tisdag 30 april 2013

En semesterdag med aprilväder

Det är Valborgsmässafton alltså den 30:e april. Och inte en dag för tidigt slog aprilvädret till mot stor-Stockholm. Sol, regn, blåst, precis som det ska vara. Hagel saknades dock. Nu hade jag semester idag och fördrev tiden på mitt alldeles speciella och konstiga sätt:

Parkering



Här började jag bli lite misstänksam: Skylten säger klart och tydligt att parkeringen är reserverad för taxibilar. Inte visste jag att alla taxiförare var funktionshindrade;-)
Mittemot denna parkering finns uppenbarligen platserna avsedda för funktionshindrade. Fyra stycken till och med. Lite förvirrande för förarna som ställt sina bilar där ”olagligt”…

Studentfirande

Japp studentfirandet blommade ut för fullt idag. Kan med glädje konstatera att den dominerande färgen i Täby för tjejer och killar är turkos;-)

Dekoratör

Här ser ni hur det kan gå till när ens frisyr blir ömt omhändertagen... om man är en skyltdocka.

Yoghurt

Seriöst – skulle ni vilja använda yoghurt shampoo med dessa smaker för ert hår??!! Jag skulle inte ens äta dessa smakkombon än mindre utsätta mina lockar för dem.

Det var allt för idag. Ha en rolig valborgsmässafton med brasa och allt;-)

20 kommentarer:

Rantamor sa...

Jamen jag förstod att det skulle dyka upp lite studentmössor hos dig...
och att du skulle parkera dom på en skylt med en ekorre, hade jag ju inte riktigt förstått.

Vad betyder ekorren egentligen ???
Flitig ???
Hungrig ???

Ha en trevlig Valborg och kolla mitt nya husdjur, helt klart passar hen ihop med grodorna !!!

Tjingelingen.

Monica sa...

Haha parkering för handikappade ekorrar eller;-)
Vet inte om jag ska erkänna det men jag har duschcreme med honungsdoft.
Ha en skön valborgsmässoafton;-)

Anna sa...

Här blir det ingen brasa, ska snart åka iväg på nattjobb!

Taxibilar får väl parkera var dom vill eller? :)

Yoghurt är ju bra och ha i duschen om man blir hungrig :)

Trevlig kväll!

Susjos sa...

Trevlig Valborg på dej!
Och jag kan mycket väl tänka mej Yoghurt shampoo på honung och vanilj :)

Anita - Malta sa...

Låter det där med parkeringen passera. Blir bara förvirrad ;-) Turkos och vilka andra galna, glada färger som helst, till och med ROSA Beate är snyggt på studenterna men mössorna ska vara och förbli vita. Skyltdocka ?? Ja tack, gärna för jag behöver helt klart lite styling !! Sista bilden. Svar NEJ !! Nu för tiden är det inte bara schampoo som får smaker som man tror är till för att äta. Fattar noll. Tänk tvärtom. En bakelse med smak av schampo. Ägg- och öl-schampoo förresten minns jag. Tror det fanns när jag var tonåring vilket inte var igår ;-) Ha en skön och eldig Valborg Beate. KRAM!!!

Eva Trillian sa...

Kul med ekorr-parkering :) Kör de vanligtvis stora bilar? Eller? ;) Jo, jag läste förklaringen hos Rantamor - men jag kunde ju inte låta bli. Förstås!
Hoppas du hade en skön ledig dag och att morgondagen är MINST like ledig och skön!

esterii sa...

De är inte helt tokiga de där barnängens smaker, konstigt nog. Trevlig kväll till dig bruden!

esterii sa...

Jag kallade dig för bruden, men nu vet jag att du inte gillade det så nu får jag kalla dig för ? ditt namn eller kanske bara inget:) Allt gott, vi hörs..

Margareta sa...

Nej, det visste inte jag heller men om det är bilar med parkeringstillstånd för funktionshinder så får de stå var som helst men ... varför man har "egna" beror på att många behöver extra utrymme på sidorna. Har du däremot en bil där du åker ut med rullstol bak så går det oftast bra att parkera på de flesta platser, såg i och för sig att du hade citationstecken så du vet nog.

Studentfirande nu? Jag fattar inget trots att jag har studenter nära, men de är hemma och extrajobbar i veckan - har lov.

När jag var ung, mycket ung ville jag bli dekoratör tyckte det verkade så spännande, nu vet jag inte var den spänningen finns. =)

Schampo över huvudtaget ... läs min varning, trots att jag inte tror att du behöver den har kanske kommit på det för länge sedan.

Apropå Rantamors katt så är det min katt som tydligen har varit på språng under mars månad (då jag var borta)

Ha en fortsatt skön varlborgsmässoafton - gissar att du ser på fotboll, tyckte se att det skulle vara något sådant på TV idag.

Stare Ström sa...

Förvirrande parkeringsskyltar! Fast de för handikappade ekorrar tycker jag är omtänksamt. Och så har det blivit maj. Tittar ut på en klarblå himmel och tänkte att äntligen vår- tills jag tittar på termometern. +3.

Della sa...

Undrar mest över ekorren. Var ska den parkera? Är det på de fyra platserna? Och om de är upptagna? Blir orolig.

Ama de casa sa...

Haha! Lite dubbla budskap där på parkeringarna :-)

Man ska tydligen vara skyltdocka om man vill ha lite omvårdnad. Ska sikta på att bli det i mitt nästa liv ;-)

cat sa...

Turkost är en fin färg :)
Nej jag skulle aldrig vilja ha yoghurt i håret, oavsett smak ;)
Hoppas att du har en bra 1 maj.

Guldkryckan sa...

Jobbade ju till 5 över 4 igår jag...fick slängt ut de sista två knoddarna på fritid i sista minuten...sen hemåt...riktigt skönt med ledighet idag...borde vara så varje vecka ;)

Nä..är inte mycket för Valborgsfirande..vi har ju kortegen här i stan varje år..har faktiskt aldrig sett den live..förstår inte tjusningen...men så är jag ju en gammal rocker alá 80-talet också..vi nöjer oss med lite "rockńrolldricka" och sen slocknar vi på soffan ;)

Ha en skön 1 Maj...det ska jag (har jag)

Jane sa...

Ibland blir man lite brydd över skyltningar, en del struntar i det men jag är väldigt "laglydig" och ser till att det står rätt till där jag ska parkera. Vill inte ha böter, för de pengarna kan man ha annat roligt för!
Igår blev det som vanligt Valborgsfirande hemma och inomhus eftersom man envisas med att panga med smällare i tid och otid :( Hunden blir ju alldeles panikslagen - tyvärr vet jag inte vad han råkat ut för hos de tidigare ägarna. Hoppas verkligen att de inte varit så dumma så de har tagit med honom till majbrasan ...
Ha en bra ledig dag!

Pysselfarmor sa...

Men du vet du vad att i Tumba igår mellan 17 och 19 kom det ett par rejäla hagelskurar....nä jag går aldrig till en Valborgsmässoeld. Helt vansinnigt att stå där och frysa! Bättre att vara hemma i stugvärmen och ha likasinnade gäster på middag!

Marit Johansson sa...

Snygg bild på dekoratören i skyltfönstret.
Min mamma är Stockholm just nu och hamnade igår på akuten pga sitt hjärta, är det någon konstig smitta som går runt där i huvudstaden undrar jag :) du spritar väl händerna ordentligt så du inte blir smittad du också?

Mona sa...

Hihi, tur att jag inte har körkort. Jag skulle säkert få massor med parkeringsboter. Inte lätt att fatta alla dessa skyltar med pilar och annan info. Kanske är det så att männen blir galna av åtrå när de känner dessa dofter från kvinnors hår...?

Linnéa sa...

Parkeringsplatser är fula!
Turkost är fint, sen är du ju härligt att du kan både smörja dig, tvätta dig o käka yoghurt!

Shannara sa...

Haha, det där är väl tvål och inte schampo. Eller? Jag använder den gröna tvålen och den är underbart bra. Luktar gott och gör huden mjuk! ;)