måndag 5 oktober 2015

Helgbilden – Stockholm och Las Vegas

Från hemmaplan
Dagens helgbilder bjuder på en liten "kulturkrock" skulle jag vilja påstå. I lördags tog vi oss bland annat till Solna där jag hittade de här två tämligen misslyckade exempel på graffiti. Ingen nolltolerans mot klotter i den kommunen kan jag säga.




Soluppgångar brukar jag bara se hos många av er. Solnedgångar däremot har jag visat upp flera gånger här. Den här solnedgången är lite annorlunda tycker jag, men enormt vacker i mina ögon. Tagen från parkeringsplatsen där jag bor.


Från bortaplan
Favo kollegan Yvonne befinner sig just nu i USA, närmare bestämt i Las Vegas, där hon är med i ”Las Vegas 2015 Convention”. Som regerande världsmästare i Barbershop (2014 i Baltimore) med Rönninge Show Chorus är hon och hennes 120 körsystrar på plats i Las Vegas för att vara domare den här gången (tror jag). Hon mejlade några helgbilder som jag definitivt tycker att ni ska få se. De är nämligen betydligt roligare än klotter eller hur!!!? Å Yvonne har inte spelat bort en enda krona (än)! 1 000 tack för bloggfodret Yvonne:-)


Utsikten från hotellrummet i Las Vegas. Inte helt fel om man säger så.


En utflykt till Grand Canyon. Inte helt fel den heller tycker jag - riktigt mäktigt.

Fler helgbilder hittar ni här.

23 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Man kan bo olika och ändå vackert :) helt klart!

Husbilen-Ellen sa...

Kontraster mellan dina bilder. Solnedgångar är aldrig fel. Jag är nog inte så ofta uppe när det är soluppgång numera. Grand Canyon, skulle jag vilja komma till, men det står fortfarande en del annat på tur innan. Ha dé! Elisabeth

Rantamor sa...

Din solnedgång var ju helt klart annorlunda, men riktigt kul och säkert sällsynt här i Nordmaling där det inte finns så många våningar på våra hus...
Klotter är bara onödigt och tråkigt, däremot kan ju grafitti vara riktigt spännande, och konstnärligt vackert.

Så kul att du har arbetskompisar som mejlar lite bloggfoder till dig även om du ju själv inte brukar sakna bloggbilder alls.

Tjingelingen från Rantamor.

Rantamor sa...

Måste bara tillägga att vi hade -4 i morse när jag vaknade, gubben frost låg länge kvar och bet sig fast i gräset, och ikväll är det redan -2 så det blir en kall natt igen...trist när kylan börjar krypa på.
Men då brukar ni ju sticka iväg till varmare länder !!!

Tjingtjong...

cissi sa...

Alla platser har sin charm, utom då kanske alla tråkiga köpcentrum som jag turfat mej igenom på mina cykelturer, då kanske ska tilläggas att jag verkligen avskyr att shoppa!
Ha det fint!

FREEDOMtravel sa...

Gillar solnedgången - och grand canyon! Övriga Las Vegas är väl inte riktigt vår grej, men Robin (Peters äldste son) och hans fru älskar Las Vegas och har varit där två gånger :) (De är inte hippiesar som vi, hehe)

Mias Mix sa...

Åh så underbart för henne att få se Grand Canyon! Det står på min önskelista när jag fyller 50. Mycket roligare än klotter!!
Och den där solnedgången blev ju hur läcker som helst!! Ha det!

Geddfish ♥ sa...

Det var en vådligt grann solnedgång, må jag säga. I morgon ska du få se en soluppgång hos mig.
Las Vegas bilden såg ju ut som ur Tusen och en natt.
Grand Canyon är inte fel, wow!

Ama de casa sa...

Härlig solnedgång! Och Las Vegas bara älskar jag. Konstlat? - ja. Underligt? - ja. Underbart? - JA! :-)

Comsi comsa sa...


Vilken häftig solnedgång, den får husen att se heliga ut... =)))

KajsaLisa sa...

Solnabilden var annorlunda och kul, du har fångat solnedgången från fel håll.

Anki sa...

Snyggt med solnedgången fångad i husets alla fönster... kreativt!
Grand Canyon... wow... ett av mina drömmål att någon gång få uppleva!

Benita sa...

Häftig solnedgång!
Min yngsta son och hans flickvän anlände för en timme sedan till Los Angeles och ska efter ett par dagar vidare till Salt Lake City. :)

Monica sa...

En USA resa har stått högst på min
önskelista i flera år men eftersom
jag är lite flygrädd har jag inte kommit
till skott.
Ser att Solna inte har lyft sej sedan vi bodde där.
Ha en bra dag;-)

Steve sa...

Ännu en salig blandning.

cat sa...

Ja det var en mycket lyckad solnedgångsbild! Härligt eldsken i fönstren.
Måster erkänna att jag inte är speciellt imponerad av Las Vegas. För mycket och för amerikanskt, men Grand Canyon däremot, wow!

Maria sa...

Utflykt till Grand Canyon står på min bucket list!

Stare Ström sa...

Tjusig solnedgång!

Kolonilotta sa...

Fy så tråkigt det är med allt klotter överallt!
Men din solnedgång!!....det är ju jätte vacker i alla fönster!
Inte fy skam med bilderna från LAS Vegas heller!

Ha det gott ikväll!
Kram.

Susjos sa...

Fantastisk solnedgång! Lite magiskt sådär!
Å Grand Canyon...hoppas jag få se nästa år,liksom Las Vegas!

anemonen sa...

Den graffitin är inte vacker det håller jag med om. Annars brukar jag gilla den "konstformen". Din solnedgång är något alldeles speciell - den är vacker- lite utomjordisk nästan. Bra jobbat och påpassligt där. Jodu där skulle man varit på andra sidan pölen. Grand Canyon inte illa alls det - utsikten utsikten!

Unknown sa...

Ååå, jag längtar till nästa nevada/arizona-tur.
/Kiki

Anni sa...

Vilken solnedgång! Mycket BP-aktigt fångad!