lördag 20 december 2008

Nyckelkonst

Lämnade in mina stövlar (som jag köpte för endast fyra veckor sedan) för klackning hos skomakaren igår. Nyckel Skomakarn heter stället som har funnits i Täby Centrum så länge jag kan minnas. Bevittnade en ordväxling där igår mellan kunden - en snygg 19-åring med stilettklack i näven - och ägaren - en extremt korpulent herre i 60-årsåldern. Hon ville ha en ny klackning på grund av att klacken han hade satt ditt var 0,2 mm större runtom än själva "stiletten". Ägaren gapade, skrek och svor. Jag lämnade in mina skor och lämnade butiken.

Nycklar
Hämtade mina stövlar idag och fick ut dem efter visst besvär. Butikens anställda verkar inte prata med varandra eller också pratar de olika språk. Medan jag väntade föll mina ögon på en vägg med färgsprakande nycklar. Kolla bilden! Har aldrig sett "nyckelkonst" förut. Konst och konst, men visst ler man åt en färgglad nyckel som man stoppar i låset ett flertal gånger per dag. Det fanns hur många sådana nycklar med olika motiv som helst. Visst är dom roliga!? Jag borde kanske byta ut alla dessa tråkiga nycklar som hängt med sedan 1980...

PS. Ska berätta om mitt senaste "kap" imorgon. Har gjort mina digitala julkort och blev riktigt nöjd med dem. Ni som har fått dem kan väl tycka till lite. Min egen bok gör jag nu... tror jag. DS

1 kommentar:

Mrs Bettan sa...

Jag har också sett att det finns lite nyckelkonst faktiskt.'
Kram MrsBettan