lördag 22 februari 2014

Veckans fönster: "Benigt"





Kan lugnt säga att jag skrattade högt när jag såg Susannes beniga fönster igår och idag. Min första tanke var att somliga uppenbarligen förvarar sina lik i fönster och inte i garderoben. Ja och vips var mina bidrag klara. Det räckte med ben och garderob – så enkelt var det;-)
Nu vet jag inte om ni gillar att komplettera er garderob med byxorna och skorna som visas upp i skyltfönstren, men två beniga fönster blev det.

Fler beniga fönster hittar ni här.


26 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Fräck idé!
Jag älskar ju jeans i alla de former.
Så pepitarutigt är tillbaka igen.
Jag läste att safarigrönt/khaki är inne, det har jag en del av sen tidigare. Den som spar han har.

Freja sa...

Massor av ben. Ganska beniga ben dessutom...

larans sa...

Onekligen elegant benigt...och knappast några lik i garderoben heller! :-)

Stare Ström sa...

Håller med Freja- beniga ben!

Benita sa...

Du lyckades bra med att hitta beniga fönster. Själv sökte jag i arkivet men hittade inte ett enda benigt fönster där. :)

Marit Johansson sa...

Hahaha... nja jag kanske inte kompletterar min garderob med det där. Skitsnyggt men tyvärr kan jag inte gå i klackar och slim fit är ju bara obekvämt :) kanske inte passar min kroppsform heller när jag tänker efter...

ansepanse sa...

:) det var också benigt :) är det alltså modernt nu med sådana där rutiga byxor? SÅ efter är jag att jag inte ens vet om det är det eller inte :)
Sv: jo Ådi var döpt efter katten Gustafs kompis :)
kramar

Anita - Malta sa...

Vilken fullträff !! Mitt i prick till veckans beniga fönster. Fast jag tittar mest på skorna. Tycker det är sååå läckert med höga klackar. Men att gå med höga klackar, och att gå normalt dessutom, det är värre det ;-)

Monica sa...

Låt mej slippa pepitarutigt, gillade det inte förr och inte nu heller.
Men bilderna är läckra;-)
Ha en skön kväll

Husbilen-Ellen sa...

Smart bidrag och benigt var det!! Elisabeth

LissenTo sa...

Hehe jag det var rejält benigt i fönstren. Kan lätt bli att man tycker det inte är någon ide att gå in i butiken och köpa.

Vet du.... så här stod hos mej. Blink blink


Ps Bilden tog jag i Storhogna för någon vecka sedan Ds

Carita Liljendahl sa...

Nä men hallå, är bilderna från Täby Centrum. Affären Oxygene hade 70 procent rabatt på helt underbart härliga kläder, SÅ tuffa. Men jo... storleken (eller ska vi säga SMÅleken) var helt fel, inget som passade icke beniga mig :-)

Pumita sa...

Jeansen är snygga på långa smala ben men de rutiga ser ut som kockbyxor! Beniga är dom förstås, dina flashiga fönster. Har alltid undrat hur någon kan ta sig fram i de där spikskorna. Det skulle jag aldrig klara och helt ärligt tycker jag inte att de är speciellt snygga heller. Lite klack ok, men det går till överdrift.

Marina sa...

Ett benigt fönster som heter duga!

Eva Trillian sa...

Mycket benigt i din temabild! Du kunde ha varit med i Ordlös Lördag också (inte alla som är helt ordlösa ändå, liksom ;))!

Unknown sa...

Riktigt fyndigt tolkat och helt i min stil.
/Kiki

KajsaLisa sa...

Kul tolkning och 299 kronor var ett hyfsat pris :)

Anki sa...

Bara beniga ben... snyggt bidrag till temat!

Ama de casa sa...

Nog blev det benigt, alltid :-)

Skorna avstår jag definitivt. Skulle ramla omedelbums... :-)

Della sa...

Vilka smala byxor. Och ben.

Klimakteriehäxan sa...

Väldigt benigt!

Linnéa sa...

Den var läcker, härlig bild o en massa ben får man nog lugnt påstå.

Fotot blev så himla snyggt!

Susjos sa...

Snyggt! Är det H&M..där har jag ju presentkort!!

Margareta sa...

Måste skriva att en del av de där kläderna absolut är Margareta men jag är inte lika benig. Du har lyckats med dina beniga fönster på fler än ett sätt.

Susanne Hultman sa...

Ett fönster med rutiga ben och ett med blåa ben. Alldeles perfekt. Snygga ben (och bilder). :)

Anni sa...

Tur att det går att ta bort prislapparna - vem vill gå runt med sådana dinglande i grenen?