söndag 18 oktober 2009

Inspiration & Kreativitet: "Närvarande"

Helgens fotouppdrag hos Inspiration & Kreativitet är "Närvarande". För närvarande visar termometern fem plusgrader på skuggsidan av huset där jag bor. Samtidigt är det 18 grader på balkongen. Gissar var jag närvarat (hmmmm) tills nu;-)

Mitt bidrag till temat är som vanligt lite konstigt. Bilden tog jag i torsdags eftermiddag då "teambuilding" i form av en orienteringstävling stod på programmet när mitt företag hade samlats till konferens på Johannesbergs Slott. En sak kan jag lova att jag samt kollegorna Gustav och Åsa var i högsta grad närvarande när vi försökte klura ut bokstaven som skulle fyllas in i ruta 1. Alla hjälpmedel var tillåtna - mobiltelefoner, kameror med mera. Själv bidrog jag inte så mycket (inte alls för att vara helt ärligt) till lösningen av "gåtan" men lyckades med konststycket att plåta den här bilden... som är förvånansvärt närvarande tycker jag ;-) med tanke på att jag höll på att glida ner i diket samtidigt som jag knäppte kortet...

(Sinnes-)närvaro
Min sinnesnärvaro i slutet av tävlingen gjorde i alla fall att vi inte kom sist. Det gäller med andra ord att vara närvarande när det som bäst behövs.

11 kommentarer:

cat sa...

Kan ju inte låta bli att undra över vilken bokstav de avsåg:)
Intressant tolkning av temat.

Rajson sa...

Kan svaret ha varit T?
Ibland är det inte lätt att vara närvarande, men eftersom det var team-work så behöver man ju inte vara lika närvarande hela tiden. Bara inte alla slöar till samtidigt.Gäller att spara på energin!
Kul tolkning!

cat sa...

När jag såg ängeln jag fotade på avstånd, så trodde jag att någon varit framme och satt på henne en piratögonlapp:)

Olga T sa...

Att vara närvarande är inte alltid lätt. Jag är ofta närvarande fysiskt men frånvarande för övrigt.
Min filosofilärare på gymnasiet frågade varje lektion:
1. -Alla närvarande?
2. -Ingen frånvarande?

Har funderat över om det låg någon filosofisk tanke bakom de där två frågorna men inte kommit fram till något svar.

Pia sa...

Vilken bra tolkning!

Lissen sa...

Vi kvinnor har ju en förmåga, att ha många bollar i luften. Därför kan man vara närvarande på olika nivåer, eller hur!

Skulle velat se när du höll på att glida ner i diket. Tror att du var närvarande till 100% då!

Hmmm bokstaven????

christina sa...

fiffig tolkning av temat!

Artlover sa...

He he.., jag ser att det är någon som är närvarande i skylten. Kan det vara du?:-)

kaxi sa...

Här blev texten det som var närvarande och bilden mindre viktig. Kul tolkning!

Margareta sa...

Närvarande kan vi vara på olika sätt. Aktivt, i tanken etc. Du hade sinnesnärvaro just då. Margareta

Avsändare Margareta sa...

Var det bokstaven M? Och visst var du närvarande genom att bara närvara och du tog ju bilden för temat närvarande.

Tyvärr hann jag inte med den här veckan men det kommer mera ... För mycket flyttstök har det varit, är inte i kapp på ett tag ännu.

/Avsändare Margareta