måndag 20 oktober 2008

Alla "skall(ar)" ska(ll) bort

Man lär sig så länge man lever. Tur är väl det, annars hade jag missat att alla "skall(ar)" änligen ska(ll) bort. Jag menar alltså ordet "skall" som från och med nu kommer att ersättas med "ska". Till och med nya lagtexter och bestämmelser ska i framtiden vara befriade av "skall(ar)". Bra!!! Allt detta berättade en arbetskompis, som har boken "Svenska skrivregler" som sin bibel.












David mot Goliat
Då jag inte fick några fina måndagsfoton av min kollega Anders idag var jag helt enkelt "tvungen" att leta fram några roliga bilder själv. David mot Goliat kan man väl säga: tändstickskrabaten versus sumobrottaren (eller det kanske är en buddha) gjort av gamla bildäck. Rolig återvinningskonst! Dessutom ser jag på mina egna bilringar från och med nu med helt andra ögon...

Inga kommentarer: