lördag 10 mars 2012

4U2: ”Vad är detta”

4U2 har ett roligt fototema idag: ”Vad är detta”? Helt i min smak! Då jag tycker att det är kul med tävlingar – sådana spontana, oplanerade alltså – så tycker jag att ni får gissa vad bilden föreställer. Första rätta svar får en liten vinst. Okej!!?
Inga ledtrådar till bilden men jag kan säga som så att jag aldrig sett ”detta” förut. Fotot togs i torsdags. Ni har hela kvällen på er och imorgon också. På måndag avslöjas vinnaren.
Gissa på nu och lycka till!

Fler bidrag till temat hittar ni här.

PS. Kikar in hos er ikväll, då de flesta av er kollar Melodifestivalen;-) DS.

25 kommentarer:

4U2 sa...

Hum, min gissning är att ett snöre till t.ex jacka, skor, ryggsäck, kamera har fastnat i säg blixtlås och i försöket att få loss det så blev den "uppsprättat" (lite febrig så jag kommer inte på orden) ;)
Kul detta!

Pumita sa...

Du förbereder uppträdandet på Globen och detta är en del av din nya look! Löshår/förlängning à la BP, det är mitt svar.

Pumita sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Shannara sa...

Ett gäng gissningar...

Åttaåringen gissar på ett upprepat rep.

Stora Brorsan säger typ ett snöre till ett par mjukisbyxor som gått sönder.

Snufflan gissar på Halsduk

och sist men inte minst... Lillen hävdar att det är en "mössaboll"!

Familjehäng vid datorn! ;)

Ha en underbar helg bruden!

Rantamor sa...

Min första tanke var att nu har BP börjat sticka, det är ju så modernt just nu, men jag hade inte trott att du skulle hänga på trenden...
men näe jag tror inte något sådant om dig...
Det är säkert tomtens skägg du hittat, han kanske ömsar skägg den här årstiden...
så d så...

Ha en bra kväll, ska nog lyssna på mello samtidit som jag säkert sitter vid bardisken och bloggar....
som vanligt...

Rantamorkramen...

Jess sa...

Löshår?

Pumita sa...

En till gissning utom tävlan: Grannens fula tax har gått lös på din långa fina halsduk och dissekerat den till oigenkännlighet varpå du hotade göra frukostkorv av fanskapet.

Pumita sa...

SV: Aah, grannen har ingen tax, de har en pitbull. Håll dig borta från den! *yikes* ;)

Jag har inga fler kvalificerade gissningar för tillfället men det kanske klarnar senare Efter ett glas vin eller så. =)

Freja sa...

En riktigt tjock syntettross som repats upp....

Malla sa...

Nehepp, alla har fel, jag ser direkt vad det där är - en hängmatta! :)

Sv 1: där lärde jag mig ngt nytt, visste inte att du inte kunde äta räkor!
Sv 2: Han är målvakt, just nu i alla fall :)

anne sa...

Måste tänka.....

smultris sa...

tack söta du för dina ord, skoj att du kikade in och att du gillar :D

Kicki sa...

Många flätor som nystats upp...bättre än så kan jag inte...Kram

Sister Moonshine sa...

Hm. Svårt. Ser ju att det är ett flätat garn som repats upp i ändarna, men exakt var det sitter ser jag inte ... får fundera ett tag. Tack för dina fina tips på städhjälp. Tål att grunna på även det.

Olga T sa...

Det här var svårt för en halsduk - som jag trodde det var - har du väl sett förut?

Marit Johansson sa...

Jag tänker löshår när jag ser bilden!

Anonym sa...

Det är flätorna som liksom ses upprullade uppe i bilden men menar du att jag ska komma på var dessa flätor hör hemma måste jag säga pass.

Pumita sa...

En ny header! SÅ LÄCKER! :)

Petra sa...

En golmopp?

4U2 sa...

Trasig tvättlina? Eller trasig båtrep? Du har verkligen gjort mig nyfiken! ;)

Ama de casa sa...

Oj vad det snöret hade trasslat upp sig!
:-)

Hörni sa...

En halsduk? :D

Annemor sa...

Båttau som er filtret opp for spleising.
Sier mormor

Bildgatan sa...

Jag såg inte melodifestivalen däremot har jag varit helt upptagen med att vara social, njuta av vädret och bara haft det helt underbart i helgen. =)

Du har aldrig sett det tidigare och då är det inte garn, inte någon hängmatta och inte som jag trodde något till en båt. Nej jag går helt bet och det är ju ändå försent.

Jag hade en ganska bra bild till temat efter gårdagen men nu är ju också det försent. =) Jag är visst sen till allt nuförtiden förutom i morse när jag var på jobbet före sju. =)

Har köpt en HDMI kabel idag - nej vi har inte haft någon tidigare. och nu sitter jag och ser Luleå-AIK (vet att det ska stå tvärtom idag men jag kan inte) och Luleå leder nu med 1-0. I lovet it.

Heja Luleå, heja Luleå, heja Luleå

- passar på att göra lite reklam här eftersom jag vet att du har både AIK:are och stackars Djurgårdare i din närhet. =)

Anonym sa...

Okej, okej, okej, LITE sent, men det ser precis ut som MITT hår!
Fast fel färg...