måndag 13 april 2015

Helgbilden: Stormskydd





Sorry för ett sent inlägg ikväll. Men ni som väntade på något gott... väntade nog ändå för länge är jag rädd för. Helgbilden tog jag nämligen dumt nog inte i lördags - då det var soligt - utan igår då det stormade här i Täby. Ja, vi var ju inte ensamma om att blåsa bort läste jag i tidningarna idag. Bilden jag lägger upp visar ett sådant där skydd som man använder för att slippa skrapa vindrutan under vintern. Ja, inte har vi haft vnter på minst en månad, men ändå. Som ni ser flög det iväg och skyddar nu buskarna vid parkeringsplatsen i stället. Å med tanke på att vi hade en hagelstorm i stor-Stockholm idag (bild 2) tackar nog buskarna för omsorgen;-)

Fler helgbilder hittar ni hos Marit.

PS. Stort tack Gärdsmygen för gratulationen! Till vaddå undrar ni andra kanske. Jo, det kan jag tala om för er. Mitt favo lag Hammarby slog Djurgården med 2-1 ikväll. Åhhhhhhhhh vad jag kommer att njuta på jobbet imorgon. De flesta av mina kollegor (som är fotbollsintresserade alltså) håller nämligen på Djurgården. Är tämligen ensam om att vara Bajen fan på mitt arbete. Det kommer att kännas kanoooooon. Det gör det förresten redan nu:-))))))))) DS.

Det här är mitt 44:e inlägg till Blogg 100. 44 down, 56 to go.

24 kommentarer:

Olga T sa...

Bara njut! Kanske får vi en rapport om hur eftersnacket på jobbet gick?

Geddfish ♥ sa...

Kanonbild på stormskydd!!!
Och hagel med, för den delen.
Sent? Ja, jag har ena benet i sänghalmen ;)

Krönikören sa...

Buskskydd? Lite buskisvarning på den ;)

Själv hade jag stallfixardag i dotterns stall. Så jag stod ute och frös och tvättade staket medan träd föll runtomkring. Urk.

Susjos sa...

Jag vet en på ditt jobb som hejar på Djurgården...:-)
Missade hagelstormen idag...men missade inte regn och en otroligt svart himmel i Vaxholm idag!

KajsaLisa sa...

Hagel och storm, äsch det är April och jag vet slutet våren kommer att vinna.
This is the last act of a desperat winter.
Kul bild från Täby, såg dom mörka molnen jag med och tänkte hämta kameran, men det kom bara några droppar.

Veiken sa...

Oj, vilken sabla väder! Jag har läst att det har växlat otroligt den senaste tiden!
Jag gillar Bajen bäst av Stockholmslagen, göteborgare som jag är! Så grattis till vinsten!:)

Eva Trillian sa...

Jamen, Grattis då'rå :D Alltid roligt att få retas lite ;)
Aprilväder i hela landet. För att det är april ;)

Monica sa...

Ja nog blåste det alltid, tur man inte satt ut tunnor och vattenkannor;-)
Ha en bra dag;-)

Marina sa...

Jag har förstått att det har varit läge att hålla hårt i hatten några dagar! Hoppas ni inte blåst bort!

Anki sa...

Har halkat efter lite, men nu har jag läst ifatt!
Heja Hammarby... åtminstone så länge de inte slår IFK Norrköping - haha... som om jag bryr mig... :)
Älskar din nya header! Bara så du vet!

FREEDOMtravel sa...

Hoppas att ni har bättre väder nu! Och så hoppas jag att vår båt klarade sig bra i stormen... ;)

cat sa...

Vilket skitväder ni hade! Det har nog nått oss nu :-(

Båda skrakarna hos mig simmade runt i en liten damm. Fick lära mig av Anki vad det var för sorts fågel :-)

Ama de casa sa...

Huvva för aprilväder när det sätter den sidan till...
:-)

Kicki sa...

Buskarna brukar man också bara skydda på vintern! Blää för blåsväder och regn och snö, nu vill vi ha sommar och sol!

Anita Malta sa...

Skönt att kunna glädjas åt annat då vädret för tillfället inte inbjuder till någon större njutning ;-)

Steve sa...

Förstår att du är nöjd då Bajen verkligen imponerar just nu. Ett lag som med sina
fans behövs i svensk toppfotboll.

Anni sa...

Säger inte ett pip om fotbollen men kostaterar att det aldrig haglade hos mig.

Om du vill kan jag hitta rätt på tjejen som designat min ödla, hon hade flera färger och storlekar.

cat sa...

He he det är inte lätt att se foton på små iPhoneskärmar :-)

Rantamor sa...

Funderade vad det var som hade fastnat i buskarna, trodde först att det var något slags tikskydd för en stooor hund, men så kom du ju med förklaringen.
Ja vädret är inte kul just nu, men hittar du solen så skicka upp den till Borgafjäll, för imorron åker vi upp till fjällen.
Jag vet...det låter tokigt att just åka upp till ännu mera vinter, men det är ju mysigt om solen skiner, annars vet jag ju inte.

Tjingelingen från Rantamor.

Life of Johanna sa...

Haha ja då får du vara glad för att det iaf går bra i fotbollen... :) Laddar för match imorgon. Hugo med.... :)

Haha förstår du tycker det var och strö lite salt i såren... skall bara upprepa det en gång till, imorgon :P

självklart kommer bild på inköpen, imorgon, då de skall invigas båda två.. och du här är länken.

http://shops.nwg4com.com/ifk_kristianstad/index.php/coID/5/content/Shopstart.html

Della sa...

Söndagens väder var inget att hurra för direkt.

Unknown sa...

Aprilväder i massor och den där vinsten var nog bara ett aprilskämt...nej nej jag är varken fan av det ena eller andra. Retar mig bara på Hammarby ibland för gammalt groll.
Hoppas de vinner serien så vi andra ha det lugnt och skönt.
/Kiki

Marit Johansson sa...

Deprimerande. I morse när jag vaknade snöade det jättestora flingor, är så himla less på det här nu.

Carita Liljendahl sa...

Tror ändå att pojken lagligt sett hade rätt att bestämma själv om han ville synas på bloggen eller inte, men kanske bäst att ta det säkra före det osäkra.