tisdag 12 augusti 2008

Kinesisk årsräkning/almanacka

Undrar varför Googles OS-logotyper inte föreställer maskoterna i aktion. När jag såg dagens loggo med grisen som utför rytmisk gymnastik (igår var det "brorsan" som utförde simhopp och dagen innan var det råttan som försökte sig på styrkelyft) kom jag på att det kanske har att göra med den kinesiska årsräkningen. Om så är fallet återstår:
- tupp
- hund
- oxe
- tiger
- kanin
- drake
- orm
- häst
- get
- apa

Det är faktiskt ganska så roligt att läsa om den kinesiska årsräkningen (inklusive horoskop) här. 2008 är i alla fall råttans år. Själv är jag också född som råtta därav hårfärgen antar jag, ha, ha.

2:1
Mrs Bettan är min personliga "spion". Uppdateringar från fotbollsmatchen Brasilien-Nigera imorse var mycket uppskattade, tack!!! Sedan kom min kollega Harald på att man kunde se Sverige-Kanada live på svt.se. Tackar för den. Nu slapp jag och några till gå till stora fikarummet och sitta där i drygt 1 1/2 timme och titta på storbildskärmen. Det ser liksom inte så bra ut om man säger så.

Fredag kl 15:00
Efter dagens seger vänter ju Tyskland (igen) i kvartsfinalen som börjar kl 15:00 nu på fredag. Ni som inte kan gå hem vid 2-snåret kan ju alltid kolla på svt.se.

Dagens behållning(ar)
Självklart 2:1 segern över Kanada och så klart den underbara bicicletas av Cristiane i matchen Brasilien mot Nigeria. Hon spelar ju för Linköping, vilket kap!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha, ha ! Visste du inte att man kunde titta på datorn på os !
Jag trodde du hade pejling på allt.
Här brukar tv'n vara på på Eurosport, sen har vi laptopen på vardagsrumsbordet där vi ser både 1:an och 24:an så vi inte missar nått kul. Ha, ha ! Sånna är vi.

kramiz

BP sa...

Klart jag visste att man kunde titta "på TV" via datorn. Men vi försökte tidigare med andra OS-discipliner (utan svenskar inblandade) och då visade de ingenting.
Men ni har fler kanaler än vad vi har på jobbet. Lucky you!!!
//Beate