fredag 15 augusti 2008

Ett konstigt hus som dansar

Ja, nu har de gjort det igen - tyskorna alltså. 2:0 seger över Sveriges fotbollsdamer. Tycker att det var en av Sveriges absolut bästa matcher (som jag har sett) och dessutom mot en motståndare som helt enkelt var bättre. Glenn Strömbergs analys var klockren. Själv är jag jätte stolt över de svenska laget och jag hoppas ni är det också.

Det dansande huset
Måste bara visa er en bild till från Prag som min kollega Anders har tagit. Fotot visar en byggnad som kallas för "det dansande huset". Det är Václav Havel, president i Tjeckoslovakien 1989-1992 och Tjeckiska republiken 1993-2003 som lät bygga huset. Ett helt underbart bygge tycker jag.
Börjar bli riktigt sugen på att åka till Prag med all dess sevärdheter och goda öl. En 5-dagars city-trip kanske.

Badminton
Dagens Google loggo visar ingen tupp eller oxe utan "bara" en vanlig teckning på en kille som spelar badminton. Med andra ord verkar jag ha tänkt fel som tantog att loggorna följe den kinesiska kalendern. "I rest my case".

Getingar
Min man slog ihjäl fem (!!!) getingar ikväll... men en linjal(!!!) Rekord!!! Konst(igt): han kan annars inte göra en fluga förnär...

Inga kommentarer: