söndag 4 mars 2012

Fototriss: ”Prickigt”

Prickiga föremål finns inte i vårt hushåll. Så är det bara. Här är det randigt som gäller och även om jag har en livlig fantasi så kan jag inte se ränder som prickar.
Alltså lämnade jag en solig och varm balkong vid klockan 15:30 igår och tog mig till Täby Centrum. Check!
Tog rulltrappan upp till plan 1 och det stora varuhuset som inte är blågult utan rött. Check!
Sedan åkte jag ner igen. Gick en sväng in på Nordens största sportbutik där jag tog några bilder på innebandy-, handboll- och fotbollar, som absolut var prickiga. Men sedan hittade jag äntligen ”pricken över i:et”. Check!
Fler prickiga föremål hittar ni här.

PS. Vad gör man inte för ett fototema. Riktigt roligt var det att börja från noll (= total idétorka) till att sedan hitta alternativa prickiga lösningar. Nu ska jag återgå till balkongläge och njuta av solen. Hoppas jag inte blir prickig bara. See you later! DS

44 kommentarer:

Lotta sa...

Kul tolkning!

4U2 sa...

Fantastiskt! Tänk att du dessutom offrade en skön stund på balkongen för sakens skull ... men du gjorde det så bra så förutom att du skall vara nöjd så behöver du inte ångra en minut!
Försökte hitta prickar hemma och det var inte lätt. Första bilden är spräcklig men innehåller två prickar ;) Gå ut kunde jag inte igår då jag vilade min kropp efter det horisontala läget det hade hamnat i dagen innan (när jag råkade halka). Dessutom frågar jag mig varför jag nästan alltid glömmer att kolla vad det kommer att bli för tema dagen innan, inte kan det vara förträngning? Senilitet möjligen?
Stor kram till dig, en av mina favorit fotografer! :)

Petra sa...

Klockrent prickigt.

Rantamor sa...

Härlig, härligt, här ser vi en som verkligen jobbar för att hitta prickiga prickar till temat...
snyggt.
Jag fuskade på här hemma och hittade några andra prickar än dom på fönstrena...
solen avslöjar då allt...
vi är lite lata idag och sportar framför tvn...

Tjingelingen...

Pumita sa...

Du har jobbat hårt för den här trissen, och till och med övergivit din kära balkong, det tackar vi för! Resultatet talar för sig självt. :)

Jag ser prickar överallt idag... som jag inte ens har tänkt på förut... när jag skulle koka ris till lunch var det fuulllt med prickar i den. Nej, inte mögel utan quinoa, så himla gott. Och prickigt!

Pysselfarmor sa...

Underbar lösning och visst går man igång på att försöka lösa teman när man inser att prickar icke existerar i ens hem eller i fotoarkivet... ;-)

Jag var på vippen att kasta in handduken och ge upp. Vi har gäster i helgen och insåg att någon fotojakt fanns det inte utrymme för. När vi skulle in till sta'n för att gå på Dramaten, slängde jag ner lilla kameran i handväskan för man vet ju aldrig...och på vägen från Gallerians parkering till Dramaten så löste sig allt! Tur som en tok!

Erik Semlan sa...

Du finner dina prickar under ett besök i ett köpcentrum. :-)
Smart att bara leta runt.
Blev ju en snygg triss där i Täby.
"Pricken över i" är den jag gillar mest, kul. ;-)
Tack för din kommentar, kul att du gillade mina första prickar. :-)

cat sa...

Tycker att din lösning är fantastiskt kreativ. Min idétorka när det gällde prickigt var total, därför kör jag mitt eget race utanför fototrissen idag :)

Linnéa sa...

Ja, vad gör man inte för fototriss! Snygga bilder och härlig tanke bakom!

Annemor sa...

Ble du prikkete av solen??
Flott løsning.
Hilsen mormor fra muren

Anita A sa...

Snygg och färgstark lösning du fick till, visar på fantasi och kreativitet.

Jess sa...

Härlig prickig triss!
Nu vet jag varför jag inte är med i fototrissen. Man behöver gå ut och leta! ;)

Ingalill sa...

Tufft tolkat :)

Monica sa...

Nej hemmet är väl inte översållat av prickar direkt.
Bra tolkning du hittade i centrum, om du nu mot all förmodan skulle bli prickig i solen be att maken tar en bild så kan du använda den nästa gång;-)
Ha en skön söndagkväll;-)

Kicki sa...

Snyggt, och rött fick du med i alla bilder! Hos mig kan man hitta prickiga strumpor men det blev något annat...

SoF sa...

Riktigt bra jobbat av dig Beate!!

Här är idétorkan total (i alla fall när det gäller de två senaste veckorna på fototriss).

Önskar dig en fin vecka!

Me and my dark secrets sa...

Snyggt trissat och härliga färger. Bra jobbat!

KulTur i Natur - Tony sa...

Riktigt läckra bilder! Det gäller att ha rätt fotoögon på sig.

Cecilia Artista sa...

Underbara stilfulla prickar - det gillar jag! Snygg Täbylogo och ja de andra är förstås också kanon!

LissenTo sa...

Sista bilden sååå snygg.

Tänk att du lämnade balkongen för trissen och visst är det kul att leta när man har ett tema.

Mallan sa...

Gillar du inte prickigt? Jag tycker det är charmigt :-)

Benita sa...

Inte alltid lätt att hitta det man söker till ett tema. Men du lyckades bra och det blev en riktigt fin triss.

Visst var det +30°, alltså några grader svalare än i luften. Hur skönt som helst :)

Anitas Blogg - Malta sa...

Något litet prickigt har du nog i gömmorna därhemma om du letar men varför besvära sig med det när man så enkelt kan gå ut och hitta sina prickar. Men.. ser bara en prick i mittenbilden eller är min fantasi ur led ;-) Ja, det är den för jag ser inga prickar i sista heller :-) Skyller på att jag suttit still två timmar under en åktur i vår lilla Smart idag och mannen envisades med att ha nedcabbat. Där blåste alla mina hjärnceller bort. Typsikt när man ska sitta här och koncentrera sig på PRICKAR!

Freja sa...

Täby centrum, det gillar jag! Syran bor i Bergshamra så förr brukade hon och jag åka och shoppa i Täbycentrum när jag var och hälsade på... Men sen kom barnen och då blev det färre besök oc andra äventyr....

Anonym sa...

Ja, jämfört med din lösning så var väl min hur banal som helst... Härligt livfull triss! Imponerande lösning om du startade utan inspiration! :)

Annie sa...

En prick är bättre än ingen :-) Gillar din triss, verkligen annorlunda!

anne sa...

Så du gav dig ut och for runt för att få bilder!?!

Det blev självklart bra men hur ambitiös är du? :)

Hörni sa...

Du offrar dig för saken, det gillar jag. Hittar man inga prickar hemma så är det bara att ge sig iväg ut och leta. Du lyckades väldigt bra. :D

SigridfraEnget sa...

Bra hittat och snyggt fotat. ;-)

Kicki sa...

Hej igen, tror pimpstenen är från Marocko!

Mona sa...

Jamen det är ju strålande! Smart och som vanligt snyggt fotat. Älskar dina vinklar, vet du.

Tack för att du saknat mig. Har inte riktigt haft tid med foto och bloggande fastän jag egentligen inte vill något annat. Håller på med storstädning. Det värsta jag vet är att städa, men nu råder det katastrofläge och en räddningsinsats är absolut nödvändig. Ska ha övernattningsgäster i veckan så jag kommer att ligga lite lågt med bloggande en vecka till. Kram

Marit Johansson sa...

Ja det där löste du ju perfekt, mycket bra trissat!

Mona sa...

Glömde svara på din fråga. Mina bilder är från ett bostadsområde i Göteborg.

llhertz sa...

Vad skönt att du slapp sitta och slöa i solen hela eftermiddagen, det hade aldrig varit nyttigt.
Nu blev det ju både motion och utdelning. Gillar dina lätt skruvade bilder och färgglädjen här.
Nä huvudpricken var omöjligt att visa hur gärna jag än ville. Osanolika mängder blod blir det av minsta hål i skallen tydligtvis.

4U2 sa...

sv: det skall föreställa att man är i en båt och så kan man leka kapten. Det var väl där jag missade något ... jag har ju inte ens körkort! ;)

Annie sa...

Åh, gud, tack för de vackra orden! Dem värmde verkligen!

Cina sa...

Kreativt och fyndigt... Gillas

Pialotta sa...

Du är helt suverän med dina bilder .. helt klart med beröm godkänt :) En hel drös med kommentarer oxså.. jag har just bloggat mitt .. så får det bli när lusten inte riktigt finns.. men, men den kommer säkert tillbaka :) Ha de..

Jenny sa...

Bra triss!

Åke Blomqvist sa...

Superhärliga nyanser :)

Anni sa...

Undrar just om du inte sett massor av prickar efter att du lagt in trissen? Jag tror att vi är många som gjort det ...

Men som så många gånger förr löste du temat prickfritt ;-)

Jah Hollis sa...

Det var ju effektivt jobbat.
Själv har jag haft lite problem med att uppbåda den rätta entusiasmen för de senaste omgångarna i Fototriss (glitter- och glamourtemat hoppade jag direkt).
Därtill har min gamla Mac börja bete sig jobbigt, och ibland när man håller på som bäst slocknar skärmen och allt går långsamt som om burken vore full av sirap.
Dessutom har jag ju själv varit i dålig form den senaste tiden, och jag har för säkerhets skull hållt mig hemma från jobbet ett tag och inte varit ute och fotat.
Men livsandarna ska väl återvända de med. Någon gång.

Monica S Engell sa...

Ja, hva gjør man ikke for å gjennomføre temaene...:) Fin sammenhengende triss"
:)

Bildgatan sa...

Härligt att några prickar fick dig att ta en "motionstur" och bra blev det ju.

Visst är det lätt med både idétorka (fast kanske inte hos dig) samtidigt som när du bara såg dig omkring så fanns de där - överallt.

Jag har inte hunnit med något, blir alltid lite extra varje gång man är borta ett tag. Sedan också lite extra vila, tror att det är luftombytet.