torsdag 1 mars 2012

Torsdagstema: "I like"

Serverad frukost
Det sägs att man inte lär gamla hundar sitta. Det kan man visst det! Min chef är ett praktexempel på det. Nu är han i och för sig ingen hund men på något sätt har han lärt sig vad som krävs för att hans tjejer ska bli nöjda och glada.Vad sägs om den här frukostmackan till exempel!? Lagom stor, knaprig och riktigt god. I like!
Chefen kom även på att det är sportlov den här veckan där många är lediga. Då vi jobbar (hårt) i stället kom han på den strålande idén i måndags att vi turas om med att bjuda varandra på något gott till eftermiddagskaffet varje dag under sportlovet. Idag blev det en fika på vårt sedvanliga fikastället Stinas bageri. I like!

Ovanligt högt upp
Igår var det 14 grader i Stockholm. Jag åkte till East på Stureplan och åt årets första utomhuslunch i form av min favo rätt Tempura rolls. Då jag brukar titta upp (när jag inte äter alltså) så kunde jag liksom inte missa den här: Volkwagens nya bil som heter passande nog ”Up” – på en husfasad, högst upp, mitt på bratsens hemmaplan. I like!

Fler bidrag till ”I like” hittar ni här.

28 kommentarer:

Ama de casa sa...

Suck. Jag har ett sånt där superslött internet på hotellet, så jag orkar inte vänta på bilderna. Trist...

Men idén med bjuda på fika varje dag - I like! :-)

Ama de casa sa...

I first - I like :-D

Mallan sa...

Hohoho vilket jobb att släpa upp bilen där då! :-) Gullig chef som bjuder på frukost!

Lena sa...

härliga bilder speciellt den med bilen:)

Petra sa...

Mackan ser gudomlig ut. Skivad leverpastej om jag inte ser fel. Mums.

Monica sa...

Leverpastejmacka mums, ser att det är dags att åka in till mammas gata någon dag. Bilen vill jag ju inte missa.

Rantamor sa...

Ja jag må då säga ni nollåttor gör då allt för att slippa p-böter, men detta var ju ändå att ta i...
men det är klart alla lapplisor suckar oah går vidare...

Frullemackan såg ju himlans god ut och du har en snäll chef som matar er med dessa....ja ni äter väl själva, men ändå.

Äter ni utomhus redan i Stockholm, fryser ni inte arslet av er ????

Tjingelingen vännen.

Beppan sa...

Åh - du verkar ha en klok chef!!

Marit Johansson sa...

Haha.. ja det var ju en ovanlig parkering, jag vet ju att det kan vara svårt att få tag på en parkering i innerstan så folk använder verkligen fantasin för att få tag i en.. haha.
Tack för dina komplimanger ang. mina bilder och ett stort tack för din röst!!

Anitas Blogg - Malta sa...

Den mackan ser smarrig ut -) Eftersom du tog en av mina jordgubbar tar jag en tugga. Smask! Du verkar ha en väldigt omtänksam chef som vet vad ni tjejer vill ha. Nämen.. vilken häftig bil(d)! Förstår att du inte kunde missa den. Lite osmidig parkeingsplats kanske men lapplisorna får det svårt :-) I like too !! Gillar även att det börjar bli vår i Stockholm. Ska dit i April. Bye for now !

Kicki sa...

Sportlov med go'fika varje dag med en följd av spoorta meera...
Bilreklamen är verkligen så att man måste se upp!!

Kicki sa...

Sportlov med go'fika varje dag med en följd av spoorta meera...
Bilreklamen är verkligen så att man måste se upp!!

Benita sa...

Jag blev lite hungrig nu då jag såg din macka. Hur i hela friden har dom fått upp bilen dit och hur hålls den kvar där.

Bildgatan sa...

Ja, jag har väl sportlov nästa vecka eftersom jag då är i Luleå och tror att det är sista veckan "vi" har.

Jag hade inte heller tackat nej till den mackan, Instämmer i ditt - I like.

Bildmässigt så gillar jag din andra bild ännu mer, så häftigt. Såg igår när vi var på stan att uteplatserna var fullsatta av fikande gäster.

Tur att någon tittar upp och ser, det tackar jag för dig.

Bildgatan sa...

Imorgon är det återigen dags för mig att passera dig och kan berätta att det åtminstone var 5 plusgrader i Luleå idag. =) Det tackar jag verkligen väderguden.

SoF sa...

Va kul med up-bilden! :)
Mycket passande för K eller K-bloggen.

Ha det gott Beate & god och glad fredag!

4U2 sa...

Trevlig chef du har! :)
Du var inte rädd att bilen skulle falla ner på ... dig? Fast, det är bra att du ser/tittar upp! Fina bilder och måste säga att en sådan macka på morgonen skulle göra mig riktigt, riktigt glad ;)

Per-Anders sa...

Mackan ser onekligen god ut! Utomhuslunchpremiären har jag ännu inte fått uppleva här i Medelpad. Hoppas den kommer snart.

Anonym sa...

Det är ju SKIT att min chef INTE är lika snäll och go som din...
TÄNK vad BRA man skulle kunnat ha det då...!
*SUCK*
FAN, vad hungrig jag bidde...

Anonym sa...

Leverpastejmacka och leverpastejmacka men hänger bilen på väggen?

Hörni sa...

Hahaha, jag såg inte bilen först, men roligt sätt att göra reklam på och rolig bild. Mackan ser underbart god ut! Bra chef har ni verkligen, det har jag förstått för längesedan! :)

Jane sa...

Behöver tydligen byta jobb ... är glad om jag hinner få 15 minuters lunchrast (trots lagstadgad 30-minuters!) Vi är så få på min skola så alla måste vara rastvakter samt äta med barnen, tufft att vara i den ljudnivån hela dagen. Skulle verkligen uppskatta eftermiddagsfika :)
Hade jag sett den bilen på husväggen hade jag gått en bra bit därifrån ... hoppas den sitter fast ordentligt!

cat sa...

Cool marknadsföring av VW! Häftig bild blev det också :)

Vi har haft god tårta på mitt jobb två dagar i rad, så vi har också haft extra trevligt :)

4U2 sa...

Har skickat mejl till dig!

Susanne sa...

Bjuder chefen på frulle? Måste genast prata med min ;)

Pumita sa...

Kan vi inte byta chef, du och jag? Nej, jag förstår att du inte vill det men bara för en dag, snälla. ;)

Olga T sa...

Den såg vi idag! Jag
gillade den också!

Pruddelutt sa...

Skulle jag kunna få låna din chef en dag? Låter som han är helt i min smak - leverpastej på mackan kommer man långt med i min värld...