torsdag 7 maj 2009

Söder är bra


Eftersom min blogg heter "Konst eller konstigt" så lovar jag att inlägget blir därefter.
Ett tjänsteärende helt i min smak förde kollegan Carola och mig till Söder idag. Perfekt då jag kunde introducera henne till "vietnamesen" Nem Nem Qán. Bilden bekräftar att restaurangen är Stockholms bästa restaurang. Synd att statyen ser mera ut som 3:a pris i en fotbollsturnering för knattar.

Kändisspotting
Nere i T-bana stationen "Medborgarplatsen" satte vi oss på en bänk och väntade (på tåget tillbaka till jobbet alltså). En kvinna gick förbi och pratade i mobilen.




- Såg du henne, frågade Carola.
- Visst, hon är ju höggravid. Det är nog snart dags för henne tror jag.

- Jamen, det är ju, ja du vet, hon alltså, vad heter hon nu igen, åååååhhhhh?
- Ingen aning.

Tåget kom, vi steg ombord och bara några sekunder senare tändes Carolas saftblandare, vilket yttrade sig i ett brett leende.

- Titta, hon står där bakom. Det är ju Jessica Folcker.
- ???????????????????? Känner igen namnet, men vad gör hon då?

Ooooops!!! Men till mitt försvar (behöver jag det?!) måste jag säga att Jessica på skivomslaget inte hade några likheter alls med kvinnan på perrongen. Se vad en graviditet kan göra, tur att den bara varar i nio månader ;-)

PS. Imorgon ska jag inviga er i "hemligheterna" av stegtävlingen. Förhoppningsvis får en igelkott vara med också ;-) DS

9 kommentarer:

Lissen sa...

För det första är jag spänd in för hemligheterna i stegtävlingen, Undrar om Totte är inblandad!

På söder har jag varit på en restaurant som heter Kop an jang (hmm något liknande) gillad den. Har du varit där?

Jag är jättedålig på att känna igen kändisar. Har iof inte sätt många.

Jag skulla kunna roa mej utan jobb(fast jag skulle vilja ha god ekonomi, skicka gärna någon storfräsares bonus till mej)!
Du verkar ju för den delen ha så fantastiskt kul på ditt!
Ha en skön kväll!

S o F sa...

Här sitter jag och skrattar gott åt priset till restaurangen. - Hur tänkte de? (de som formgav)

Tack för kommentar hos mig angående EU-valet. Kan bara instämma i att politik det är inget vidare samtalsämne i vänskapskretsen...och absoluuut inte i fest/alkohol-sammanhang.
Mina åsikter (som jag inte har behov av att framföra) om politik tror jag inte att "nära och kära" har en aning om faktiskt.
Förutom maken då.

Ha det gott!

Ulrica sa...

Du får gärnaa beklaga.... jag lät mig övertalas till kattungar fast jag inte alls vill. Och jag som ska var en stark förebild för mina barn.

Jag hade aldrig känt igen Folcker, det var bra gjort och om jga nu mot förmodan tyckt att hon var bekant hade jag ju aldrig i mitt liv kommit på namnet...:) Men det är jag det.

Mrs Bettan sa...

Visst är Söder bra. Där är ju jag uppvuxen. En helt suverän stadsdel har det blivit efter min flytt med massor av trevliga krogar.
Kramis MrsBettan

Artlover sa...

På söder är jag dagligen. Jag rullar där på jobbet där. Men inte den omtalade restaurangen som du skriver om. Men Jag gillar Bishops arms som ligger på Bellmansgatan. Det är ett mysigt ställe.
Jo, jag tycker om din sida och tänker länka hit från min om jag får.

Lissen sa...

Godmorgon,gäsp. Vaknar för tidigt ska idag iväg i ottan med tåget.
Men,vad härligt att pröva olika restauranger på lunchen.
Beate, Stockholms nya matguide,hihi.

Ser fram emot att få veta dagens hemligheter,l!Kanon med en "bästis" på jobbet!
Ha en skön dag

anne sa...

Hahahahaaa! Du är visst lika bra på kändisar som jag!
-Vem? Vaddå? Var? brukar vara mina reaktioner när någon säger "Såg du???"

Daniel sa...

Bra att man e kar!

Olga T sa...

Jag hade inte heller reagerat.
Söder är härligt!! Förra sommaren upptäckte jag fiket vid Ersta diakoni. Vilken utsikt och vilka bakverk!!