lördag 8 augusti 2009

Fototema 18: Fågel


Helgen i Focus valde "Fågel" som lördagstema. Mitt bidrag består av två bilder som jag tycker är riktigt roliga. Det spelar ingen roll om man är i Stockholm eller i någon annan stad nära havet - man ser dom alltid: Fiskmåsar eller duvor som letar sig till närmaste "högsta" punkt.

Karl den XII
Närmaste högsta punkt brukar vara huvuden - på statyer. Mås nummer ett sitter på Karl den XII:s hjässa i Kungsträdgården, Stockholm, mås nummer två föredrar att skita ner en staty på en kvinna i Helsingfors hamn.

Hoppas ni gillar bilderna!

13 kommentarer:

Jess sa...

Jag gillar bilderna! Fast jag gillar inte fåglar, tycker de är lite skrämmande och äckliga.

Ulrica sa...

De hittar de högsta punkterna och sedan skiter de. Undra just om de aldrig skiter när de är på marken? Kanske ska ringa 118 100 och fråga:)

Lavynnia sa...

Jeg synes bildene dine var nydelige:) Og morsomme;)

Kram på er!

Petra sa...

Åh, jag blir alltid så himla glad när folk berättar att de gillar min blogg. Det triggar mig verkligen att fortsätta skriva. Så tack så hemskt mycket. (Note to self: Måste köpa puder)

Helgen i Focus/NatureFootstep sa...

(fniss) ja, så där ser man dom ofta. Det är väl därför jag inte vill ha en staty av mig. :)

Petra sa...

Och din header kan vara bland de sötaste på internet. Troligen topp 10 :D

Lavynnia sa...

haha, jeg måtte le av kommentaren din inne hos meg;) Nei, heldigvis så skitet de ikke, mine fugler, det hadde vært ille, det;)

Tenk å få skitt midt i ansiktet! Ille!!! :)

Ha en fin, koselig natt!

anne sa...

Hon kallas Havis Amanda om jag inte misstar mig!

Sv. Det var alldeles bestämt jag själv som fotade under dagens shopping! Med den lilla rosa historien! :)

Närsynt som en gris har jag varit sedan 12 års ålder, gav i princip upp kontaktlinserna när armarna inte ville räcka till vid tidningsläsning. Har testat progressiva linslösningar 2 ggr utan att de känts bra, men jag har ett större jippo i september, så jag tänkte jag skulle gå till en optiker och be att få "prova" linser, det blir inte så dyrt...Den klänning jag planerar att ha på mig funkar inte med brillor, dessutom blir det bättre foton! Häpp! :)

Hur Beate ser ut har jag ju lyckats googla fram för ett bra tag sedan! :)

Jess sa...

sv: Haha, ja det är ju min blogg, så det är bara mina känslor som tas hänsyn till! Tjejerna har för sjutton valt att spela fotboll själv! =)

Bildgatan sa...

De där måsarna, trots att jag faktiskt tycker att de är ganska vackra så är de ett störningsmoment tillsammans med "mina" kråkor och skator som brukar vara här utanför tack vare mås och kråkdamen vi har i närheten. Se mina tidigare inlägg om henne -
http://margaretag.wordpress.com/2008/03/02/jag-motte-den-lilla-krakdamen%e2%80%a6/

och här - http://margaretag.wordpress.com/2008/04/12/varje-dag-aret-runt-%e2%80%a6/

så kanske du förstår hur jag har det i mitt boende =)

/Bildgatan

Lissen sa...

Tänk att dom vill alltid vara högst upp! Fin att se på, men varför ska dom lämna så mycket spår efter sig,l! Dom syns ju och hörs ändå.

Har börjat jobba lite, tis, fre och söndagnatt. Fast sedan blir jag ledig en vecka igen.
Nya äventyr till veckan. Gotland.

Tror ni har mycket festivaler i storstan också,l!
Ha en bra dag!

Ingela sa...

Hahaha! fåglar kan sitta på de mest konstiga ställen och ibland lämnar de ju även sina visitkort ;-) Fina bilder!

Cecilia Artista sa...

Helt underbara bilder båda två och fantastisk utsikt har ju båda måsarna!