söndag 25 maj 2008

Konstnärlig presentation av deltagarna

Ska inte spy galla över Schlagerfestivalen -igen. Kanske lite bara.
Det enda positiva var faktiskt producenternas presentation av deltagarna med hälsningar på deras respektive språk och ett mycket konstnärligt framförande av nationernas färger. Snyggt och annorlunda. Douze points, helt klart.

Entusiasm
Belgrads entusiasm och fulla satsning på festivaten var verkligen imponerande. De var faktiskt riktigt stolta över att få visa Europa att de vill och kan.
Tips för nästa år: Gör en egen festival för alla öststater.

Originell
Den enda originella låten var Frankrikes. Snygg entré. Då spelade det nästan ingen roll att han framförde låten på ett språk som inte lät som engelska men troligen var det.

Ingen låt vann!
Rätt låt? Fel låt? Ingen låt!??.
Jag led/kved mig genom hela festivalen. Vinet hjälpte inte heller som narkos. Mina anteckningar innan omröstningen (som troligen ingen är intresserad av men ändå)

1. Ryssland
Påminner om en fransk låt från 1960-talet. Plagiat. Neeeeeej.

2. Ukraina
Snäppet vassare än Perellis "Hero". Åsså är sångerskan än kopia på Gabrielle i "Desperate housewives".

3. Grekland
Bla, bla, bla. Vilket språk sjöng hon på? De nervösa ryckningarna - damp???

Själv hade jag mina egna favoriter, som ingen annan hade så klart:
- Portugal
- Georgien
- Frankrike

Framför allt borde kalkonerna från Irland tagit sig till finalen. De var åtminstone lika löjliga som hela tillställningen - Douze points!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Smaken är som baken !!!!
Ha, ha !
Själv tycker jag Charlotte gjorde ett suveränt uppträdande och tycker att det var jättesynd att hon inte fick mer poäng.

Kram

Mrs Bettan sa...

Jag tyckte Island var bra, jag såg inte finalen men väl i torsdags.
MrsBettan

Mrs Bettan sa...

Jag såg finalen idag,söndag, och jag retade mej på hans klädsel. Byxorna satt ju som ett skruvstäd och var knöliga, hade varit bra med en storlek större, eller hur. Sen när han basebollspelaren, eller vad han nu speladem kom in såg han ut som en liten pygmé.
Kram MrsBettan