onsdag 28 mars 2012

Ordlös Onsdag: "Mitt i prick"


Fler bidrag till temat hittar ni här.

23 kommentarer:

BP sa...

Kan ju bara inte låta bli att visa er ”Faster Johanne”, en bronsskulptur gjord av bröderna Stiig och Steen Kalsing, Smörum, Danmark. Jag kan inte göra nå’t åt brödernas namn, men herrarnas skulpturer är helt underbara. Faster Johanne är ett av 370 verk som Konstklubben på mitt jobb tog in till kvällens vernissage och utställning.
Efter en toppen vernissagekväll, där jag visserligen förlorade lottningen om ”min” härliga tavla som ni fick gissa på i lördags – Santistiban’s Havanna – men jag vann i stället 1:a priset i företagets bonusutlottning. Den tavlan blev jag inte speciellt lycklig av kan jag ju säga. Men som tur var gillade kollegan Monica inte sitt 3:e pris, vilket jag älskade. Så vi bytte helt enkelt. Två lyckliga tjejer – yesssss!!!

Nu ska jag lägga mina fötter i ett fotbad. Jag sprang maraton idag - 70 ”konstmeter” i korridorerna upp och ner och ner och upp. Ska också försöka gå en långsam bloggpromenad med fötterna i baljan;-)

Rantamor sa...

Kan bara instämma med dig hon var riktigt härlig den damen...
Kalsing vilket kult efternamn hahahaha...
Så kul med din vinst och att man kan ha olika smak var ju bra denna gång...

Tjingelingen...

Olga T sa...

Ser faktiskt ut som ett fotomontage. Men det vet jag ju att du inte gör. Himla spännande konstverk och jag gillar figuren :)

Pysselfarmor sa...

men oj! Det är ju jag ;-)))

såg din fråga om min mitt-i-prick
Hade skrivit att det är en tavla på en vägg i Södersjukhusets korridorer...material är cellofan och plast eller dylikt material...bakom finns en liten liten lampa...
hoppas slippa gå dit en gång till...troligen blir det Huddinge i stället. Får se om det finns konstverk där att fotografera ;-)

hur gick det med dåren idag?

Susanne sa...

Jag gillar alla de rultiga damerna ;)

4U2 sa...

Grattis till din vinst, för du vann ju oavsett! :)

Bildgatan sa...

Bröderna Kalsing -ett bra namn, vi glömmer det inte.

När jag ser den skulpturen tänker jag på en gymnast och inser att även jag skulle kunna. =)

Tänk vad många gånger jag skrivit här att den skulle jag vilja ha. Undra hur tomten (och altan) i stugan skulle se ut om jag tagit dit alla dessa "jag vill ha". Jag som påstår att jag inte gillar för mycket.

Hemma går en del men pga två hem ihopsatta till ett i en trea, du förstår själv. =)

Hoppas fötterna mår bra efter din omvårdnad. Jag skulle också behöva vara lite snällare med mina.

LissenTo sa...

Cool staty, är det du :-)

Lena Backman gör jättefina tavlor, och är supehändig med allt möjligt.

Men vad kul var hon på samma vernissage som dej :-)

SoF sa...

Skönt med ett leende före sänggåendet.

Tack Beate!

Varma och mjuka fotmassage-hälsningar!

Mona sa...

Vilken underbar skulptur! Grattis till vinsten. Får vi kanske se priset på bloggen?

Pumita sa...

Grattis till vinsten! Lite synd förstås att du inte fick Havanna men man kan inte få allt här i världen. :)

Kalsing är ju ett perfekt namn, den glömmer ingen, haha.

Och så snodde du min idé på OO men jag hann inte rita en prick så det gör inget. ;)

Hörni sa...

Kalsing, hahaha, men så fin den är den där skulpturen!
Kul att du vann och kunde byta till dig något du gillar. :)

cat sa...

En mycket fin liten faster :)

Petra sa...

Så fin den är.
Sv: Självklart kan du köpa sådana Converse.
Kramar

Ama de casa sa...

Hahaha! Jag heter Johanne och är faster - det är nog jag, va? :-D

Har du duttat dit pricken eller var den där från början?

cat sa...

Ja du när glasarkitekturen gör sitt uttåg ska jag fira :)

Monica sa...

En bastant bygd kvinna men vig ändå;-))))
Härligt att ni kunde byta så båda blev nöjda;-)
Hoppas allt känns bättre nu, ha en bra dag.

4U2 sa...

sv: tack! tror du var den enda som förstod ironin och berättelsen :)

Freja sa...

Fin! Kul med konstutställning på jobbet och möjlighet att vinna konsten dessutom! Och igår när jag väntade på flygbussen såg jag U2/Uzi-kontainern!

Malla sa...

meeeen,så täcker du för den där fina som speglade sig i den där bollen? ;)

Anonym sa...

Den där hade jag rakt kunnat tänkt mig att vinna.

Benita sa...

Kalsing, vilket namn alltså. Snygg är hon, faster Johanne. Grattis till vinsten! :)

Anonym sa...

Hmmmm, ser PRECIS ut som jag när jag försöker stå på ett ben...!
jag tycker att du skall döpa om den till: Tant Marit dansade en sommar...