söndag 26 februari 2012

Solig söndag

Medan maken sliter sitt långa, lockiga hår för att få vårt internet igång hemma har jag suttit på balkongen - väl påpälsad - och gått en bloggpromenad i cyberrymnden. Maken svär fortfarande antar jag, vet inte riktigt. Har nämligen temporärt förflyttat mig tre kilometer bort och mumsar i mig en cappuccino på Viggbyholms Stationscafé.
Här bloggar jag med iPhonen, inte ett dugg glamouröst och glittrigt som dagens Fototriss vill ha, men man tager det man haver. Å arbetsfördelningen i vårt hushåll fungerar ypperligt tycker jag;-)

PS. Det fungerar inte (= vet inte hur man gör) att lägga upp bildbeviset från cafét), så ni får hålla tillgodo med söndagens minst glittriga inlägg:-( DS

24 kommentarer:

Kicki sa...

Okej, ett gott försök i alla fall! Hoppas det löser sig snart!
Ja, det var en glaskula i fönstret, den hade flyttat ut ur Julias rum:)

cat sa...

Helt rätt sorts arbetsfördelning tycker jag :)
Jo då jag minns allt att du skrev under protestlistan mot ACTA.

Har bestämt mig för att medverka i trissen när det är teman som jag verkligen inspireras av. Annars är det lika bra att låta bli.

Ha nu en härlig fortsatt söndag och en bra ny arbetsvecka!

Monica sa...

Lite glamouröst är det väl på det lilla fina stationscafet.
Ser ut att vara ett riktigt manfall på trissen denna gång, eller så har man inte hämtat sej efter gårdagen än.
Ha en skön kväll och hoppas maken inte är flintis när du kommer
hem;-))))

Rantamor sa...

Oj har ni internet problem, min dator har också varit tokseg idag, kanske något över hela långa landet.
Ja det skulle ju vara glittrigt å glamour i trissen å jag tänkte d är ju inte Rantamor...
men hur d nu var så hade jag plötsligt i brist på mera nyttigt arbete ...
lagt upp en triss.
Tänk om jag å Rantafar får komma till globen...
***gapskratt***

Ha d gott och hoppas att den långa lockiga saken har slutit fred med datorn...

Benita sa...

Hos oss är det alltid jag som måste fixa nätet ifall nåt problem uppstår. Maken vet knappt hur man sätter på datorn.

Hoppas allt löser sig snabbt. :)

Jess sa...

Njut av din capuccino i stället! :)

4U2 sa...

Tur du kan "Interneta" ändå, du vet att jag skulle bli på rätt dåligt humör om jag fick vara utan ... fast det har jag varit men då hade jag semester :)
Synd att fototrissen sponsrades av ett spelbolag, jag vill sååå gärna bo på hotell, älskar det men stödjer ej spel och liknande :)

Hoppas du kommer hem till en harmoni man som fixat Internet! Kram

Anonym sa...

Jag känner mig mer än lovligt snorig och oglamourös så det ordnar sig.

Ama de casa sa...

Lite som schlagern - inte alls så glittrigt denna vecka... ;-)

Freja sa...

Internetkrångel förklarar frånvaron av bilder, men hur ska jag klara mig uten min dagliga dos av Beatekonst???? Får bläddra neråt i dina inlägg och beundra tidigare alster....

Bildgatan sa...

Jag misstänkte direkt att du och jag inte skulle dela med oss av några triss i dag. Men hos dig var det tydligt annat som krånglade.

Jag är ju inte intresserad av melodifestivalen även om det händer att jag sitter och slötittar. Tycker det är lite kul när personer som retar gallfeber på andra vinner, även om jag bryr mig lika mycket om det som vad en prinsessa ska heta.

Har nu förstått att det kanske kommer något schlagerbidrag från dig, ska bli spännande ... om ni får kontakt hemifrån.

Bildgatan sa...

Det är inte jag som har lagt in länken vid ordet vinner -lovar. Vet inte vad som hände.

Petra sa...

Tycker att det lätt rätt jobbfördelat. Hoppas att han fixade till det.
Kram

Pumita sa...

Jag gillar ditt icke-glittriga inlägg, tusen gånger bättre än en massa mello-glamour! Om jag får önska så vill jag gärna se bilder från Viggbyholm. Går det eller sliter maken fortfarande med teknikens under?

Susanne sa...

Kommer förbi under veckan och visar appen, så ska du kunna klämma in lite bilder oxå ;)

anne sa...

Jasså, vilket högst irriterande problem! Tur du har iPhonen, den räcker rätt bra i nödlägen.

Pumita sa...

SV: Jo, jag vet. Vill se mer, från insidan med. Ta det när du orkar, ingen panik. :)

Hörni sa...

Men fyyyy vad tråkigt! Hoppas det fixar sig snabbt!

Sv: Hahaha!:D Du menar att jag ska tävla med isbilderna? Inte tänkte jag på det heller.. ;)

Marit Johansson sa...

Jag hade också svårt att hitta passande bilder till trissen. Vi grillade korv ute på gården och njöt av solen, det var ljuvligt men svårt att se någon schlagerglamor!

Jane sa...

Det låter som en perfekt söndag! Själv stod jag och gjorde kålpudding för att kunna bjuda barn och mor på middag. Det var inte riktigt det jag hade tänkt mig som början på lovet men resten av veckan får de svälta ;))

madelein - mamma till sex sa...

Man får föreställa sig bilderna istället .-)
Tack skall du ha förresten, det var himla snällt sagt av dig!

Guldkryckan sa...

Ja fan...intrernett har ju en tendens att nån gång ibland med jämna mellanrum haka upp sig..!

Speciellt sista tiden här..tror det har med sprängningar de utför i området att göra...hela kåken skakar ibland.

Men men men...sånt är livet..ha de bäst :)

Olga T sa...

Klokt att gå hemifrån. Låter som bra arbetsfördelning:)

Anonym sa...

Hmmmm, jag skall bannemig köpa mig en iPhone, sätta mig på närmsta café och blogga utan bilder, då kanske jag också får 23 kommentarer utan att behöva skriva dem själv!?!?

PS: kolla din iPhone, det blev något fel med överföringen av pengarna!!! Jupp, det blev FÖR MYCKET, din stolla!!!
Men jag älskar ju dig i alla fall, höhö...