lördag 12 mars 2011

Shannara’s Saturday Mix: ”Högt och lågt”.

Dagens tema hos Shannara är ”Högt och lågt”. Inga problem tänkte jag då maken och jag hade planerat att åka till Älvsjö för ett besök på den årliga Båtmässan.

Gåva ett
För några veckor sedan gjorde vi samma resa för att njuta av Motorcykelmässan. Då tog vi bilen och letade parkeringsplats i en timme. I gengäld blev vi dock erbjuden en parkeringsbiljett värt 60 kronor av några killar som just skulle åka därifrån. Man tackar och bugar.

Gåva två
Idag var vi smartare: vi åkte kommunalt. Väl framme vid Stor-Stockholms absolut fulaste pendeltågsstation – Älvsjö – kom en kvinna fram till oss och undrade om vi ville ha två fribiljetter till Båtmässan (värde 140 kronor/styck). Vi tog tacksamt emot dom men började undra om vi ser behövande ut – ni vet som två tiggare som dock slipper sitta ner på gatan och lägga upp en hatt…

Ett lyckat bidrag :-)
Väl inne på mässan misslyckades jag med alla kort på stora segelbåtar som jag hade framför mitt mentala öga som bidrag till temat. Jag la mig till och med på rygg bland alla besökare för att ta drömkortet. Vad gör man inte för att underhålla bloggkompisar och tusentals människor på en mässa... Men väl utanför knäppte jag bilden ni ser ovan. Den är jag faktiskt riktigt nöjd med: det låga taket över mässans entré och det höga Talk Rica hotellet i bakgrunden.

Fler höga och låga bidrag hittar ni här.

PS. Efter 1 ½ timmes rundvandring på mässan är jag nu lika mör som vissa delar av en välhängd oxe eller kossa - exklusive ryggbiffen. DS

12 kommentarer:

Jess sa...

Bilen är riktigt bra och himlne är fantastisk blå!
Synd att maken int fotade dig när du låg inne på golvet och fotade!
Ha en fin lördagskväll!

Anonym sa...

Som sagt, synd att det inte fotades, ditt fotande alltså.

Svorskan sa...

Om du är mör som en hängbiff så kommer du antagligen att ha en underbar avslappnad lördag kväll?
Sv: Ingen whisky i torsdag, men jag tänkte tanken. :D

Jane sa...

Med de framgångarna (parkeringsbiljett och fribiljett) kan jag ju bara tänka mig att ni skulle nå himmelska höjder om ni tog en liten stepp eller sjöng också eller så använder du dig av din hand (ctrl+B var det väl?) och säger bara "yo, yo" och rör på dig lite ryckigt i breakdancestil ;))

LissenTo sa...

Wow vilken toppenbild. Grym.

Skulle velat se dej ligga där på golvet, hihi.

Idag gick jag ner på knä i skobutik, lovar att blickarna hängde mej i nacken.

GRATTIS till alla biljetter.
Analys behövs :-)

Bildgatan sa...

=) Kan du vara lika välhängd och mör som den fina oxfilé som nu ligger och väntar på morgondagen?

Tycker som att det låter som fina och omtänksamma människor som du möter. Jag kan ge en biljett eller en kölapp till någon om jag råkar ha fler (speciellt när pojkarna var små de gillade ju att dra lappar =) )och då gjorde jag inte det till de första jag mötte, såg eller de som såg snälla ut. =)

Jag hade verkligen velat se dig liggande där på golvet, ha ha ha. Had jag gjort det så vet jag vem som rymt från mig, snabbare än Blixt Gordon, för han är väl supersnabb med tanke på namnet.

Du fick i alla fall till ett bra inlägg i lågt och högt, ingen tvekan.

Ps. Du har nästan rätt men den här gången måste jag engagera mig även i huvudrätten, upplägget och sista finliret ska jag ta hand om. Annars märker jag att du lärt känna mig och "mina" middagar.

Olga T sa...

Underbart foto!! Dessutom extrapoäng för att det är nytaget. Bra jobbat!
Sv: Djuret var en get.

anne sa...

Inte ser ni behövande ut, bara lätta to approach och det är fint det!

Kan du inte visa något av fotona du tog liggandes på rygg? Jag hade gärna sett!

Sv. Plankan-nya tiders magmuskelträningsövning! Som på bilden i inlägget!

Ellis sa...

Jag hatar Älvsjös station och även stuvsta, de två stationer jag inte tål för de är så hemska. Haha Älvsjös är ju värsta sepe egentligen om man kollar noga.

Och sen att donken ligger åt helvete ifrån mässan är ännu värre!

Sist jag var där - 2 år sen - så var de under vintertid och man grät av kylan tills man kom fram till donken - jag påstod att de var staden gud glömde när vi var där o gick för jag var så arg haha

4U2 sa...

Det lönade sig att fotografera utanför med :)
Ibland finns det väl stunder som bär mycket lycka ... en ying och yang del, tror du inte det?

Pysselfarmor sa...

Mässan är ju mycket vackrare här på din bild än i verkligheten!

Jag tror ni får dessa erbjudanden för att ni ser snälla ut och inte alls för att ni ser behövande ut. Man vågar "närma sig" er.

Monica sa...

Haha ni får lämna apan hemma nästa gång, inte visste jag att du var båtentusiast;-)