måndag 5 mars 2012

Några måndagstankar

Om man funderar på att putsa vinterkängorna och ställa undan dom till nästa säsong ska man absolut vänta tills ”anfallet” är över. Tur att jag gjorde just det igår. För om jag hade rengjort kängorna hade jag fått göra det två gånger. Idag var det 7 minusgrader och inte tillfälle att byta till vårdojor.

Om man lämnar sin sparkdräkt (överdragsbyxor) på jobbet och det är som sagt 7 minusgrader ute, så fryser man väldigt mycket runt de jeansklädda benen kan jag säga.
Med andra ord: om man har lärt sig denna läxa klockan 07:30 är det självklart att man sätter på sig sparkdräkten klockan 17:00 innan man går hem. Att temperaturen då har stigit till två minusgrader gör att man svettas rejält.

Om man letar efter något hjärtformat som Måndagstemat efterlyser idag så hittar man det till slut. Och om ni undrar om jag har lärt mig sticka så får jag göra er besviken. Bilden ser visserligen ut som en stickad kofta men är i själva verket en gångplatta utanför byggnaden där jag jobbar. Och den hjärtformade saken är ingen spottloska utan en droppe från taket. Bilden är tagen med iPhonen som uppenbarligen tycker att stickade koftor är fina;-)

Fler hjärtformade föremål hittar ni här.

27 kommentarer:

4U2 sa...

Så vackert, min tanke var genast att det hjärtat var ämnat för dig. Fråga mig inte varför, bara en spontan reaktion :)
Har glömt: att du skulle såra mig med vissa kommentarer (som du skrev lite snabbt häromdagen) är fel. Anser mig ha fått en inblick i hur du tänker och konstruktiv kritik skadar ingen utan tvärtom tycker jag det är bra, att få se saker och ting med andras ögon. Sedan beror hur man uttrycker sig och även där har jag inga klagomål på dig.

Undrar om du någon gång kommer att få för dig att sticka, själv trodde jag att jag aldrig skulle syssla med sånt, ha,ha,ha!

Benita sa...

Haha, kan inte säga vad jag tyckte det såg ut som. :))

Vi hade -16 i morse.

Freja sa...

Fiiint, du hittar mönster och motiv på de mest udda ställen!
Sv: Jodå, stockholm är jag i just nu, men den här gången inte i dina kvarter. I morgon ska jag försöka gå till Södra Mälarstrand, få se om jag går vilse....

Inge sa...

Fint hjerte du endelig fandt.. :-)

Anonym sa...

Kjempestilig bilde! Ønsker deg en kjempefin mandagskveld, og ei kjempefin og god uke!:)

Olga T sa...

Hi,hi! Gillar bilden:)

Jane sa...

Vet du att jag tänkte på dig när jag skrev texten till min bild ... jag funderade på att länka till dig som ser det lilla överallt, men sanningen att säga så var jag för lat *skäms* ;)) Sedan kollar jag din blogg och då har du, återigen, sett det lilla!! Du är otrolig!!!
Fast jag var ju tvungen förstås att ställa datorn på högkant (jag har en pytteliten "knädator") för att kolla in bilden ... jag ser faktiskt en pudel med ovanligt lång svans som lämnar en liten hög efter sig :))

Du är en ängel ... jag mailar dig!

Rantamor sa...

Oj va måndagstemat hjärtformat idag..och Colin å jag som hittade en stor isklump som såg ut som ett hjärta ute på havet idag...
men nu är det ju så att jag hinner inte med mycket teman nu när vi har sportlov...
full fart hela dagen...

Ja det är lite kalla nätter nu vi hade -14 imorse men det blev fort varmt i solen...
men visst har vi långkalsonger och överdragsbyxor...det är vinte i norr fortfarande.

Tack för din kommentar, tyckte själv att jag lyckades rätt bra med fotandet av Colin idag, men det är ju som så att jag lär lite eftersom med den nya blixten...
lite spännande också.

Tjingelingen...

Anitas Blogg - Malta sa...

Ja, du lyckas då alltid få till det både med bild och text. Men det förvånar mig inte längre ;-) Själv fann jag inga hjärtan idag (?) så jag hoppade Måndagstemat och det blev som du såg en snigel. Den fanns inte bland våra jordgubbar utan låg och lurade i ett blomkålshuvud! Jag lyfte över den på gubben men den gillar inte gubbar. Därmed kan du lugnt fortsätta äta dessa goda bär Beate utan fruktan ;-)

Per-Anders sa...

Jag tyckte först det såg ut som en blodfläck...

Unknown sa...

Samma här - inte läge för att växla till vårdojor!
Ha en fin vecka!
/SA

Marit Johansson sa...

Bra jobbat där, det är så kul att se vad för bild som dyker upp här, alltid något ovanligt. Undrar om någon annan anstränger sig lika mycket för att "knäcka" temat som du? Jag tror inte det. Man får en känsla av att du verkligen letar överallt!

Hörni sa...

Vad fint. Ett sargat hjärta med lite blod rinnande. Konstigt motiv på en tröja, tänkte jag. ;)

Pumita sa...

Inte ett afrikanskt apbrödträd? Nehee, OK, hjärta är också fint men känns lite deppigt att ha hjärtat under skorna.

oumberligating sa...

Vilken himla tur att du bjuder på en bildförklaring...du känner ju mig vid det här laget och i min fantasi så kan det hända det mesta.....självklart är det en gångplatta med en vattendroppe spridd över sig och inget annat...tack och lov...(ler)!
Ha en fin dag!
Kram ifrån Oumberlige Peter!

cat sa...

Snyggt hjärta! Tänk att gatusten kan se ut som en kofta. Tekniken är fantastisk :)

Med kjæleik til livet sa...

artig bilde

nyt dagen - monikasmil

Monica sa...

När du säger det så är det ju ett hjärta, min första tanke var en tupp som tappar huvudet har nog gott i din skola Hihi
-14 här i morse.
Ha en bra dag;-)))

Monica sa...

Svanarna ligger nästan mitt i bild framför båten men jag måste säga att dom ser ut som flytbojar;-)))

Pialotta sa...

Ja, du hittar verkligen bilder för vart tema.. riktigt nice hjärta det blev av den där grejen ;) Måndagstemat hoppade jag .. men jag bloggade lite annat minsann :) Ha de gott.

Guldkryckan sa...

Såg ut som en vinfläck på en heltäckningsmatta ;)

7 minusgrader?
Burr...lite tjötigt med minusgrader nu känner jag..dags för vår..!

Ha de bäst.

Petra sa...

Minus säger du? Jo det klart, du bor ju nästan i Norrland :-)

Fint hjärta.

Anonym sa...

Jag fick nästan för mig att det var blod. Det där misstaget med kläderna känner jag igen.

Jess sa...

Ha! Jag tycker minsann att det ser ut som en hoppande kyckling som släpper en väl synlig fis efter sig! :)

Jag vet, jag kanske borde söka för det...;)

anne sa...

Hjärta, tänkte jag först, placenta med navelsträng tänkte jag sen! :)

Anonym sa...

Hahaha, jag trodde att du hade fotograferat på en buss eller så, att någon hade spottat ut snuset...
För visst ser det ut som om det är ett tyg!
Snyggt fångat!
Som vanligt...

Bildgatan sa...

Fint hjärta nu när jag tittar och ska inte berätta vad jag tyckte "materialet" såg ut som först.