onsdag 26 augusti 2009

Dagens "färska" gårdagens

Igår fick min avdelning på jobbet ett nytt mötesrum. Då vi är ett ganska så kreativt gäng med många hjärnor som triggas av utsmyckningsuppdrag var det dags att sätta cellerna i arbete.

Det hemliga förrådet
Man tager det man haver... i det hemliga förrådet som rymmer "Bra att ha"-grejer för just sådana tillfällen. Där fanns bland annat armeringsjärn, metallsågspån, Ikeas lådram, några vaser och Olles donationer: en över 100 år gammal takplatta samt några rostiga spik. Ett Mecka för två kreativa hjärnor.




Utsmyckningsföremål
Kollegan Eva och jag la ut härligheterna på bordet och det tog inte många minuter tills alla ingredienser hade fått nya former och kunde beskådas som utsmyckningsföremål på bokhyllan i vårt nya mötesrum.

En ny kreativ hjärna
Det som var helt otippat var Evas "tänk". Hennes kreativa del i hjärnan fungerar precis som min (ja, jag vet vad ni tänker nu ;-). Trodde ett tag att någon hade klonat mig ("God forbid" i och för sig... men ändå). Vaserna är hennes första och förhoppningsvis inte sista konstverk.

PS. Ni som vill rösta på mitt bidrag "Rörelse" på Fototriss-sajten kan göra det till och med lördag. Instruktioner finns här. Som sagt all hjälp behövs för att inte bli sist. DS

11 kommentarer:

Olga T sa...

Det är bara så kul att besöka dej!! Jag småskrattar alltid. Gillar vasen på första bilden skarpt. Den ska ses förstorad! När jag ser den gillar jag den och samtidigt skrattar jag; Att bara komma på idén att sätta sådana sake ri en vas - helt underbart. Konst eller konstigt?

anne sa...

Hmm...Vasen, är det en avsågad flaggstångsknopp? Liknar den vi har på ett skåp.

Sv. Nää du, mitt gångtunnelfoto togs kl 15.20 idag. Det brukar oftast se ut så just där, vet inte varför. Det KAN hända att det är som Suckarnas bro i Venedig; det sista buset ser av sin hemförort innan de transporteras till Södertörns tingsrätt? Och då suckas det bara, man ids inte skräpa ner?

Nina Xi Fotoblogg sa...

Måste vara kul att få jobba på ett ställe där man får vara kreativ!
Ja, det är så kul det här med fototriss! Läst idag att det var två kandidater som toppade... spännande... man undrar vilka det är... Måste vara du & jag : )

Jess sa...

Mycket kreativt och snyggt! Jag gillar den gamla takpannan!
Man behöver inte gå och köpa dyra konstverk, närman är så påhittig! Tycker faktiskt era verk ser dyra ut!

Malin B sa...

Vad gör man inte för sina vänner?!
Såklart har du för någon sekund sedan fått en röst i fototävlingen! =) Jag håller på dej.

Jag har en tegelpanna ute på altanen, den är dekorerad med en ros och så en ljushållare.

Jess sa...

Visst är det roligt att skapa av "gamla" saker. Funderar ofta på att jag vill göra det men tiden räcker liksom inte till. Sen, när barnen blivit större så kanske... =)

Sommarträdgården sa...

Verkligen annorlunda coh kul konst.

anne sa...

Tsss... Nu jumpar du allt till conclusions! Den kopparfärgade vasen som jag menade är fin, jag skulle mkt väl kunna ha den, den bara påminde om vår flaggstångsknopp som vi plockat av.

Så det så! :)

anne sa...

Dessutom, jag är enkupetakpannekramare! Vi ersatte taket på vårt förra hus med 100-tals sådana! :)

Nina Xi Fotoblogg sa...

Sv: Kul, vi är lika på det här området oxå : ) (förra gången var det ju grönt kök : )

Lissen sa...

Hihihi, du är för rolig du Beate. Dessutom good forbidd att du blir klonad. Även om hon verkar lika härligt kreativ din arbetskamrat, som dej.
Vad tycker arbetskamtraterna om utsmyckningarna????

Dina goa ord inspirerar mej att fortsätta skriva och visa bilder.
Idag var det på Rönnbär, säger stadstjejen från Sundsvall.
Kram. Ha en skön dag!