torsdag 8 mars 2012

Torsdagstema: ”I like”


Månadens inspiratör
I like
att min chef idag fick ta emot ”Stig-Britt”. Stig-Britt är ”ett vandringspris” som delas ut på mitt företag till anställda som gör något utöver det vanliga. I en månad får chefen njuta av skulpturen som han är sååååååå värd. Om någon förtjänar att bli månadens inspiratör så är det faktiskt Håkan – och inte bara för våra avdelningsmöten på Stinas bageri varje vecka;-) Chefen läser inte min blogg så ni behöver inte oroa er att jag fjäskar för honom;-)

Min favo praktikant
I like att min favo praktikant Camilla är tillbaka. Några av er minns henne kanske. Att ha en så entusiastisk 17-åring bredvid sig är både ”nice” och ”super” - hennes favorituttryck. Bäst att jag vänjer mig igen;-) Den här praktikperioden valde hon att layouta en bok, vilket hon inte gjort förut. Efter fem minuters introduktion och sex timmar senare var hon klar med 50 av 260 sidor. Verkligen ”super” att hon tog över den boken, då den är inte helt mitt stuk om man säger så.

Tårta
I like att företaget bjöd på tårta idag, vilket var verkligen nice. Den internationella kvinnodagen uppmärksammades med ett rosa bakverk. Då den hade fel färg för mig avstod jag från att både fota och äta den. Kan väl säga som så: om någon uppfinner en internationell ”mannodag” och skulle bjuda på en ljusblå tårta så skulle jag göra likadant;-)
Fler ”I like” hittar ni här.

PS. Bilden jag lägger upp visar en suverän cool LED taklampa hos favo indiern i Enebyberg. Där åt vi en underbar middag ikväll. I like! DS.

22 kommentarer:

4U2 sa...

He, he är hon tillbaka? Låter super nice att den unga kvinnan gör dig på gott humör, helt super alltså!
Tänk 17 år, de har knappt lämnat blöjstadiet och kan redan så mycket (oftast).
Gillar din bild eller kanske: vad super nice bild! Ha, ha. Det är annat än den bild du kommenterade hos mig, det smakade mycket bättre än bilden visade för den såg även godare ut IRL!
:)

Petra sa...

Och som vanligt I like dina inlägg.
Kramen

Rantamor sa...

Trodde först att fotot hade med din chef att göra , men inte det inte...men med att du ätit en underbar middag hos en indier...
undrar vad du åt för gott ????

Du måste vara rätt populär när din pratikant kom tillbaka...
nu kanske du kommer ut på den däinga fäisbook också...
men se där hittar du inte Rantamor inte....

Tjingeling...

Olga T sa...

Oj vad jag funderade över Stig-Britt. Fattade inte att man kan ha ett vandringspris i taket....men så kom jag till slutet i texten och förstod att det inte var Stig-Britt på bilden. Skulle gärna vilja se Stig-Britt faktiskt.

Jess sa...

Vi fick också tårta i dag på jobb!
Är Camilla den bra praktikanten och inte hon med FB?
Jag vet att du gillar ledlampor men denna var inte en favorit. :)

Petra sa...

Sv, skönt att du gör både och. Själv feströker jag ibland och äter frukt oftare.

Beppan sa...

Super med det uppmuntrande vandringspriset!! Något att ta efter... Och nice att ha en praktikant som är på bettet!

Den där lampan är verkligen speciell.... Undrar vad du åt? Chicken Tikka kanske?

Per-Anders sa...

Den lampan var riktigt cool. Helgrym!

LissenTo sa...

All god mat ni äter och plussar på med tårtor och så, tja lite avis blir jag.

På din trevliga chef och din supernica praktikant också

Hörni sa...

Jättefin lampa! Jag måste lära mig att titta UPPÅT vart jag än kommer! :D
Hahaha, supernice att praktikanten är tillbaka, hoppas du får stor nytta av henne, och hon av dig. ;)

Susanne sa...

Även fast tårtan hade rätt färg, så vägrade jag äta i 1:a hand för jag avskyr tårta och för den andra tycker jag att sådana här dagar är larviga. Annars är det bra ;)
Tycker oxå att H var väl värd priset.

Susanne sa...

Sv:*asg* förstod att du inte skulle gilla dem ;)

Anonym sa...

Weeeee, är hon tillbaka? Det låter ju super nice, tänk vad många nya ord du kommer att lära dig och vad uppdaterad du kommer att bli på modefronten!
JAG försökte uppdatera mig på den fronten i "dag" (det är mitt i natten nu, så det var ju i går), det gick sådär kanske man kan säga, jag skulle nog behöva låna din praktikant ett par år...

Anonym sa...

PS: det måste vara något fel på din blogglista, jag är ju inte där... :p

Jane sa...

Wow, vilken bling-blinglampa! Själv har jag fortfarande kvar något spretigt, grenliknande kvar i taket sedan i julas (från Ikea ..). När sonen från Stockholm kom hit så bara tittade han i taket och skakade på huvudet :/ Kan bero på att sladden är dragen till närmsta gardinstång ... som inte ens bär några gardiner ... för att sedan hänga ned till väggkontakten.
Jag har haft en Prao-elev den här vecksn, en tonåring från 8:an ... Det första han gör är att slänga sig i min stol på morgnarna, sedan sitter han där tills jag ger honom order :) Ingen egen initiativförmåga alls mer än att lägga beslag på min stol och helst min dator också men där har jag sagt STOPP!

Monica sa...

Vad härligt att hon är tillbaka, och lite tårta är ju aldrig fel;-)
Är också nyfiken på Stig-Britt.
Ha en bra dag;-)

4U2 sa...

Har skickat mejl till dig. ;)

cat sa...

Vad spännande att höra att den superduktiga praktikanten är tillbaka. Det är ju nice att hon får mycket gjort.
Skulle inte heller ha ätit någon rosa tårta om någon hade bjudit på det igår.
Lampan är superläcker!

Skatbilden hos mig är beskuren i fotoögonblicket faktiskt :)

Bildgatan sa...

Den där Stig-Britt vill jag verkligen se och efter tre gånger brukar den ju stanna kvar ... vandringspris alltså. Jag menar du måste ju ha fått den "miljontals" gånger.

Att tycka om och uppskatta är inte att fjäska bara du gör det för att du tycker så och inte för att du fjäskar. =)

Vad kul med praktikanten som är tillbaka ... och du verkar gilla det. Mycket nice och super blir det men var glad så länge du slipper de negativa slangen, kan dem inte så jag ger mig inte ens in på några försök.

Visste inte ens att det var den dagen så då förstår du att min uppdragsgivare inte bjöd på någon rosa tårta.

Lampan är häftig även om jag tror att jag måste se den IRL för att verkligen se.

En bra fredag till dig och hoppas att du nu har mycket nytt att förmedla på ditt nya språk.

Anonym sa...

När det kommer till tårta är det sällan färgen som fäller avgörandet och en och annan har jag tuggat i mig även om anledningen varit lite si och så. När man ser min svullna kropp önskar man att jag varit mer nogräknad.

Benita sa...

Stig-Britt är jag också nyfiken hur ser ut. Vilken bra idé med ett vandringspris på ditt företag. Låter som om du har en väldigt bra chef.

Roligt att du fått tillbaka praktikanten som du gillar.
Lampan den är verkligen super nice, helt i min smak.

Marit Johansson sa...

Vilken supersnygg lampa och vilken superpraktikant du har!