högra hörnet. En klädbutik för modiga som är kul att titta in i. En vanlig modebloggare skulle aldrig våga sig dit.
Du kan ju testa cum i google översätt på kul :)

Geddfish ♥ sa...

God morgon, skyltaren får egen hälsn från Kreta. Får se på dina skyltar i svenskt klimat, här sticker den otäcka solen i ögonen, haha!

Anki sa...

Ping och Pong... kommer osökt att tänka på en ponnyhäst jag brukade rida för mååånga år sen - han hette Pingpong :)
Läckra bilder... läckra skyltar!

Susanne ❤️ sa...

haha underbara skyltar du hittar och herrekiperingens skylt är så bra skönt att det är som det ska nu ;)
Älskar ping och pong undrar om dom pratat med varandra ;)
Du hittar alltid bäst skyltar
Tack för skratt och underbar text som vanligt
KRAM Sanna

Hanna sa...

Vad kul med nyöppning!

cat sa...

Vad bra att han är igång med sin skyltning igen :-) Trevligt att han älskar Odenplan.
Så himla lustigt att Ping och Pong ligger bredvid varandra, eller har de kanske snackat ihop sig om namnen först mån tro.
Dricker aldrig kaffe på Espressohouse, sämre kaffe får man leta efter.

Ama de casa sa...

Åh vad skönt att dom kunde hålla sin tidplan där på Odenplan :-)

HAHA! Ping Pong - underbart med såna grannar! :-D

Anita Malta sa...

Skylten är åter på plats, butiken öppen och ordningen är därmed återställd !!

Haha.. Ping o Pong som gjorda för varandra även om jag nu inte tycker att deras färger matchar varandra så bra ;-)

Espresso kan jag inte dricka men en dålig måltid har hänt. Ett besök på Espresso House kan alltså vara väl värt ett besök.

Ordningen är inte helt ok hos mig som skyltar på en måndag men ber om överseende denna vecka och har för ordningens skull lagt in en länk ;-)

Kicki sa...

Då vet jag var jag inte ska ta en espresso!