fredag 23 augusti 2013

Tröjor och påsar

Rosa tröja????????????????
Alltså jag kan ju inte låta bli att med bestämdhet dementera era anspelningar att jag hade en rosa tröja samt en legobit i samma färg på mig igår. Antingen måste jag köpa en ny kamera med bättre färgåtergivning, eller så är ni färgblinda, alternativt behöver era skärmar kalibreras;-) Jag kan försäkra er om att tröjan är så långt ifrån rosa man kan komma. Den är orange och ser ut som urtvättad denim. Den kommer från Esprit som framgångsrikt hållit sig ifrån årets rosa-trend som tur är. Å legobiten är cérise, vilket många hävdar är samma färg som rosa. Även här hänvisar jag till färgblindhet;-)



Fotbollströja:-)
Fick en riktigt rolig överraskning imorse. Det var bästis kollegan Yvonne som gav mig tröjan/t-shirten som ni ser på bilden. Det är hennes 13-åriga son som fick tröjan i present, men tyckte att den skulle trivas betydligt bättre hos mig. Sonen är en väldigt duktig basketbollspelare och kan det mesta om NBL. Vad gäller fotboll så följer han bara stora mästerskap. Å hur kunde sonen veta att jag samlar på mästerskaps-t-shirts?! Just den här hade jag inte, men nu är samlingen som började med VM i USA 1994 komplett. 1 000 tack gulliga E! Den presenten värmde verkligen. You made my day!



Påsar
Bonusbilden jag lägger upp har faktiskt något med inlägget att göra. Upptäckte nämligen ”bajspåsstället” tack vare en tjej med rosa mjukisbyxor. Hennes minihund hade bajsat i gräset, hon plockade upp hundens nummer 2, slängde påsen i papperkorgen och plockade samtidigt fram en ny bajspåse. Hade aldrig upptäckt stället annars. Skylten innehåller visserligen en av mina favo färger - limegrön - men är annars tämligen tråkig och fantasilös. Tänk om man hade utformat den lite gladare och fräckare. Förresten står bajspåsstället bredvid en knallrosa thai-kiosk, men ni hävdar kanske att den är laxröd;-) DS.



20 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Inte ett endaste knyst sa jag om rååååsa. Inte ett endaste. *ser söt och oskyldig ut* Faktiskt! Men berlocken var fin :) Och cerise är inte rååååsa - men nästan ;)
Funderar nu på bajspåsstället ... får det verkligen vara ifred? Det fick de inte i en stad nära mig, så de slutade ha påsar och det blev bara ställen kvar (pun intended)!

Margareta sa...

Var det fler som såg att du faktiskt bar rosa i en dubbel? Hihihi ... Fortfarande säger jag, om det är något du vill berätta, komma ur garderoben kanske? Det är rosa jag ser och ingen tvekan. Har inte fel på färgseendet, ser det orange i headern, skillnad? Ja, det är rosa.

Nu ska jag sluta retas och tror att det är din kamera eftersom fler tydligen sett det. Däremot har jag inte kunnat åtgärda lite konstiga färgfärdigheter i min ny dator, eller det är nog inte fel bara så stor skillnad mellan jpeg och råfiler och den här datorn kanske visar hur det ska vara.

Vilken lycka - för dig - att få den där tröjan han måste verkligen gilla dig.

Jag gillar den där bajspåsegrejen, även om jaginte har (och inte tänker skaffa) hund men då kanske det blir bättre ordning för oss som inte gillar bajset överallt (och kisset i snön måste bli nästa uppfinning)

Nej, hur kan du ens tro att jag åker till Alaska och inte berättar för dig. Inte heller Skansen, däremot en stor björnpark i Orsa och inte var det så mycket djur man fick se då den är enorm och djuren har stor tillgång till skog och allt annat som de även har naturligt. Kanske inte isbjörnanrnas leverne var helt naturligt. =)

Imorgon börjar mitt slavgöra med bastun - först grundmålningen och sedan resten. =( Tänk en liten tanke när jag slavar och du kanske ligger med fötterna i vädret under den stora gula, det underbara vädret som kommit tillbaka.

Ha det gott.

esterii sa...

Sådana skitsamlare finns inte här skogen,, aj aj..

Freja sa...

Jag är färgblind så jag försöker hålla mig ifrån att kategorisera färger... Sonen har ärvt mig och köpte vad han trodde var en vit T-shirt, men den var tydligen rosa. Tur han inte bryr sig, han har den glatt ändå... Själv reste jag runt på Island och frågade folk om de fina rosa blommorna jag såg överallt och ingen förstod, för blommorna var tydligen vita...

Ama de casa sa...

Åh! Så min kamera är inte rosa trots allt. Fast jag önskar faktiskt att den vore röd istället för cerise. Eller orange - där har vi en gemensam färg :-)

Ama de casa sa...

sv: Ekorren åt ur handen. Bilderna var tagna med min kamera - men jag zoomade lite i alla fall. Bara för att :-)

Monica sa...

Vi har också gratis hundbajspåsar vid busshållplatsen, här ute i bushen skulle det även behövas papper och människobajspåsar;-)
Har som tur är inte färgbestämt din tröja, läcker t-shirt förstår att du blev glad.
Ha en skön lördag;-)

Freedomtravel sa...

Intressant med färger! Peter och jag har ofta olika uppfattning. När han tycker att nåt är rosa tycker jag att det är rött. När han säger att det är blått menar jag att det är grönt osv. Jag har förstås rätt... Haha ;)

Jane sa...

Vilken schysst jobbarkompis (son) du har!
Sådan där sopkorg borde de sätta upp i vår hundrastgård här på området. Där brukar det vara "hundintresserade" som träffas men inte ens där kan de böja sig ned för att plocka upp efter sina djur! Inte kul om man är där med sin egen hund för att busa och leka lite, hoppandes mellan högarna :(

Rantamor sa...

Hahaha...
Jag ÄR inte färgblind, men Rantafar är det har det konstaterats , och han som varit elektriker i hela sitt liv, låter som lite farligt med alla trådar i olika färger som ska kopplas rätt...
har han haft tur eller så är han duktig...

Så snällt att du fick den tröjan...

Tjingelingen...

Guldkryckan sa...

Här använder vi bajspåsar till kattlådorna här..har ju ingen hund här..men nån gång ska man väl kunna skaffa en..när man blir pensionär eller nåt.
Hur gör folk som arbetar?

Hundvakt kostar ju skjortan på kroppen...får en idé här i skrivande stund..man kanske skulle bli dagmatte åt några hundar som yrke...jo..vore kul...men nu får du ha en skön Lördag BP..ha de bäst :)

KajsaLisa sa...

Jag scrollade ned och och kollade, mitt färgseende är normalt eller också är det min MACs förtjänst :)

Villa Frejas bokblogg sa...

Haha, ja nog ser jag att tröjan är orange men legobiten är rosa ;)

Pumita sa...

Klart det inte är rosa! Hur svårt kan det va´!!! ;) Du skulle ju aldrig ha det på dig isf. De är färgblinda hela bunten. =)

cat sa...

En sådan snäll pojke som hjälpte dig göra din samling komplett :)
Undrar om det finns sådana där bajspåsepelare någon annanstans än i Sth?

Ska passa på att utfärda en varning redan nu för mitt tema nästa vecka ;-)
Fast du kommer nog att klara av det trots allt.

Margareta sa...

Svar: Drömprinsen var inte mer än högst tre centimeter - så han får nog växa till sig lite först. =)

Linnéa sa...

Det var allt en häftig present du fick av den 12 åriga killen. Så generöst. Tänk att du samlar på fotbollströjor!!! Festligt.

Bajspåsepapperskorgar borde vara i riktigt grälla färger så de som struntar i att plocka upp blir ordentligt påminda.

Marit Johansson sa...

Hahaha.. jasså du det är så det ligger till med tröjan. Du har rätt, min skärm skulle faktiskt behöva kalibreras.

Husbilen-Ellen sa...

Kul med färger och spektrat med olika nyanser, namngivna eller ej! Kram Elisabeth

Hörni sa...

Hahaha, vilken anklagelse, KLART du inte har en rosa tröja! ;D