tisdag 28 juni 2011

Tisdagstema: ”Skräp”

Min läkare hade nog rätt igår: att lägga upp ett äckelpäckel inlägg är ett säkert sätt att förlora både läsare och kommentarer på. När jag sedan såg tisdagstemat ”Skräp” imorse undrade jag om jag verkligen skulle chansa med ett bidrag med risk för ytterligare ”avhopp”. Efter noggrant övervägande så tar jag risken;-)

Skräp i Vasastan
Vasastan är en ganska ”hundtät” stadsdel - med lapdogs - och som ni kan se på bilden så stoppar man bajset i svarta påsar. Sedan slänger man påsen på gatan, går två varv runt kvarteret och belönar sig själv med en öl per varv. Flaskorna placeras prydligt brevid jyckens exkrement (= ett bättre ord än skit. Då rökning inomhus uppenbarligen är förbjuden tänder man några cigg innan man går in igen. Man plockar absolut inte upp efter sig som ni ser.
Otroligt skräpigt, trist och fult, men det blev iaf ett nytaget, hyfsat bidrag;-)

Fler skräpiga bidrag hittar ni här.

20 kommentarer:

Freja sa...

Hahaha, roligast är din analys över vad som hänt ;-)

Hörni sa...

Hahaha, ännu mera skräp, vart är denna bloggen på väg..? ;D
Äsch, jag förlåter dig, du är ju så himla rolig.:D

Susanne sa...

Det var en bra historia. Den historian verkar upprepa sig över hela stan.

Pysselfarmor sa...

Men oj - är det SÅ det går till - hade jag ingen som helst aaaaaaaaaaaaaaning om ;-)

Elisabeth sa...

Som alltid får du till det! Vi är i Polen nu. här kan man fortfarande träffa på "sopgubbar" med kvast och skyffel. Ha dé!

Bildgatan sa...

Även ett leende (stort) ikväll hos dig. Ja, det är många som inte lärt sig vett och etikett. Hundbajs utan påse går då åtminstone tillbaka till naturen, men är inte trevligt. Att slänga glasflaskor - gör bara stora idioter. Cigarettfimpar kanske inte gör så stor skada men ser inte kul ut. Fy f*n säger jag.

Inget tema för mig idag, inte en risk och just nu vet jag inte när det blir nästa gång ... du vet man är ju med på vernissage till helgen. =) Ha ha ha, ska bli kul även om jag bestämt att inte ha för höga ambitioner - jag vill lära mig och sedan kan jag fortsätta leka igen.

Själv blir det nog inte något inlägg, har pysslat med att fota en citron i olika lägen och ljus. Inte enkelt, hur mycket kan man hitta på med en citron utan att det ser onaturligt ut? Jag har då haft dålig fantasi men, det får vara bra nu, men är inte bra.

Jane sa...

Hm ... jag är ju en sådan där som har hund och svarta påsar och jag måste faktiskt säga till försvar att de flesta hundägarna slänger påsarna där de hör hemma MEN de stänger inte locken på "tunnorna" så skator och kråkor brukar dra upp det som finns där :/ Finns ju ingen anledning att bemöda sig att plocka upp skiten för att sedan slänga den på gatan igen - då är man ju korkad!

4U2 sa...

Men du: snart får man böta ... betala för att ha slängt skräp! Undrar vad det där rostiga är för något ... resterna av en papperskorg?;)
sv: nope! Ingen nappat :)

Maria C. Dunder sa...

Haha...skön analys!

Olga T sa...

Min tanke var att du var ute en dag för tidigt. Det hade ju varit ett succébidrag att komma med gårdagens bild idag. Men du har lyckats ändå.
Min bild på jordgubbsförsäljarna är från Hötorget. Det var ingen som sa ngt till mej!

Anonym sa...

Jaha, det är så man ska göra ?!
Ha ha !
Nä, tror inte det va !

Kram

Nettan sa...

Det var jag som råkade bli anonym !

thejeanettishway sa...

läkare?
bra analys där :)
jag hoppar inte av!
kram från dalsland//
ps! blir nog jag som får stå ut med många avhopp... eftersom att jag inte gillar sommaren!

Monica sa...

Det kanske är som när jag skriver om varg manfallet är stort då;-)))

Hu när jag ser flaskorna ser jag trasiga tassar framför mej, brukar inte ta lång tid innan någon krossat dom.
Folk sitter hemma med bidrag och rullar tummarna istället för att ta reda på skiten på gatorna, men att vara sopgubbe är ju inte fint nog.

Hundbajs i dyr svart påse är fjoll;-)))vi köper vanliga genomskinliga för en tredjedel av priset.

cat sa...

Det är inget vackert foto precis, men det passar ju förträffligt till temat skräp.
Jag hamnade i en mycket kort period för något år sedan, där jag fick för mig att jag under en vecka bara skulle fota sådant som är fult i vår omgivning. Jag tog några foton liknande ditt och blev superdeppig. Så perioden varade inte en vecka utan bara en halvtimme.

Kicki sa...

På en parkering nedanför vårt hus står en tunna full med soppåsar så att det till och med har rasat ned nedanför, kanske testar alla och vill se hur många påsar man kan bygga på höjden!
Läste att du ska till Marmaris, där har vi varit tre gånger och det mesta har varit bra, har inga "bad-restauranger" därifrån! Kram

anne sa...

Onekligen skräpigt!!!!

Och äckligt...

Lennart sa...

På tal om skräp, här i Göteborg har det varit skriverier om hur folk skräpar ner över stan hela tiden. Ingen bryr sig och anser tydligen att "någon annan" tar hand om det de lämnar efter sig. som t ex engångsgrillar, flaskor och ölburkar. Det är bara att släppa allt man har i händerna så kommer "någon" och plockar upp det sen. Underlig inställning folk har, verkar vara ungefär som folk beter sig i trafiken.

Pumita sa...

Vi är ju härdade vi som läser bloggen så det är ingen fara, haha. Bara du inte börjar rota på soptippen så... ;)

Anonym sa...

Så du försöker skaka av dig läsare, va? så lätt blir du inte av med oss ;-)