söndag 23 augusti 2009

Fototriss "Rörelse"

Helgens Fototriss speglar "Rörelse". Eftersom det rör sig mycket konstigt i min amatörfotografskalle och i min lilla kamera så hoppas jag att ni uppskattar "ansträngningen" att presentera tre helt olika motiv.
En rörig sko: Med löparskor på fötterna rör man på sig. Den här skons inre visar var man kan springa i en storstad. Skon är en lampa faktiskt... i rörelse.
Fiskmåsar är perfekta soptunnor - speciellt vid hamburgarrestaurang. De rör sig målvedmetet mot icke uppätna pommes frites och stökar till det rejält på borden... för kartong, servetter och ketchup äter de inte.
Styltor är ju ett bra sätt att förflytta sig på. Man rör sig på högre höjd och får en perfekt överblick över "fotfolket" i rörelse på huvudgatan i Sopot, Polen.

25 kommentarer:

Bildgatan sa...

Jag skrev ju att du skulle klura ut det och det har du gjort med bra tankar som vanligt.

Även om skon är en lampa så tycker jag mig ha sett liknande i sportaffären, någonstans i alla fall.

Du har fått med det mesta i rör - else - rörig - röra ...

/Bildgatan

lilalili sa...

Jag tycker verkligen om dina bilder i trissen! Särskilt den första!
Ha en bra fortsättning på dagen!

sinneskatten sa...

Härlig triss, och rörelse är det så räcker.
styltorna får min röst

S o F sa...

Jag är imponerad!! Tycker du har tre superbra bilder till temat rörelse.
Den där skon var ju bara helt galen.

När vi var nere i Malmö här om veckan så satt vi på ett fik och studerade fåglarnas attacker på kvarlämnade godsaker. Både fascinerande och irriterande, tyckte vi.

Tack för bra:iga bilder!

Anonym sa...

Kul bilder och tankar, både i trissen och i andra inlägg på din blogg.

Ulrica sa...

Snygga rörelsebilder, måsbilden var ju klockren:) Och skon fyndig.

Om allt går vägen är jag med kamera igen i nästa vecka.... Jippie:)

Famos/Menageriet sa...

Perfekt och ovanlig tolkning på temat!
Skon var häftig tycker jag.
Ha det gott!

Anni sa...

Härlig tolkning av temat! Jag gillar skrattmåsarna bäst!

Lissen sa...

Som vanligt är din härliga humor med som ett härligt inslag i din triss! Vilken crazy lampa/sko, kul att se på bild! Kramizzz

Olga T sa...

Som redan sagts; Här blir man inte besviken! Gillar din triss, speciellt skon!

Rajson sa...

Härlig blandning av sköna foton!
Gillar tvån bäst. Härlig rörelse i röran.trots detta särpan där den ska!

Lennart sa...

Skojiga skor! Med såna på fötterna kan man ju springa i mörkret utan ficklampa eller liknande.

Anonym sa...

Häftigt!! Skon var ju hur cool som helst!

Ulrica sa...

Men... jag har bergis inte sagt det. Jag gillar dina texter skarpt, nej, jag älskar dem. Ständigt små underfundiga reflektioner och kåserier från vardagen. Bara bäst.

Men jag gillar dina bildlösningar också - och i måsbilden är det ju hur mycket rörelse som helst. Och det är liksom inte alla som fotar ett gäng skräniga måsar på ett skitigt bord :) Bara det liksom...

Nina Xi Fotoblogg sa...

Härliga bilder o bra tolkning! Gillade fågelbilden mest, den visar verkligen rörelse! O skon var ju bara så kul!

Nilla sa...

Kul triss, med olika rörelser.

Artlover sa...

Hejsan!
Ja, du har lyckats fånga rörelsen ifrån dina bilder, speciellt den mittersta som jag tycker om.
Hade gott.

Jess sa...

Vilken resa för fågeln! Vad trevligt att han ville hämta ut den så att du fick fotografera den!
Jag gillar också den första bilden i trissen. Häftig sko!

anne sa...

fåglarna var mest i flaxartagen och därmed i rörelse! :)

Malin B sa...

Fåglar har jag svårt för. =(
De som SNOR mat alltså, rakt ur handen på en. Nä, här hemma på landet har vi snälla fåglar som låter mig ha maten i fred och snällt badar i fågelbadet som jag har ställt ut i blomrabatten.

Om du har lagfart på din parkering så är det fritt fram att plocka rönnbär där. ;)Eller frågar markägaren om lov. Kan du inte ringa till kommunen och fråga bara för att höra vad de säger? ;)

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Omröstningen i trisstävlingen har precis börjat och du är en av finalisterna! Grattis och lycka till!

Jah Hollis sa...

Jag tycker dina fiskmåsar bäst stämmer in på veckans tema. Snyggt fångat.

Lissen sa...

Kompis, du har min röst!
Vad kul att du är finalist!
Kram

Nina Xi Fotoblogg sa...

Hej!
Vad kul att du kom med i finalen! Grattis! Räkna med min röst!

Artlover sa...

Grattis till finalistplatsen:-) Må så gott:-)