fredag 24 juli 2009

Vilse - "lost"

Tack vare makens utmärkta navigatoregenskaper kör vi nästa aldrig vilse.

Parkeringshus
Radde hade föreslagit några "måste-besöka-shopping-gallerior", vilket vi gjorde idag. Själv är jag inte förtjust i underjordiska parkeringar, på grund av att jag alltid kör vilse där. Maken däremot älskar dessa då han aldrig kör bort sig. Ja, ja.
Shoppingcentret Alfas parkeringshus är sprillans ny och måste har byggts enligt Vietcongs tunnelsystem. Att komma in var lätt, att parkera likaså, att hitta till självaste ingången till gallerian krävde en längre promenad. Att hitta ut ur parkeringshuset tog 20 minuter... minst. Vi körde vilse, fattar ni - i ett parkeringshus.


Dagens med mera
- En inköpt tavla på den lokala konsthantverksmarknaden som öppnade idag. Är sugen på två till. Hmmmmm...
- Byte till italiensk mat - lite omväxling. Mycket god den också. All mat här är av utmärkt kvalitet och serveras i enorma portioner till löjligt låga priser.
- Dagens jakt på ett torrt vitt och rött vin var tämligen resultatlös. Här är det halvtorr eller sliskigt sött som gäller. Vodka next ;-)
- Mojito är en drink som vi inte visste vad det var ...tills idag. Kollade ingredienserna, bad bartendern att strunta i det bruna sockret och vips: en mycket "refreshing" drink som bestod av Bacardi, mynta, lime, sodavatten och is.
- Tre nya blaffiga myggbett.

5 kommentarer:

Lena sa...

Hahaha...vilken skräck att köra vilse i ett P-hus!!

Ha en bra dag Beate! Kram

Jess sa...

Köra vilse i ett parkeringshus känns som något jag skulle kunna göra... allt ser ju likadant ut där nere. Fast jag log lite för mig själv ändå när jag läste det och hoppades att det inte ska hända mig när jag är utomlands där de dessutom inte pratar engelska...
Mojito är gott, får väl prova utan brunt socker en gång!
Ska hitta på ett passande namn till bilen, vill ju inte att den ska gå i sönder! =)

anne sa...

Då vet jag inte längre vem som är värst; Blondinbella som i princip upptäckte att de var i Borås när det var till Öland de skulle eler ni som körde vilse i ett parkeringshus!!!

Inte ens maken har klarat av det konststycket!

Lissen sa...

Hihi, kan se er framför mej irrande och gasande runt runt!
Har druckit Mojito, fräscht och sommrigt! Ha det gott min vän!

Ulrica sa...

Hahaha... i ett parkeringshus. Jag tror jag döööör :)