tisdag 10 maj 2011

Min dag i bilder

Ett sent inlägg ikväll. Anledningen ser ni längst ovan…
Njut av bilderna – jag njöt av att vara där jag var idag å tro mig det behövde jag mera än vad ni kan ana...

Utomhus lunch hos Cliff Barnes med kollegan Eva – Wallenbergare med tillbehör. Miljön i parken med alla vita träd (som heter hägg enligt Eva) är svårslagen. Underbart!!!

After work pitstop nummer ett: Snaps vid Medborgarplatsen. Corona med en lime skiva är sommar för mig. Stämningen på Snaps är suverän. Oss gjorde det inte så mycket att maken och jag drog upp medelåldern några snäpp.

Pitstop nummer två: middag hos Stockholms bästa vietnamesen Nem Nem Quan. Stekt ris med krispig anka som maken njöt av, en nudelsoppa som är restaurangens specialitet hamnade framför mig. Allt detta sköljdes ner med ett glas rött respektive vitt vin.

Nu mår jag som jag förtjänar - bättre – tack maken för suveränt sällskap.

23 kommentarer:

Jess sa...

Jag vill gärna ha en dag som din!!!

Olga T sa...

Låter som en riktigt bra dag!

Bildgatan sa...

Din dag hade jag önskat vore min. Både goda och ljuvliga sommarbilder.

Tur att maken och övrigt sällskap tidigare på dagen gav dig något riktigt upplyftande. Vet inte varför du behövde det men det måste ju verkligen ha hjälpt till att lyfta allt.

Min dag har varit ett slutsteg till något nytt, återkommer eftersom jag inte orkar (ids) göra något inlägg ikväll.

Hörni sa...

Det ser helt underbart ut med häggen, och god mat och dryck. Är glad att du kunnat njuta lite, det är du verkligen värd! Kram!

4U2 sa...

Ha,ha,ha ja, om inte annat så har vi glasögonen som liknar varandra (om du har kvar de?). Men visst har vi lite "gemensamt tänk", klart vi då hamnar i en liknande situation! ;) ;)

Oj vad hungrig jag blev!
God natt!

LissenTo sa...

Vilka härliga bilder som om du visar ett semesterinlägg från en plats i solen.

Matställen som frestar fasligt. Medelåldern måste dras upp. Vi måste ta plats bland ungdomarna och inte bara värma soffan hemma :-)

Kul var det med reportaget, blir ett fint minne.

Balkongen liten, utan tak.

Kram

Rantamor sa...

Men du ....förstår du hur det känns med sådan mat för en inspärrad Rantamor ????

Jag vill också vara fri...
tänka fritt...
äta fritt
och dricka vitt.....

Inte vara i en fängelsehåla å gräva med en gaffel och längta ut till solen...
och häggar...

Ååååå snart är jag på banan igen jag känner det...i nästa vecka så !!!!

Lovar det kommer att bli ljust uppe i Haparanda på den jävla parkeringen....

Puss på kinden....Tjingeling.

Jane sa...

Du har ätit dig genom dagen ser jag ... (lätt avundsjuk) muttrar och jämför med skolmaten och mackan jag tog när jag kom hem ...

PS jag vill inte göra dig besviken men trädet är ingen hägg, snarare en sorts "prunus" - fågelbär, typiskt parkträd :)) (släkt med körsbär)

Rantamor sa...

Ja just d ja...
Googla på Finland, Jakobstad och Strengbergs...tobaksfabrik....
där är jag fången...
Kan du fixa fritagning ????

Olga T sa...

SV: Perfekt, det lutade nämligen åt tvåan för min del. ;)

SoF sa...

Underbart collage! Nästan känner hur bra du har haft det.

Å så roligt för mig att nu veta precis var Medborgarplatsen ligger efter att ha gått av tåget vid Stockholm Södra, och passerat där.

Jag/vi tror att det är ca 15 år sedan som vi var i Stockholm - så det var verkligen på tiden.
Att den (staden alltså) då valde att visa sig från sin allra bästa sida, det var ren bonus.

Soliga-undrar-om-det-blir-åskväder-idag-hälsningar! :)

cat sa...

Mmmmm Corona! Du hade väl lime i?

Kicki sa...

Vackert, gott, läskande!!!

thejeanettishway sa...

äter du alltid ute?
är det alltid party i ditt liv?
isf: vad trevligt! känner ett sting av avundsjuka. åtminstone att få äta ute :)
idag blir det foto på kättingar!
kolla in till mig senare idag :)

Monica sa...

Härlig dag och du behövde inte lägga dej hungrig i alla
fall;-)))))

Leovi sa...

beautiful shot, beautiful tones about framing and filled with a beautiful light

Lennart sa...

Hägg, det gillar jag också att titta på och gå under, ju fler träd som står tillsammans desto härligare ser det ut. Jag köpte mig en Nokia E5, har haft Nokia sen många år tillbaka, ett antal olika modeller. Så kan jag ju även koppla in min lilla hörsnäcka i örat.

Freja sa...

En härlig dag!
Sv: Jag gillar oxå att bo i lägenhet, hade det varit enbart jag som bestämde i familjen och den här orten varit lite annorlunda planerad hade vi definitivt bott i lägenhet ;-)

4U2 sa...

Blogger kråååånglar ... men, har du ngt mejl? Du kan mejla det till min mejl som finns på min blogg, om jag skulle vilja ställa några frågor ... om du vill. :)

anne sa...

Mysigt, mysigt, mysigt!

4U2 sa...

Undrar om du hann läsa min kommentar där jag undrar om du kunde mejla mig (om du vill ge ut ngn mejladess) för en "fråga" ....? Min mejl är på bloggens sida :)

4U2 sa...

Har upptäckt att inlägg och kommentarer är borta hos mig med ... :(

Anonym sa...

Åååhhh... Wallenbergare hör till mina absoluta favoriter! Potmos också. Mmmm...
:-)