tisdag 7 april 2015

Hjälp med tankeverksamhet efterlyses





Då påskhelgens väder inte var så inbjudande för utomhusaktiviteter (undantag igår) satte jag mig ner för att tänka lite. Ni som har följt min blogg ett tag vet att tänka då inte är min styrka direkt. Jag menar - man får ju både huvudvärk och rynkor om man ägnar sig åt tankeverksamhet alltför ofta och länge...

En ny header – ja eller nej
Att vara kreativ däremot kräver ju inte så många funderingar. Alltså skapade jag två nya headers till min blogg. Visserligen älskar jag min nuvarande header, men efter drygt två år är det kanske dags att förnya sig lite – eller inte.
Ja, ni börjar förstå vad jag menar med att tankeverksamhet kan ge huvudbry och rynkor och…

Ert beslut
Det ju ni som ska trivas här på min blogg, eller hur! Alltså lämnar jag över tänkandet till er och ber er att ÄRLIGT tycka till och rösta för eller emot (att lägga upp röstknappar för att göra det enklare att välja överstiger tyvärr min IQ). Men det går ju lika bra med en kommentar:

1. Fortsätt med den nuvarande headern
2. Header 1 (överst)
3. Header 2 (underst)

Hoppas att ni säger ÄRLIGT vad ni tycker och att ni varken får huvudvärk eller rynkor på köpet;-) 1 000 tack för hjälpen!

Det här är mitt 38:e inlägg till Blogg 100. 38 down, 62 to go.

31 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Lite kul att förnya sig ibland :)
Gillar Header 1 men inte typsnittet (som gör det svårt att se vad det står) - kanske fungerar bättre i fetstil?
Men, å andra sidan - vare sig du ändrar eller inte så är vi ju redan "fast" :)

Susjos sa...

Man är ju van vid din snygga header, men nog tycker jag att den understa headern med fotbollarna och de härliga färgerna gillar jag skarpt! Det är mycket BP i den :-)

Susjos sa...

Va konstigt jag skrev ser jag nu, haha!!! Lite stressad på väg till jobbet!
Alltså header nr 2, den understa är supersnygg!!!

Susanne sa...

Röstar på Alternativ 3.
Sv, var inte tillräckligt tydlig, Polisen lånade vår lokal för att spana ut på gatan.

Shannara sa...

Jag röstar helt klart för den nedre headern... Fastnade för den redan innan jag började läsa inlägget! =)

Passar på att visa att jag fortfarande lever dessutom. Puss och Kram från Hålan!

Mias Mix sa...

Min hjärna är väl inte på bästa humör efter att ha varit och avlivat kissen nu på eftermiddagen, men ärlig är jag alltid. Gillar headern du har nu men förstår att du vill byta ibland. Skulle jag också vilja, har inte ens lyckats lägga in en egen utan det är blogg.se:s header, jättetrist. Men i vilket fall som helst så gillar jag Header 1 bäst. Gillar båda men tycker den passar bäst in på dig. Larven ser just lite larvig och barnslig ut. Fast den är söt med fotbollssksorna :)
Den översta är mer stilren, det gillar jag. Och lite lagom konstig!
Lyssna till ditt hjärta! Kram och lycka till.

Geddfish ♥ sa...

Tveklöst header nr 2 med lysmasken och fotbollarna, helfräck!

Life of Johanna sa...

Haha knappt jag vågar kommentara nu efter min förra lite kaxiga kommentar..... men jag tror du är snällt mot mig ändå så chansar :)

Jag röstar på nr 2 ( och ja det är kul och förnya sig ibland)

Rantamor sa...

Den där tusenfotingen med många bollar i luften passar dig perfekt.
Fotbollar är ju du, och en tusenfoting är ju en riktig lagspelare bara för sig själv, han behöver inga fler på planen.
Nu kunde ju jag med min fantasi tycka att bakändan såg ut som något man drar en kondom på, men hur ska man annars avsluta en tusenfoting ???
=) =) =)

Så jag röstar på tusenfotingen med bollarna i luften.

Tjingelingen från Rantamor.

FREEDOMtravel sa...

Jag gillar iofs den du har nu, men gillar oxå 2:an! (trots att jag inte är sportintresserad ;)) Jättefin och gör en glad! :)

Per-Anders sa...

Jag gillar den nedre bättre, den med tusenfotingen och fotbollarna. Man blir glad av den, vilket innebär att man vill skrolla vidare och läsa innehållet i bloggen.

KajsaLisa sa...

Gillar den du har uppe, den är så utflippad och rörig att den matchar bloggnamnet.
Tvåan känn pysslig och trean barnslig.

Anki sa...

Wow... vem är imponerad nu?!? Jo jag förstås... supersnygga förslag... gillar din gamla, men det är kul att förnya sig ibland.
Jag fastnade direkt för header nr. 2 - helt underbar!

Olga T sa...

Förslag 2 alltså header 1! Tveklöst.
Header 2 är alldeles för brokig i mitt tycke, och känns lite seriaktig på något vis. Header 1 är det stil på och jag gillar typsnittet också. Den är riktigt läcker! Gillar placeringen av namnet och den lila pricken borta till vänster. Ja den är klockren!
Jag har tagit påskledigt även på bloggen utan att jag planerat det. Känns rätt gott!

Olga T sa...

"serieaktig" skulle det vara som betyder att det liknar en serietidning

Steve sa...

Jag väljer att se din nuvarande som nr.1 och de nya förslagen som nr.2 och 3.
Header nr.3 får mig verkligen att le. Den gör mig glad. Dessutom överensstämmer den väl med hur du beskriver din tankeverksamhet och med hur du skriver. Du har ju alltid många bollar i luften och är alltid på G.
Nr. Header nr. 2. tycker jag är lite för stram för att representera dig och din blogg.

Stare Ström sa...

Spelar ingen roll vilken du väljer, vi besöker väl dig ändå! Men header 2 tycker jag passar bäst in på dig!

cissi sa...

Jag tycker nog du ska behålla den gamla....men måste jag välja på de nya blir det den sista......färgglad och kul med många bollar i luften.

Ama de casa sa...

Jag bara älskar tusenfotingen! Och - om jag inte minns helt fel? ;-) - så är du ju lite "småintresserad" av fotboll också, så då kommer det in också :-)

Carita Liljendahl sa...

Röstar på nummer 2.
"Trean" är också väldigt fin och rolig, men som sagt, nummer 2 är favorit.
Och jag tycker det är modigt av dig att byta, man SKA göra sådant här ibland.

Guldkryckan sa...

Röstar på nummer två där...helt klart ett bra alternativ tycker jag.
Jo...ska fixa till min egen efter dina direktiv jag fick för ett tag sedan.
Är det nån jag vet som kan sådant där så är det du.

Här har vi påsklov...fyra ungar har hittat ut till fritidsavdelningen..jag gömmer mig i arbetsrummet istället i andra byggnaden och beger mig bara ut i yttersta nödfall ;)

Ha de gott nu BP.

cat sa...

Helt klart alternativ 3!

Ama de casa sa...

sv: Du har rätt - jag PRESSADE ur mig ett inlägg till idag för första gången på många dar. Mest för att bevisa för mig själv att jag ÄR på bättringsvägen... :-)

Ama de casa sa...

Och jag håller fortfarande på tusenfotingen :-)

Stare Ström sa...

svar på din kommentar: Jag ser också att de har säkerhetslinor, men jag kan inte se att de är fästa någonstans!! Kanske bara är till prydnad!

Herr Nilssons Fru sa...

I och för sig gillar jag din blogg oavsett :) men tusenfotingen är hur läcker som helst i mina ögon så den får min röst.
Kramiz

Olga T sa...

Kul att läsa kommentarerna! Ser att tusenfotingen kommit upp. Den är kul. Som flera skrivit så kommer vi hit ändå. Även om min favvo fortfarande är nr 2 ;)

Marit Johansson sa...

Du valde helt rätt när du tog nr 2!

LissenTo sa...

Och gillade ettan, var du, med konstnärlighet och finurlighet

Marita sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Marita sa...

Ser direkt att du bytt header men hur såg den ut igen…? hurusom haver väljer 3. Header 2