fredag 9 mars 2012

Tema fredag: ”Färg”

Sinneskatten vill se färg idag. Att sätta färg på tillvaron är jag nog ganska så bra på tycker jag själv – och då spelar jag inte innebandy;-) Bollarna ni ser på bilden är nämligen just innebandy varianter och färgmixen gör mig glad. Hoppas ni håller med!
Nu kan man ju sätta färg på tillvaron på många olika vis. Nu är jag ju en konstig människa och mitt sätt idag var följande:

- Åkte i en svart taxi tre gånger. Observera inte svarttaxi;-) Ibland kan man lyxa till det - om man vill!

- Halvsprang i en grå och väldigt deprimerande kulvert som var minst en kilometer lång bredvid en ”motordriven säng”. Vaktisen som skötte sängen vägrade låta mig ”åka med”. Bra för konditionen, jag blev inte ens andfått;-)

- Madrasserna på Landstingets britsar är också väldigt färgglada nuförtiden. Kombinationen lila/orange är inte alls fel med tanke på eventuella blodfläckar som då automatiskt syns mindre än på ett vitt underlag.

- I väntan på läkare beundrade jag bilden på denna rgb-LED lampa som har en inbyggd timer för färgbyte mellan rött, grönt och blått. Ha begär uppstod genast.
- Slutligen kan jag berätta att även ett megastort blåmärke på armbågen kan vara extremt färgglatt för att inte tala om alla fina färger på provrören.

Tack N för en fin dag:-)

Fler färger hittar ni här.

PS. Ni som ville se vandringspriset från igår får vänta litet på det. Bilderna jag tog idag blev kass. DS.

22 kommentarer:

Kicki sa...

Vad har du varit ute på för äventyr idag då? Hur är det med dig? Färger hit och färger dit och taxi i en kulvert, det blev för mycket;)
Lampan är cool och bollarna är färggranna, ja!

4U2 sa...

Oj vilken dag du haft idag. Hoppas allt var bra med N.
Förstår att du ville ha just den där lampan, vad gäller bollarna trodde jag först de var från ett sånt bollrum för småbarn ; Men glada färger oavsett!)

Olga T sa...

Urläcker bild!!

Olga T sa...

Oj där skickade jag iväg det för tidigt.

Ser fram emot att få se vandringspriset.

Freja sa...

Jag ÄLSKAR färg! Vi letar efter en ledtejp som vi kan ha längsmed vårt fönster i vardagsrummet för att belysa den vita gardinen vi har där. Jag vill ha en som jag kan fjärrstyra och antingen låta den växla ljus eller välja en färg som ligger fast....

Petra sa...

Oj vad du har åkt taxi idag då.

Färg älskar jag och då gärna på naglarna.

Beppan sa...

Älskar den där bollbilden!! En riktig färgsymfoni.
- och funderar på vad du har varit på för äventyr idag...

Malla sa...

Taxi tre ggr? Inte illa!
Alltså, bollbilden är fantastisk!

Svar 1: jag träffar på herr Renberg någongång då och då, vi går på samma gym så en autograf ska fixas såklart ;)
Svar 2: Jag tror att man kommer att kunna se reportaget fr tidnignen online också, jag länkar! Om inte annat så lovar jag att fota det bra så det går att läsa via min blogg :)

Sussie sa...

Många färger av olika slag :) Härligt :)

4U2 sa...

Skickat mejl till damen ;)

Anonym sa...

Blåmärken kan sannerligen vara färggranna men sällan lika snygga som bollarna.

Pumita sa...

Låter som en händelserik, för att inte säga färggrann, dag! Jag misstänker att blåmärket inte kom av att spela innebandy (lätt att göra den kopplingen) så jag hoppas att patienten mår bra! Och visst, sär skrivning är ett otyg så jag vet inte hur jag ska tolka drosk åkeriet. ;)

Anna sa...

Vilka läckra bilder!
Sjukhus är aldrig kul och denna väntan!
Hoppas de gick bra i allafall!
Trevlig helg!

Benita sa...

Innebandybollar, svarttaxi, motordriven säng, blodfläckar, LED lampa, megastort blåmärke och provrör. Du har haft en färggrann och innehållsrik dag. ;)

cat sa...

Men oj hur uppstod blåmärket?!

Snygga och färgglada bilder. Det uppstod ett visst habegär även hos mig när jag såg den lampan.

Marit Johansson sa...

Så du har varit på sjukhus idag, fruktansvärt tråkigt men du verkar ju vara glad i alla fall så det kanske inte var något allvarligt. Själv är jag glad över att blåsten avtagit, idag blir det Globen!

Bildgatan sa...

Blev lite orolig först över ditt löpande i kulverten med en sjukhussäng bredvid, men med tanke på slutklämmen till N så förstår jag att det inte var något akut.

Gillar variationerna på bandybollarna och med tanke på min erfarenhet av sporten, innebandy så hade det kanske varit roligare med dessa. Jag är en riktig hårding på plan och när man spelar med män som inte tar hänsyn till varken mitt kön eller min storlek så får man skylla sig själv. =)

Sitter förresten nu i bilen och är på väg till stugen en dag "försent" men så kan det bli ibland när vädergudarna inte är med oss.

Ska en sväng till Torneå och inhandla lite god dryck till kvällens meny. =)

Jag gillar också lampan men inte lika mycket som de du visat tidigare.

Ha en underbar helg.

llhertz sa...

Bollhavet är härligt färgrikt men din dag tycks slå det med hästlängder i fråga om färgrikedom.
Och motion tycks du få på kuppen, trots idogt taxinötande.
Nu undrar man bara, med den här takten, vad händer idag?

Jah Hollis sa...

Åhå, hade inte en aning om att det finns innebandybollar i så många kulörer. En klassisk bandyboll, sådan man spelar med på is (som Bajen till exempel) ska ju annars vara ”lackröd”

smultris sa...

attans så härliga bilder :D

din blogg verkar riktigt mysig, ska kika runt mer i den nu ;)

Hörni sa...

Vilka härliga färger! Lampan ger även mig habegär.
Jag har också ett helt otroligt färgglatt blåmärke på benet som ser konstigare ut för varje dag. :D

Anonym sa...

HEEEEEEEJ, saknat mig?
KLART att du har, så färggrann som jag är, hahaha...
Men du, vad fasen tar du dig till? Körde den svarta taxin PÅ dig så att du hamnade på sjukan eller vad?
NU blev jag ju orolig!

PS: visst blir man liiiiiite sugen på att spela innebandy med de fina bollarna!?