måndag 26 januari 2009

Ett "kossigt" inlägg

Måste ju faktiskt berätta för er att jag har blivit stolt ägare av en kossa, en fotbollskossa.
Ni trogna bloggläsare vet ju att jag är minst sagt tokig i allt som har med fotboll att göra. Samlar på mig maskotar, smycken och nu även en kossa. Brodösen som har gjort den fina tavlan heter Malin Ögren och hon ställde ut ett 50-tal broderade kossor under konsthelgen i Täby Centrum. Jag var en av många som tog med sig en ny kompis hem. Har redan en sedan tidigare, så jag bestämde mig för att ta "Marta" till jobbet och hänga upp henne på väggen i mitt rum.

Kommentarer till "Marta"
IT-kompisen Totte fick höra "nyheten först". Hans stora mörka ögon blev om möjligt ännu större, munnen förblev öppen i några sekunder utan att ett ord kom fram (en engångsföreteelse så mycket kan jag säga), sedan utbrast han:

- Brodyr, det är väl ingenting för dig, det...

Stopp!!!

Berättade då att jag också köpt ett broderat halsband som liknar en datortavla (konstnär: Ulla-Britt Finnman).

Tvärstopp!!!

Kossan och halsbandet innehåller ju inga lysdioder som blinkar eller annan elektronik. Bregotts reklam på TV har han nog aldrig sett heller så hans reaktion är ju fullt "frisk" om man säger så.

Efterlyses: En kossa som spelar basketboll
Efter den första "manliga" reaktionen beslutade jag mig för att visa upp "Marta" för en kvinna. Hon älskade kossan och undrade spontant om Malin hade en som spelade basket också. Hon ville ha en "Michael Jordan"-kossa direkt. (Barnen som är i 10-årsåldern spelar basket). Det ska vi nog ordna Yvonne!!!

Vad tycker ni därute?! Jag älskar "Marta". Hennes ögon tittar på mig ungefär som Mona Lisas ögon gör (fast priset för Marta var avsevärt lägre och hon finns på mitt rum och inte på Louvre, ha, ha).

PS. "Holy Cow" var Tottes respons till "Marta"... men den dröjde. Hans inbjudningsmejl till dagens första rökpaus! Hoppas du läser detta Malin, sätt igång med en "Michael Jordan"-kopia... eller två. Och jag älskar min första kossa - hon som undrar om hon ska äta flygsvamparna eller inte - lika mycket. Hon spanar in mig när jag gör mina datortavlor. DS

4 kommentarer:

Mrs Bettan sa...

Ja man blev lite förvånad när du kom tillbaka med den broderade kossan. Jag förstår grabbarna på jobbet. Du kan verkligen överraska. Jag var helt slut i morse och Nettan också. Men vi hade trevligt.
Kramar MrsBettan

Anonym sa...

Svar: Jag är 180 lång

Anonym sa...

Ha, ha, en helt underbar kossa ju! Verkar ju ha en finfin ansats mot bollen - tycker jag, som inget vet om fotboll. Förutom att det är en KONST, som min man påstår!
Gillar även Tottes (sken-)heliga ko. Den verkar ju ha glimten i ögat.
Så det är kossor som gäller nu...

Anonym sa...

Godmorgon!

Kul med annorlunda konst...hahaha en fotbollskossa i brodyr ;D

Ha en toppen dag!