fredag 3 oktober 2008

Konst(ig) "bil" i Vasastan

Efter en riktigt god lunch på restaurang Station promenerade jag tillsammans med tre arbetskamrater uppför Gävlegatan mot Vanadisplan. Ja och precis där stod denna konst(iga) bil som man bara måste bli förälskad i.

Amica
Det var inte bara jag som blinkade kärleksfullt mot bilen utan en manlig kollega plockade också fråm mobilen och tog några kort från olika vinklar.
Amica heter denna söta sak och är ingen bil alls utan klassas som motorcykel. Den har en 50 cc motor och såg dagens ljus omkring 1995-1996. Min egen expert här hemma säger att ursprungslandet är Frankrike.

Bond Bug
Amica (vilket löjligt namn) påminner mycket om "Bond Bug" en söt liten krabat från 1970-talets England och min mans första motorcykel. "Buggen" tillverkas inte längre men än idag finns det forum, intresseföreningar med mera över hela världen som försöker håller trehjulingen "vid liv". Undrar om Amica kommer att ha lika många fans om sisådär 30 år.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Dom e häftiga tycker jag !

När det gäller rårakorna tänker jag stoppa in dom i ugnen för värmning.
Då åker dessutom en form in med bacon så man slipper stå och steka i köket !

kram

Mrs Bettan sa...

Restaurang Station måste ju ligga just i hörnet av N:a Stationsgatan och Gävlegatan eller hur. Den var alldeles nyöppnad när jag jobbade där.
Kram MrsBettan

Anonym sa...

Ja, jag kan ju inte säga att jag jublade av att riva potatis till alla rårakor.

Nästan 3 kilo potatis pratar vi om. Ha, ha !

kram

MaMalena sa...

Bilen var verkligen söt!

Och lunchen var toppen!

/Malena