lördag 3 mars 2012

4U2: ”Favoriter”

4U2 vill att vi visar våra favoriter idag. Som vanligt ställer maken inte upp på bild;-) Min lilla kamera är min absoluta favorit, svårt att fota ”sig själv” om man säger så.

Cheesecake
Alltså får det bli en bild på en av de få sötsaker jag gillar: cheesecake. Den här finns på Viggbyholms Stationscafé i Täby och är oslagbar. Trots att jag har lovordat caféet ett antal gånger försäkrar jag er att jag inte är sponsrad. Hoppas Pumita blir glad nu, hon ville nämligen se bildbevis.
Tavla
Som ni vet har vi ganska många tavlor på väggarna här hemma. Den här är ett relativt nytt tillskott. Den hänger i sovrummet och är det första jag ser när jag slår upp mina gröna varje morgon. Den är min absoluta favo!

Fler favoriter hittar ni här.

PS. Kikar in hos er senare. Solen skiner, det är 23 grader ute på balkongen och då intar BP horisontalläge. DS.

24 kommentarer:

Petra sa...

Vilken otroligt härlig tavla.
Cheescake är ljuvligt gott tycker jag med men det klart, älskar allt sött.
Ha en fin lördag. Kram

Pumita sa...

Åååååh, jag behöver en haklapp så jag inte dreglar ner hela lapdogen. När går nästa tåg? ropar hon halvvägs ut genom dörren. :p

Guldkryckan sa...

Sen där cheescake´n där såg änna smaskig ut...blir ju sugen här :)

Ha en fin Lördagskväll.

4U2 sa...

Oj, oj, cheesecake ... och med jordgubbar på! Så ser man en vacker tavla, måste konstatera: de här blir (kakan är redan det iofs *ler*) mina favoriter med!
BP, du vet hur man njuter av livet, det är något som är klart!
Ha en härlig lördag med ditt största favorit. ;)

cat sa...

Mmmmmmm cheeesecake!
Annorlunda tavla måste jag säga :)

Monica sa...

Mums vilken läcker cheesecake kan tänka mej att den smakar underbart.
Den tavlan tycker jag passar bra i sovrummet;-)))

Rantamor sa...

Kakan ser för underbart god ut, så att man bara vill norpa en bit.
Tavlan ser i mina ögon liiiite oanständig ut...
men så ser man ju alltid med olika ögon...
och läser också bloggar med olika ögon...
vi vet nu inte så mycket om varann så ibland kan en mening betyda mycket för mig och inte alls förstås av en betraktare.
Alla dagar har inte varit lätta för oss och sådant skulle jag inte ens skriva om...sjukdomar som avlöst varann tummar som hållits hårt...
livet har hängt på en sån skör tråd ibland...
men allt detta har vi verkligen lagt bakom oss och lovat varann att njuta av varann, av livet och det som vi kan spara ihop till blir för oss en gemensam livsnjutning...
men klart att jag inte blir sur på dig...
inte ens när du dissar mina foton...jag är ingen fotograf men jag har lärt mig så oerhört mycket av alla mina bloggvänner...
och jag är nog bara glad att du är ärlig...
dublettmänniskor som gör sig till för att behaga undanbeds helt...
Så du det är bara att ösa på...
int fan bli jag arg inte...försök å reta mig får du se....
sa Martin Ljung...
och man kan alltid lära sig av någon, man måste vara öppen och lyhörd...

Tjingeling ikväll slipper du min trerätters meny....för det bli nog ingen...
Ha en bra lördagkväll...

Benita sa...

Den kakan ser mycket god ut.
Tavlan den tycker jag också passar väldigt bra i sovrummet. ;)

Marit Johansson sa...

Ostkakan ser supersmaskig ut och tavlan är ju fin men det första jag tänkte på när jag såg den var .... "Vilken konstig snopp i ett halvt hjärta" haha.

Jess sa...

Skicka hit den där kakan! Jag är hungrig!
Maken är inte rädd att han förlorar första platsen som favorit om han inte ställer upp på bild? ;)

Ezter sa...

Cheesecaken ser smaskens ut!

Freja sa...

Mmmm, cheescake, smaskens! Tavlan ser oxå rätt smaskig ut!

Västgötskan sa...

Läckert!
Och ja, cheesecake är verkligen JÄTTEGOTT!! Mmmm! :-)

Bildgatan sa...

Favorit nummer två =) - men helt underbar och superläcker, sambo ler också.

Cheesecake gillar jag också och bilden är så snygg. Jag är verkligen imponerad av dina vackra matbilder (och fikabilder) eftersom det är så svårt att fota mat. Du är verkligen en duktig fotograf och får till bilderna så bra. Tror inte att det blivit sämre om du fotat med mobilen ... och din kamera kommit på bild för det är ju perspektiv och allt annat som gör det bra, inte vilken kamera man har.

Nej, nu ska jag sätta mig framför TV:n igen och se något skräpprogram. Jag hejar på Ranelid eftersom han inte kan sjunga och jag inte gillar Melodifestivalen, men ska inte se det ikväll. Sambo tillhör den delen av svenska befolkningen som gillar Gladiatorerna och då brukar jag rymma till datorn. =)

Bildgatan sa...

Ps. Ibland gillar jag att provocera lite. =)

Mallan sa...

Den där cheesecaken ser också helt underbar ut :-)

Olga T sa...

men du så gott!

Annemor sa...

Fikk lyst på kake, men likte bilde nr. 2 veldig.
Ha en god natt.

Kicki sa...

Men är tavlan verkligen så färglös? Du brukar väl tycka om färger...konstig ser den ut iaf och det stämmer in på dig;) Mums för cheescaken!

Malla sa...

va? ställer han INTE upp på nakenbild? ;)
cheesecaken ser ljuvlig ut - njut av vädret det ska jag göra!

Jane sa...

Hmmm, så där skulle min palett se ut om jag spraymålade den med silverfärg ;)) fast jag ska väl inte yttra mig ... kommer just nu ingenvart med målandet. Tog vit färg senast och målade över bakgrunden på pågående projekt och undrade sedan - Varför gjorde jag så där? :O
Ja, ja, i panik brukar det bli färdigt när det gäller mig, hoppas bara färgen hinner torka innan påsk! Tar just nu hellre en sån där smarrig cheesecake och en kopp kaffe!!!

Anna sa...

Vilken smarrig cheescake, fin bild!!
Men måste fråga va tavlan föreställer? :)
Ha en härlig söndag! Anna

Susanne sa...

Gillar tavlan intensivt.

Hörni sa...

Vilken fin tavla, den är lite erotisk och passar i ett sovrum.
Cheesecaken ser ju så god ut! Men jag är rädd att jag kanske inte gillar det. Har smakat på en som jag inte gillade. Men den är väldigt fin i alla fall. :)