onsdag 17 september 2008

En rolig "punktlista"

Vad har hänt idag som kan tänkas påssa in på min blogg? Det är ju alltid något roligt som man råkar ut för och det här har jag snubblat över idag:
- Totte är tillbaka efter vabbandet (vård av sjukt barn) och vi spånade friskt om cementblock, stora - framförallt långa borrar - och LEDar som skulle passa in i de borrade hålen.
- Radde kom med en gammal Sony bandspelare som han till och med tog isär åt mig. Mumsiga grejer i den faktiskt och 1 000 tack för "grovjobbet".
- Rikard, nummer två i stegtävlingen på jobbet i somras (ni kommer väl ihåg kampen mellan mina arbetskompisar Håkan och Rikard, om inte... kolla! ) har nu också blivit konstnär. Han har byggt en gubbe av datordelar som han har lovat att visa upp imorgon.
Umgås jag bara med killarna på IT-avdelningen kan man ju undra. Jo nästan. De är så coola, roliga och framför allt alltid entusiastiska och inspirerande.
- En snabb tur och retur med Carola till Ramverkstan på Östgötagatan för att hämta våra tavlor som vi köpte i somras av en konstelev från Krakov. Nu är de ramade. Tack Lillian!

Asfalt på parkeringsplatsen
- Hittade lite asfalt på parkeringen ikväll och resultatet av vad man kan göra med den ser ni på bilden. Jättesvårt att plåta verket bara, men ni har kanske lite föreställningsförmåga.



Konst i Roslagen
Den 4 och 5 oktober äger "Konst i Roslagen" rum och konstnärerna öppnar sina ateljéer för besök. En höjdarrunda, jag lovar. En av mina favoritkonstnärer är Ulla-Britt Hede, kolla bara hennes suveräna alster!

Inga kommentarer: