fredag 2 mars 2012

Tema fredag: ”Glädjespridare”

Till dagens fredagstema skulle jag kunnat lagt upp en bild på mig själv – egentligen;-) Nej, skämtar bara!

LEDad dusch
Denna LEDad vattenspridare som vanligtvis kallas dusch har gett oss glädje varje dag ändå sedan vi köpte den för drygt ett år sedan. Jag är fullt medveten om att några av er redan sett denna suveräna glädjespridare på min blogg, men vissa saker tål helt enkelt att upprepas – i olika färger.
Dagens glädjespridare…
… var denna cappuccino som intogs på caféet i byggnaden där jag jobbar. Å då chefen min har spritt glädje runt sig hela veckan så smittade den av sig till vår vikarierande nätverkstekniker Tobias. Det var han som bjöd ”gänget” på fika idag! Han råkar sitta ”tvärsöver korridoren” och som ni ser är han extremt snabblärd i ämnet ”glädje åt alla”;-).
Fler glädjespridare hittar ni här.

17 kommentarer:

Mallan sa...

Jag har funderat över det där med LED-dusch! När jag läser ditt inlägg så ser jag att jag borde sluta fundera och införskaffa en! Vad tycker du? Kram

Petra sa...

Glädjespridande bilder. Men du har inte riktigt lyckats ändå. Det hade varit maxat att fått en glädjespridande bild på dig. Det kan du väl bjuda på?
Kram

Pumita sa...

Jo, jag har sett din dusch tidigare men är lika fascinerad fortfarande! Undrar egentligen bara över en sak: duschar du i mörkret jämnt? ;)

Jess sa...

Tänk vad mycket saker man kan bli glad över! Vi borde tänka på det oftare!
Er dusch är ju verkligen cool, som att dusch i värsta ufot! :)
Ha en härlig fredagskväll!

Freja sa...

Vi har LED i vår ångdusch, fast i kabinen inte i själva munstycket. Det är en verklig glädjespridare att skruva upp musiken och köra discobelysning samtidigt som jag duschar!

LissenTo sa...

Skiftar du ofta från varmt till kallt, bara för att färgen ska ändras.

Jag tror det :-)

Känner du någon Stockholmsmålvakt som heter Anne-Marie

Kicki sa...

När jag såg en sån ute i handeln så tänkte jag på dig...men dig vill jag inte ha i duschen...och jag vet inte om den passar in i vårt stenåldershus...samtidigt som den skulle bryta av mot det gamla:) Have a nice kväll!

Bildgatan sa...

Har också haft mycket glädje av den spridaren, förutom att vi fått byta slang. =)

Tur att de vikarierande är lättlärda och förstår snabbt vad som gäller.

En mun och en hjärna ...

Nu sitter jag hemma i Luleå och funderar på om det blir isävgen eller skidor imorgon. =) =) =)

Ps. Men ni hade mer snö än vi i Linköping för där fanns det inget kvar. De varnade för gräsbrand igår, det gör de inte här om jag skriver som så. =)

ha en fortsatt bra fredagskväll och helg.

4U2 sa...

Ja, glädje är det om man får ha fina färger kring sig när man duschar.
sv: ja, jag fick ditt mejl, har gäster nu (vilar ryggen lite nu innan det blir kaffedags) så jag hinner inte svara men klart man var tvungen att kolla ditt bidrag ;)

Olga T sa...

Har ju också en sådan glädjespridardusch och gillar den skarpt!

Jane sa...

Den där muggen såg intressant ut ... ovanligt snygg för att vara pappmugg :)
Trots att jag blev otroligt sugen samt en "snajdans" kaffemaskin i köket blir det ingen cappuccino efter kl. 18, då somnar jag aldrig. Däremot blir det en liten kvällsmacka och te :)

Hörni sa...

Vadå skoja? Du ÄR en glädjespridare! :D
Jag vill också ha en leddusch! Ser jättehäftigt ut. Snygg mugg också. :)

Malla sa...

yey! det var minsann glädjespridare. och vattenspridare, hehe :P
Vår led-dusch är fr ngt annat ställe, minns inte vart jag beställde den men ja det är nog ngt fel på den men samtidigt lite fränt att ha disco i duschen! :D

Anonym sa...

För mig är ju den ständige glädjespridaren vovven. Det är liksom omöjligt att bli annat än smittad av hans entusiasm men det lutar lite åt att det kommer in en sån där dusch någonstans bara för lite extra skoj.

Åke Blomqvist sa...

Klockren tolkning på budskapet :)

Anitas Blogg - Malta sa...

En sån dusch vill jag också ha !! Sitter här framför datorn men i fantasin står jag i en färgkaskad av varma, mjuka vattenstrålar och sjunger en liten trudelutt :-) Visste faktiskt inte ens att de fanns! Börjar gilla din chef ;-) Och vilken läcker mugg!!

Jah Hollis sa...

Måste man duscha i mörker för att vatten- och glädjespridaren ska ge full valuta?
Det värsta med min sjuka var att den gav sig och jag började jobba igen och allt kändes OK. Sedan kom eländet tillbaka.