måndag 2 juli 2012

Måndagstema: ”Välanvänd”

Till det här roliga temat tänkte jag bidra med en bild som jag tog igår samt två som jag knäppte idag.

Loppis
Om ni läste gårdagens inlägg så vet ni att jag besökte Viggbyholms Loppis. Den är bilden är ett bevis på att välanvända saker inte går att sälja så lätt. Kolla bara stolen och bordet – de är inte ens ”kultiga” tycker jag.


Hinkar på tork
Dessa välanvända hinkar som hänger på tork under sommaren hittade jag imorse vid en skolgård i Vasastan. Hänger på tork – ja de kanske fungerar som regnvattenmätare – vem vet.

Mops
Den sista bilden tog jag ikväll i motljus med iPhonen på den skumpiga Roslagsbanan, därav kvalitén. När jag ser mopsar så kan jag inte låta bli att tänka på en engelsk och välanvänd, skrynklig skinnsoffa med en massa veck. Vet inte varifrån denna association kommer, men min konstiga hjärna fungerar ju lite annorlunda som ni vet;-)

Fler välanvända bidrag hittar ni här.

PS. Till er som inte är ett dugg fotbollsintresserade men behöver ett asgarv i samband med ett annorlunda fotbollsreferat kan jag rekommendera den här sidan. Satt dubbelvikt på buss och t-bana imorse. DS

27 kommentarer:

Della sa...

Ja, jag fattade väl att det behövdes en fåtölj till mopsen så det var bara att leta fram en. Men jag funderar på de där hinkarna... Ööö... Nej, det kommer inget förklarande sken.
Kollade din rekommenderade länk. Underbart referat!

Rantamor sa...

Tjoooooohoooo
och tjooooohejjjj
nu är vi i HAPARANDA och snart kan jag igen läsa din blogg...

Tjinmgelinmgen.

Susanne sa...

Gillade hinkbilden, den kan verkligen få en att fundera på varför de hänger där ;)

Bildgatan sa...

=) Tack för din länk och kul att du fick skratta i morse - jag skrattade också när jag väl vaknat och kollade din kommentar.

Men en sak ... om jag ska skriva mer sportreferat så får vi nog höja mitt gage ordentligt, hihihi ... som jag skrev nyss i förra inlägget, har träningsvärk -lite här och där.

Sådana där välanvända gamla saker som du visar i bild ett - är ganska tråkiga. Gamla pärmar, fula stolar - fast de kanske går att göra snygga men betala för dem gör jag nog inte, färgen och putsningen kostar tillräckligt, bordet ser jag inte ens.

Bild två - om de hänger på tork (i Stockholm) så hänger de ju verkligen fel. =) Men en kulig bild av dig och idé från den som gjort detta.

Jag tänker inte på någon engelsk stol däremot harjagaldrig kunnat tänka en mops eller bulldog som ung - är de någonsin det? Men jag tycker de är söta.

Ha en bra kväll. Nu kan jag och din make andas ut och få kontroll över TV:n igen. =)

SoF sa...

Tack för tippnings-inbjudan, ska tänka på saken.

Varma riktigt-fin-kväll-hälsningar!

llhertz sa...

Underbart udda mopsbild till temat välanvänd. En tiopoängare som jag fortfarande garvar åt :))
Svar: en yrkesskada typ, åsså tycker jag sånt är spännande, åsså är jag obotligt nyfiken och sannolikt helknäpp.
Har fortfarande inte kommit över att du lyckas hamna på MIN vietnames i hela Stockholms krogvärld ;)

AK. Keramik Form-Design sa...

Ja, det blir ju ännu mer loppis nu i semestertider. Väl använda saker.

Pysselfarmor sa...

Gillar nog bäst mopsen hundgalen som jag är!

Marit Johansson sa...

Ibland är det bara skräp på loppisarna.. men det är lite kul att gå runt där och rota. Söt mops du smygfotade!

Mona sa...

Det är nog inte alltid så lätt att kränga saker på en loppmarknad. Men jag blev väldigt intresserad av stolen. Kolla in den långa spaken. Om man lossar på den kan jag se mig själv eller någon annan komma körandes på stolen i racerfart. Mycket bekvämare än att cykla! Hinkarna????? Mopsen <3<3<3

Mona sa...

PS Margaretas fotbollsreferat var helt underbart!

Per-Anders sa...

Hinkarna kanske helt enkelt är dekorationer. Konst kan ju ibland vara lite konstig...

Jane sa...

Nog var det väl använt alltid ...tycker det är sällan man kan göra ordentliga fynd på loppis nu för tiden. Mycket är bara skräp.
Gillade Bildgatans referat, helt i min smak :)
Köpte ny kamera idag, kommer hem och båda datorerna krånglar ... skulle inte förvåna mig om det är dags att byta ut dem bara för att jag inte har några pengar över till det :) Får väl samla ihop lite av mitt skräp och ha en liten loppis.

4U2 sa...

Jag är förtjust i gamla engelska skinnsoffor och plötsligt när en vän skaffade sig en mops insåg jag att jag gillar de också! ;)

Annemor sa...

Mopsen er merkelig :-)
Flotte bilder.
Mormor på muren

Monica sa...

Jag måste gå på loppis i år det finns ju en massa runt omkring till och med i Brottby.
Mopsar är söta och tuffa hundar tyvärr snarkar dom och snörvlar så man kan inte sova på nätterna.
Återanvände ryttarna i tisdagstema;-)
Ha en bra dag;-)

Olga T sa...

Ha, ha! Sätt dej inte i den skinnsoffan bara!!

Nej de där sakerna var inte ens kult. Men det var makens kamera. Ska han använda den eller bara titta på den?

Anne sa...

En välanvänd mops...? Why not? :)

Den där loppisen, är den återkommande? Bra? Eller som alla andra?

Kicki sa...

Gillar loppisbilden..och hinkbilden...och, ja soffbilden;)

cat sa...

Jag kan lätt se kopplingen mops, gammal skinnsoffa ;)
Håller med dig om att de där gamla grejerna nog är ganska osäljbara.

Ama de casa sa...

Varför i fridens namn har dom hängt hinkarna sådär? Förmodligen för att du skulle få en skön bild :-)

Anonym sa...

Åh, jag gillar mopsar. Det ser så härligt mopsiga ut.

Rantamor sa...

Hej hej och hälsningar från Rantamor å Rantafar.
Sitter bak i bobilen å njuter av att kunna blogga runt lite...
tänk vad abstinensen kan kännas skön idag när allt äntligen fungerar.
Näe söta du nu ska jag göra mat Rantafar har stannat vi Jävre en otroligt vacker plats att stanna på...

Tjingelingen.

Freja sa...

Mopsen var söt, stolen och bordet borde de bränna och jag har dåligt samvete för att jag inte kollade matchen, förlåt!

Stare Ström sa...

Kul alltihop! Hinkarna funderar jag över. Visserligen har det regnat en del men...

Anonym sa...

Den röda stolen: GE MIG DEN, OCH GÖR DET NU!!!
PRECIS vad jag behöver, varför hittar aldrig JAG sådana???
*gråter*

Hörni sa...

En sån söt mops! Jag gillar mopsar, men får tyvärr ingen egen för Mumannen. :D