torsdag 21 oktober 2010

Fyra, fyra, fyra, fyra


Det här inlägget är inspirerat av Jess och Malla:

4 tv-program som jag ser:
Sportspegel
Sportnytt
Champions League
CSI

4 saker jag gjort idag:
Frysit, frysit, frysit, frysit
Ätit utmärkt thai mat, vilket värmde temporärt
Diskuterat tillverkning av en LEDad kylflänslampa med IT-bästisarna:-)
Tackat ja till erbjudandet av ny leverantör av tv-program, vilket jag ska ångra imorgon. Tur att man har en make som förstår sig på allt som jag inte hajar. Och det är ganska mycket - uppenbarligen;-)

4 saker som jag längtar efter:
Solsemester i november/december
Att mitt företag någon gång startar en "företagsblogg"
Final i Champions League
Nästa sommar

4 saker på önskelistan:
Samma saker som jag längtar efter.

4 saker som jag avskyr:
Sjukdomar
Mobiltelefoner
Telefonförsäljare (se ovan)
Fläckar på kläder efter thai och indisk mat.

Om ni känner för den här utmaningen så ta för er:-)

PS. Bilden jag lägger upp är en färgstark kabelhärva som gör mig glad. Hittad på Elmässan igår. DS

19 kommentarer:

Susanne sa...

Nu känner jag att jag känner dig ännu mer, fler sådana här utmaningar...
Jag antog utmaningen direkt

Rut-Knut-Tjut sa...

Underbar kabelhärva :)

Olga T sa...

Kul läsning!
Frusit har jag gjort och längtar efter solsemester gör jag också.
Längtar också efter nästa sommar!
Sjukdomar och telefonförsäljare ogillar jag också.

Olga T sa...

Så glömde jag skriva att fotot är urläckert!

Malla sa...

En bra utmaning det här! :)
Jag längtar också till en varm semester men jag har hört rykten att det är svinadyrt att renovera hus, så jag får nog glatt vänta ett år :)

LissenTo sa...

Ska du utomlands igen, lyllos.

Har du skickat Iphonen till mej ännu :-)!

Hörni sa...

Vilken rolig utmaning. Jag längtar också efter sommar. Det är inget fel på vinter heller, men värme är skönare. Så solsemester skulle verkligen vara skönt.:)

Mrs Bettan sa...

Glöm inte långfillingarna i morron om du ska till jobbet för det ska bli ännu kallare i morron. Ha, ha.
Häftig bild, den piggar upp i det kalla vädret.
Kramar MrsBettan

Ellis sa...

Fryyyyyyyyysa har vi nog alle gjort!!

Jag darrade av köld så de hette duga!

sv: Larven får mig att rysa ba jag tänker på han. SÅ ÄCKLIGT!

Monica sa...

CSI ja synd bara att Grissom försvann, honom skulle jag gärna tagit en tugga av;-)
Jaha ett fruset sportfreak som längtar efter sommaren och behöver haklapp när hon äter Thaimat Häääärligt ASG
Ha en skön fredag;-)

Svorskan sa...

Hahaha! Fläckar på kläderna är övergående, men det där med att ogilla mobiltelefoner håller jag med om. God morgon! :D

Jess sa...

Äntligen en trevlig kabelhärva!
Kul att du gjorde utmaningen!

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

El- och pappersmässan? Efter två dagar på teknikmässan hamnade de också en sväng på en mässa som jag anar att du fått senaste dagarnas foton ifrån.

Kul att du ibland varierar dig i TV program och inte är så idrotts (fotbolls) nördig. =)

Jag hörde att det var riktigt kallt i Sthlm igår, sambo hade varit tvungen att gå och köpa sig en mössa. Tur att han hade långkalsonger med sig kunde han konstatera.

Låter som att ni beställt eller är i faggorna att beställa en resa mot sydligare nejder.

En företagsblogg, låter som ett bra förslag bara du inte glömmer den privata delen. Jag har faktiskt funderat på det till sambo och även till mig själv. Eftersom jag inte har något företag får ett annat företag stå bakom mig.

Håller med dig om dina hatobjekt och telefonförsäljare kommer nog högst på min egen lista, åtminstone en tätplats.

Jag har också fått en del bilder från en mässa igår nära dig. =) Dina var mycket läckrare än vad vissa jag fick var. Inget fel på fotandet men föremålen nja. Förutom två som jag bara måste lägga upp samtidigt som jag måste avslöja namn.

Din fel väg och fel håll ligger i lä efter min bilkörning igår. =)

cat sa...

Det är inte ofta kabelhärvor kan väcka positiva känslor hos mig, men den där var riktigt snygg :)

Marie sa...

Hej BP. Vilken glad överraskning det var i morse att läsa din kommentar. Visste inte att min bild vann hos Nina. Tack, du fick morgonen att kännas kanooon trots snålblåst, minusgrader och yrsnö. Kabelhärvan är ju bara fantastiskt läcker. Humör höjare, klart. Ha en fin fredag.

anne sa...

Finns det kabelhärvor som gör en glad!?!

Har jag svårt att tro... Fast den här var ju fin ändå.

Sv. Ingen kramp i vare sig vänster eller höger tass; det enda som är långt, smalt och glest på mig är mina tår! :)

Daniel sa...

Intressanta fyror!:)

Lysande ögonblick! sa...

Kul utmaning. :-)

Och vilken kabelhärva. Den läckraste jag sett. :-)

Önskar dig en fin och härlig helg kära du!

Jah Hollis sa...

Fyra saker jag längtar efter: Fyra dagar ledigt på raken i november. Plus tre dagar ledigt innan dom fyra = en hel vecka ledigt.