onsdag 14 mars 2012

Bok release: "Bevara Betongen"

På förekommen anledning skipper jag fotoutmaningarna Ordlös Onsdag och Onsdagstemat idag. Skälet är enkelt. Jag har nämligen varit på min första (och hittills enda) bok release på BetongGalleriet i Stockholm idag och boken är ”min”. Okej då, chefen Håkan har också varit med på ett hörn, men jag har gjort formgivningen.

Bevara Betongen
Min ”bebis” är 472 sidor tjock, innehåller 594 bilder och väger 1 792 gram. Den tog 140 timmar att göra och varje sekund var ett rent nöje. Boken släpptes klockan 15:00 idag med bubbel, utmärkt tilltugg, en betongbrosch till alla gäster och storartad mingel. Ni som har hängt med ett tag minns kanske att jag berättade om mitt möte med författaren, som jag var totalt synkad med. Jo, jag nämnde visst också att han är snygg, vilket alltid underlättar i ett samarbete:-)

Stolt
Ska bespara er alla lovord som verkligen haglade över lilla mig i eftermiddags, men ärligt talat så är jag otroligt stolt över mitt livs bästa, snyggaste och tyngsta verk. Boken har också anmälts till Augustpriet 2012. Tänkte bara dela med mig till er av mina "15 minutes of fame";-)
Om ni gillar betong i alla dess former köp boken!
PS. Praktikanten Camilla agerade proffsig värdinna under partyt och hon instämmer att det var super och nice. Med tanke på att tjejen är bara 17 år och författaren 46 så måste hennes uttalande om Sven Olof som ”gubbsnygg” betyder att jag är inte helt fel ute;-) DS

28 kommentarer:

Rantamor sa...

Men GRATTIS till din betongbebis, förstår att du är stolt....eller gör jag ens det.... ?????
Men du kände dig så stolt och jag stolt som känner dig, ja då som bloggvän men d ä ju inte helt fel heller...
Grattis grattis vännen...
förstår att du hoppar temat idag och väljer bubbel...
skulle jag me gjort...

Jess sa...

Grattis!!!
Ska helt klart hålla utkik efter den boken nästa gång jag besöker en bokaffär!
Vad roligt, förstår att du känner dig stolt!

Freja sa...

Åhh, så roligt! Releaseparty, härlig dedikation, nominering till Augustpris, vilken grej! Grattis!

Anonym sa...

Det var annat det än den enda betongbok som funnits i vår familj. "Lättbetonghandboken - 1976", det är den enda bok min bror klarat av att slänga någonsin och han våndas fortfarande över att han slängt en bok.

Petra sa...

Åh vad glad jag blir. Så ruskigt duktig du är. Stort grattis och sug på karamellen länge.
Kram

SoF sa...

En tung och gedigen bebis, med andra ord.

Jag är glad för att du är glad och stolt över din prestation.

Stor Grattis-kram! :)

Olga T sa...

Men du!! Grattis! Så kul! Nominerad till augustpriset 2012.....jag är mållös. Håller tummar och tår!

P.S. Tycker boken verkar riktigt snygg också!

Rantamor sa...

Förresten glömde nog säga att bokens pärm som du säkert designat var ursnygg...
stolt ska du vara...
va gillade du min lilla ryska fjantpresident ????

Mona sa...

Åh, grattis!!! Vad kul! Den ser jättefin ut. Jag har faktiskt börjat omvärdera betongen. Har mest förknippat det med fula hus typ öststatsmodell. Men betongen har en vacker struktur och den används rätt. Men du jag kollade upp priset 795:- + moms! Men jag förstår att det är en tegelsten. Nej vad säger jag: Betongbebis i kolossalformat menar jag.

Monica sa...

Ett stort GRATTIS du svävar väl på rosa moln nu kan jag förstå;-)
Augustpriset wow vi håller tummar o tassar.
Ha en bra dag;-)))

Ja det är väl inte helt bra men i går kom hon hem så nu börjar oron igen;-)Men som sagt man har ju platsbrist och måste prioritera. Men jag måste säga att jag är inte direkt impad av dom, ingen läkare har bemödat sej att pratat med mej trots att jag bad om det;-((((

Jane sa...

Åh, vad roligt för dig och vilken tur att snyggingen fick just dig som formgivare! P.g.a ett visst guldigt paket vet jag preciiiiis hur "betongen" känns i handen, det var lycka, men det måste vara otroligt härligt för dig att få se skapelsen färdig och författaren nöjd! Nu håller vi tummarna att den tar hem Augustpriset oxå!

Rantamor sa...

HON åker inte hem förrän på måndag !!!!!

anemonen sa...

Åh grattis vad roligt!! Jag gillar betong och tack för att du delar din glädje med oss andra bloggare. Delad glädje är dubbel glädje. Ha en fin dag.

Benita sa...

Ett Stort Grattis till dig, bra jobbat! Jag är väldigt glad för din skull. Du har all rätt att vara stolt över dig själv. :)

Grattis än en gång!

Guldkryckan sa...

Grattis hörru...va kul....får väl se om jag får tummen ur att skriva mina böcker jag har i bakhuvudet...fast de kanske passar bäst där förstås ;)

Än en gång: Grattis :)

Ama de casa sa...

Stort GRATTIS till dig och DIN bok!

Kan du inte fixa en utlottning av ett signerat ex (av DIG, såklart!) i bloggen?

Den ser verkligen snygg ut. Eller Dom. Både författaren och boken :-)

Malla sa...

stort stort grattis - så underbart! :D

cat sa...

Stort grattis! Den ser riktigt snygg ut.

Anders W sa...

Hej! Gratulerar till att du blev uppmärksammad. Det är du värd. Jag borde nog följt med er istället för att resa hem.

LissenTo sa...

Blir så glad för din skull Beate. Var stolt och njut så länge och mycket du kan.

Jag känner att lite glans kommer på mej också...........

Så häftigt och cool :-)

Malla sa...

Nä vet du BP, jag tror alldeles säkert att jag skulle gilla dig IRL. Det är skillnad på att vara ärlig och att vara negativ.
Jag försöker vara så ärlig jag bara kan, utan att såra någon.
Din ärlighet tycker jag om.
Jag vill inte ha en massa rövslick och medhåll - om jag skriver att jag tycker min tröja är ful så skriver 10 stycken "nej men den var fin" och så kommer du och säger "ja, den var inte det finaste jag har sett" - det tycker jag är roligt och bra :)
Men folk som alltid bara framhäver det negativa i olika situationer - dom borde lära sig att tänka om :)

anne sa...

Ursnygga!!!!!!

Både boken och han på bilden!!!! Är det författaren!?!?!?

Pialotta sa...

Riktigt stort GRATTIS till din Betongbok.. herre min ge är du så himla duktig.. blir så glad för din skull :)

Marita sa...

SÅ vansinnigt roligt Beate. Stort GRATTIS till dig. Ska onekligen bli spännande att se boken. Gillar omslaget snyggt jobbat. Jag älskar betong och…rost. Grattis igen.

Pysselfarmor sa...

Super super grattis! Är helt övertygad om att du är värd vartenda lovord! Den boken ska jag ta och "tjyvkika" i vid lämpligt tillfälle i någon bokhandel ;-))

4U2 sa...

Wow, inte illa, inte alls! Gratulerar, kan tänka mig att glädjen och stoltheten finns hos dig även idag lördag ;) borde göra i alla fall!
Nu håller vi tummarna inför augusti ... :)

pruddelutt sa...

Men så häftigt! Och grattis!!!

Anonym sa...

Weeeeeee, GRATTIS!!! :)
Vilken grej, rent av "grej of tje day", typ.

PS: jag tycker nog faktiskt att du skall lotta ut en signerad bok!!!