måndag 18 augusti 2008

Gatukonst

Då det var en mycket, mycket mörk måndag för Sverige och Kina i OS vill jag pigga upp er och mig själv faktiskt med några helt suveräna gatumålningar. I Sverige ser man ju nästan inga sådana - tyvärr, men tack vare min kompis från Australien som har mejlat en bunt får ni njuta lite här:










"Black Monday" också i Stockholm
Lagom till den första "riktiga" arbetsdagen efter semestern händer följande - samtidigt:
- Trafikomläggning vid Norrtull
- inga fungerande trafikljus (under två timmar)
- långa köar
- vintertidtabell träder ikraft
- 73:ans buss syns inte till

Norrtull
Vad jag menar är att Norra Länkens byggarbetsplats vid Norrtull har resulterat i en slags "spaghetti junction" à la Birmingham i England. Trafikljusen har aldrig varit synkroniserade i och kring Norrtull så avstängda ljus borde inte göra en större skillnad tycker man. Men faktum är att de gjorde det.
Köarna då - jo de var ännu längre än vanligt.
Har verkligen längtad efter vintertidstabellerna med tätare busstrafik. Men som vanligt gäller de nya tabellerna alla bussar förutom 73:an.

Dagens Google loggo
Nu har vi draken igen, den med horn som kunde lika gärna vara ett missfoster på en oxe, en orm eller både och. Varelsen spelar i alla fall pingis.

1 kommentar:

Mrs Bettan sa...

Bra att du har lagt upp Google.designerna eftersom jag missat ganska många.
Kram MrsBettan