tisdag 15 april 2008

Konst-supermarket

Den här måsen med en aborre i näbben fick jag av fotografen Cecilia idag. Hon mejlade och tipsade samtidigt om nå't riktigt roligt - kanske osvenskt - som jag vill gärna dela med mig till er, nämligen en "konst-supermarket".
Vad är Konst-Supermarket?
En nytt, roligt forum för konst har kommit till Sverige:
Marknadsplatsen för "Folk och Konst".
Idén kommer från Berlin, där Kunst Supermarket, en modern och ny marknadsplats för konst, är etablerat. Inte i galleriform, inte heller i en salong, utan helt enkelt i en affär med konst på väggarna och hyllorna.
Konst man antingen kan njuta av på plats, eller köpa med sig hem direkt. Med en prislapp som passar vardagskostymen och inte "kostar skjortan".

50 icke etablerade konstnärer
Utställare är drygt 50 icke etablerade konstnärer, konststuderande och andra konstutövare.

Var och när?
18 april-29 april, öppet mellan 11.00 - 19.00 varje dag.
Kungsgatan 88 i Stockholm. T-bana Rådhuset alt T-Centralen. Buss nr 1 och 69.

Har ni blivit sugna att kolla utställningen och vill veta mer så kolla gärna Ko-Fos webbplats!

1 kommentar:

Mrs Bettan sa...

Va häftigt. Har jag inte hört talas om. Tur att du finns så vi får reda på vad som finns att titta på. Hoppas bara jag har tid att kika på detta. Det ser helhäftigt ut.
Kram MrsBettan